Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στη Βουλή το θέμα με τα ηλεκτρικά πατίνια

Φωτογραφία από το προηγούμενο τροχαίο με πατίνι στην παραλιακή του Ηρακλείου.

(Πηγή: Ηράκλειο Κουασιμόδεια Πόλη)

Στη Βουλή το θέμα με τα ηλεκτρικά πατίνια

  • A-
  • A+
Οι βουλευτές αναγνωρίζουν την «αλματώδη επέκταση στη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών σε πολλές πόλεις και τονίζουν την αναγκαιότητα ρύθμισης της χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών, κυρίως αναφορικά με την διασαφήνιση των διατάξεων του ΚΟΚ.

Απουσία θεσμικού πλαισίου για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών διαπιστώνουν 33 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, με επικεφαλής τον βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη, και ζητούν προστασία των πολιτών και του δημόσιου χώρου από την χρήση μέσων μικρο-κινητικότητας.

Οι βουλευτές αναγνωρίζουν την «αλματώδη επέκταση στη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών σε πόλεις όπως το Ηράκλειο, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, αλλά και τη συνολική ευρωπαϊκή κατεύθυνση προς νέα μοντέλα βιώσιμης αστικής κινητικότητας», και ζητούν να ενημερωθεί η Βουλή αν «προτίθεται η κυβέρνηση να διερευνήσει την αναγκαιότητα ρύθμισης της χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών, τόσο αναφορικά με την διασαφήνιση των διατάξεων του ΚΟΚ, στις οποίες υπάγονται, όσο και σε σχέση με ζητήματα στάθμευσης και συνολικά συνύπαρξης του νέου αυτού μεταφορικού μέσου με τους πεζούς και με τους χρήστες αυτοκινήτων».

Σημειώνεται ότι στις αρχές Σεπτεμβρίου είχε σημειωθεί τροχαίο ατύχημα με ηλεκτρικά πατίνια στο Ηράκλειο, όπου είχαν τραυματιστεί δύο νεαρές κοπέλες, με τον Δήμο Ηρακλείου να παίρνει την απόφαση να αποσυρθούν τα ηλεκτρικά πατίνια από την πόλη, έως ότου υπάρξει το απαιτούμενο νομικό πλαίσιο.

Αναλυτικά η ερώτηση:

«Την Παρασκευή 06/09 διεξήχθη, με πρωτοβουλία του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης, διευρυμένη σύσκεψη με θέμα την απουσία θεσμικού πλαισίου για την λειτουργία και κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών. Στην σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι του Δήμου, των παραγωγικών φορέων της πόλης, αλλά και εκπρόσωπος της Εισαγγελίας, και αποσκοπούσε στο να προταθούν και να παρουσιαστούν λύσεις γύρω από το ζήτημα, με αφορμή πρόσφατο τροχαίο ατύχημα στον παραλιακό δρόμο της πόλης του Ηρακλείου. 

Κατά την συνεδρίαση προτάθηκε εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής η προσωρινή απαγόρευση της χρήσης του εν λόγω μέσου και διατυπώθηκε το αίτημα προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να προβεί άμεσα στην προώθηση δέσμης κανονιστικών ρυθμίσεων οι οποίες να αφορούν τόσο την κατάταξη της κυκλοφορίας των εν λόγω οχημάτων με βάση τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όσο και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των εταιριών και των ιδιωτών που χρησιμοποιούν ανάλογα μέσα μετακίνησης κατά την χρήση του δημόσιου χώρου για την μετακίνηση και την στάθμευση τους.

Ανάλογους προβληματισμούς με αυτούς που διατυπώθηκαν με αφορμή την σύσκεψη που συγκάλεσε ο Δήμος Ηρακλείου φαίνεται να έχουν διατυπώσει και οι απελθούσες Δημοτικές Αρχές τόσο του Δήμου της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης, ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα εφημερίδων η Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα γύρω από το θέμα από τον Απρίλη του 2019. 

Τον προβληματισμό αυτό, αλλά και τον δημόσιο διάλογο, τον έχει ανακινήσει, πέρα από το ίδιο το γεγονός των ατυχημάτων, και ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με πρόσφατη ανακοίνωση του. Σύμφωνα με τον ΣΕΣ, το γεγονός ότι η ανάπτυξη του κλάδου είναι πρόσφατη, καθιστά την επιστημονική γνώση γύρω από τις επιπτώσεις των νέων μορφών μικρο-κινητικότητας περιορισμένη. Ταυτόχρονα, η διεθνής εμπειρία (Γαλλία και Ιταλία) παρέχει παραδείγματα περιορισμού ή απαγόρευσης στη χρήση ανάλογων μέσων μεταφοράς, γεγονός, ωστόσο, που ενδέχεται να οδηγήσει σε περιορισμό της ανάπτυξης περιβαλλοντικά φιλικών και ευέλικτων συγκοινωνιακών λύσεων απαραίτητων για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας μας.

Δεδομένης της αλματώδους επέκτασης στη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών σε πόλεις όπως το Ηράκλειο, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη και της συνολικής ευρωπαϊκής κατεύθυνσης προς νέα μοντέλα βιώσιμης αστικής κινητικότητας. 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός: 

  1. Προτίθεται η κυβέρνηση να διερευνήσει την αναγκαιότητα ρύθμισης της χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών τόσο αναφορικά με την διασαφήνιση των διατάξεων του ΚΟΚ στις οποίες υπάγονται όσο και σε σχέση με ζητήματα στάθμευσης και συνολικά συνύπαρξης του νέου αυτού μεταφορικού μέσου με τους πεζούς και με τους χρήστες αυτοκινήτων;»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τροχαίο ατύχημα με ηλεκτρικά πατίνια στο Ηράκλειο
Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το βράδυ της Δευτέρας στην παραλιακή λεωφόρο του Ηρακλείου, όταν αυτοκίνητο συγκρούστηκε με ηλεκτρικά πατίνια τα οποία οδηγούσαν πάνω στο οδόστρωμα δύο κορίτσια 16 και 19...
Τροχαίο ατύχημα με ηλεκτρικά πατίνια στο Ηράκλειο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηράκλειο: Επί τάπητος το θέμα με τα ηλεκτρικά πατίνια
Φρένο στην ανεξέλεγκτη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην πόλη του Ηρακλείου με τα ηλεκτρικά πατίνια προσπαθεί να βάλει ο τοπικός Δήμος, μετά τις δεκάδες διαμαρτυρίες πολιτών αλλά και το σοβαρό τροχαίο...
Ηράκλειο: Επί τάπητος το θέμα με τα ηλεκτρικά πατίνια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Λιμεναρχείο Ηρακλείου: Τέλος τα ηλεκτρικά πατίνια από την παραλιακή
Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου ανακοίνωσε πως απαγορεύτηκε η κυκλοφορία των ηλεκτροκίνητων πατινιών και εντός χερσαίας ζώνης λιμένα Ηρακλείου.
Λιμεναρχείο Ηρακλείου: Τέλος τα ηλεκτρικά πατίνια από την παραλιακή
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηλεκτρικά πατίνια χωρίς νομικό πλαίσιο: κίνδυνος θάνατος
Τα ηλεκτρικά πατίνια αποτελούν από τις αρχές του έτους καθημερινότητα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και πολύ σύντομα θα βρίσκονται και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, ωστόσο ακόμα απουσιάζει οποιοδήποτε νομικό...
Ηλεκτρικά πατίνια χωρίς νομικό πλαίσιο: κίνδυνος θάνατος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας