Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Έκτακτο σχέδιο της κυβέρνησης για τα τροχαία στην Κρήτη

φωτογραφία αρχείου

parakritika

Έκτακτο σχέδιο της κυβέρνησης για τα τροχαία στην Κρήτη

  • A-
  • A+

Η εφαρμογή του έκτακτου επιχειρησιακού σχεδίου για την αντιμετώπιση της «μάστιγας» των τροχαίων στην Κρήτη, βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης που είχαν ο πρωθυπουργός και ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Λευτέρης Οικονόμου.

Ταυτόχρονα ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποφάσισε να προχωρήσει άμεσα σε όλες τις διαδικασίες έτσι ώστε το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατόν.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Λευτέρης Οικονόμου

Τα στοιχεία προκαλούν μεγάλο προβληματισμό, καθώς έχει σημειωθεί αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στο νησί με αποτέλεσμα την αύξηση των θανάτων στην άσφαλτο κατά 47% σε σχέση με πέρυσι.

Τα στοιχεία για την Κρήτη, ειδικά για τον Βόρειο Οδικό 'Αξονα, είναι ιδιαιτέρως ανησυχητικά αφού το 2018 είχαν χάσει τη ζωή τους 22 άνθρωποι σε τροχαία, ενώ το πρώτο 7μηνο του 2019 οι νεκροί από τροχαία έχουν ανέλθει σε 34. Ως αιτίες επισημάνθηκαν, η χρήση αλκοόλ, η μη χρήση ζώνης-κράνους, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση Κανόνων Οδικής Κυκλοφορίας.

Χάρτης με τις τοποθεσίες των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στο ΒΟΑΚ, για το χρονικό διάστημα από το 2017 ως το πρώτο επτάμηνο του 2019

Στη συνάντηση, συζητήθηκε η εφαρμογή του έκτακτου επιχειρησιακού σχεδίου που ήδη έχει ξεκινήσει η Τροχαία Κρήτης.

Αρχής γενομένης από την Δευτέρα, βγήκαν στους δρόμους του νησιού 45 συνεργεία και σε 1.317 ελέγχους κατέγραψαν: 151 παραβάσεις για μη χρήση κράνους, 87 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας, 9 για κατανάλωση αλκοόλ, 333 παραβάσεις διαφόρων ειδών.

Το Έκτακτο Σχέδιο προβλέπει:

  1. Μεγαλύτερη παρουσία της Αστυνομίας, ειδικά τα Σαββατοκύριακα (Δευτέρες και Σαββατοκύριακα σημειώνονται τα περισσότερα τροχαία).
  2. Επίδειξη μηδενικής ανοχής στην παραβατικότητα, δίχως χαριστικές ρυθμίσεις.
  3. Δρομολόγηση ενίσχυσης της αστυνομικής δύναμης Κρήτης με 50 άτομα που θα τεθούν στην υπηρεσία της Τροχαίας.
  4. Ειδικές διαλέξεις στα σχολεία για την οδική συμπεριφορά.
  5. Ενημερωτική καμπάνια στα τοπικά μέσα.
  6. Σε συνεννόηση με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει την τοποθέτηση ειδικών διαχωριστικών στα πιο επικίνδυνα σημεία του βόρειου οδικού δικτύου.

Το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας, ειδικά το πρόβλημα στην Κρήτη, έχει απασχολήσει εδώ και πολύ καιρό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Τον Αύγουστο του 2017 είχε προεδρεύσει σε ειδική σύσκεψη στο Ηράκλειο, με τη συμμετοχή φορέων, για την οδική συμπεριφορά στην Κρήτη και τις υποδομές με έμφαση στον Βόρειο Οδικό 'Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Στη σύσκεψη είχε παρουσιαστεί και το ολοκληρωμένο σχέδιο «Προσέχω» της ΝΔ για την οδική ασφάλεια, το οποίο θα υλοποιηθεί από την κυβέρνηση.

Χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης έγραφε σε post του στις 20 Αυγούστου 2017 για τα τροχαία στην Κρήτη: 

«Είμαι πολύ θυμωμένος και θα το γράψω όπως το αισθάνομαι και δεν με νοιάζει αν με παρεξηγήσουν οι συντοπίτες μου. Στην Κρήτη πολλοί οδηγούν άθλια. Δεν ξέρω πού οφείλεται αυτό. Αν είναι μαγκιά αφού έχεις κατεβάσει καμιά δεκαριά κούπες να βγεις στον δρόμο και να οδηγείς σαν τρελός...

Συντοπίτες μου ξυπνήστε! Προσωπικά δεσμεύομαι ότι το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων στην Κρήτη θα είναι πρώτη προτεραιότητα. Για την οδική ασφάλεια έχουμε ήδη, μετά από εκτενή διαβούλευση, καταθέσει ένα συγκροτημένο πλαίσιο προτάσεων. Και ναι, ο Βόρειος Οδικός 'Αξονας, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα γίνει. Είναι προσωπική μου δέσμευση».

Η κυβέρνηση θα προχωρήσει άμεσα σε όλες τις διαδικασίες έτσι ώστε το έργο του Βόρειου Οδικού 'Αξονα Κρήτης, να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατόν.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλ. Μαρκογιαννάκης: Συνεχή ενημέρωση για την πρόληψη των τροχαίων
Ο Αλ. Μαρκογιαννάκης προτείνει την έγκριση δαπάνης για δημιουργία και μετάδοση μόνιμων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών μηνυμάτων, τα οποία θα επαναλαμβάνονται με μεγάλη συχνότητα στα τοπικά Μ.Μ.Ε.
Αλ. Μαρκογιαννάκης: Συνεχή ενημέρωση για την πρόληψη των τροχαίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χανιά: Προσπαθούν να βάλουν «φρένο» στη μάστιγα των τροχαίων
Η νεοσυσταθείσα στα Χανιά «Κίνηση Πολιτών κατά των τροχαίων» προσπαθεί στα πρώτα της βήματα να βάλει ένα λιθαράκι για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Χανιά: Προσπαθούν να βάλουν «φρένο» στη μάστιγα των τροχαίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Έργα οδικής ασφάλειας 2 εκατ. ευρώ στο Πολυτεχνείο Κρήτης
Ο ΟΑΚ ανακοίνωσε τις παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στην περιοχή του Πολυτεχνείου Κρήτης στα Χανιά αλλά και στο σημείο όπου πριν από δύο χρόνια σκοτώθηκαν δύο φοιτητές που παρασύρθηκαν από ΙΧ.
Έργα οδικής ασφάλειας 2 εκατ. ευρώ στο Πολυτεχνείο Κρήτης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξεκίνησαν τα έργα στους κόμβους Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας
Οι εργασίες θα διαρκέσουν 12 μήνες και περιλαμβάνουν την κατασκευή δυο κόμβων, έναν στην ανατολική πλευρά της Αγίας Πελαγίας κι έναν δεύτερο στη δυτική πλευρά, στο ύψος της Αχλάδας.
Ξεκίνησαν τα έργα στους κόμβους Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρωταθλήτρια η Κρήτη στις τροχαίες παραβάσεις
Εκατοντάδες τροχαίες παραβάσεις βεβαίωσε η Τροχαία σε διάφορες περιοχές της Κρήτης, κατά το διάστημα από 16 έως και την 19 Αυγούστου. Συνολικά ελέγχθηκαν 6.153 οχήματα, και βεβαιώθηκαν 2.363 τροχαίες...
Πρωταθλήτρια η Κρήτη στις τροχαίες παραβάσεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας