Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ρέθυμνο: Ξεκινούν τα πρώτα δρομολόγια του ηλεκτρικού λεωφορείου

φωτογραφία αρχείου

Ρέθυμνο: Ξεκινούν τα πρώτα δρομολόγια του ηλεκτρικού λεωφορείου

  • A-
  • A+

Ξεκίνησαν τα δρομολόγια για το ηλεκτρικό λεωφορείο που βρίσκεται στη διάθεση του Δήμου Ρεθύμνης και του ΚΤΕΛ προκειμένου να πραγματοποιεί διαδρομές μεταφέροντας τους πολίτες στην πόλη.

Πρόκειται για το ηλεκτρικό λεωφορείο 21 θέσεων που απέκτησε το Ρέθυμνο, μέσω του προγράμματος Civitas Destinations, το οποίο θα εκτελεί συγκεκριμένο δρομολόγιο, καθημερινά, επτά μέρες την εβδομάδα από τις 10 το πρωί έως και τις 6 το απόγευμα.

Οι διαδρομές θα είναι δωρεάν για τους πολίτες για ένα χρόνο, ενώ ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να παραμείνει δωρεάν έως τη λήξη του προγράμματος.

Τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν την Δευτέρα 1η Ιουλίου και η διαδρομή που θα εκτελεί θα έχει αφετηρία τη μαρίνα, απ’ όπου θα κατευθύνεται προς το Λύκειο Ελληνίδων, από εκεί δια της οδού Μελισσινού μέχρι το ΚΤΕΛ και συγκεκριμένα μπροστά από τα δικαστήρια από όπου μέσω της οδού Γερακάρη , θα καταλήγει ξανά στη μαρίνα.

Η συγκεκριμένη διαδρομή θα γίνεται σε στάσεις που έχουν προβλεφθεί να διαμορφωθούν σε συνεννόηση με το ΚΤΕΛ ενώ οι διαδρομές θα γίνονται κάθε μια ώρα.

Ο πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Ρεθύμνης Τάσος Παπαδουράκης μιλώντας στον ΤΕΑΜ FM επεσήμανε: «Είναι ένα μικρό ηλεκτρικό λεωφορείο καθήμενων και όρθιων επιβατών . Είναι μια προσπάθεια για να δούμε όλοι μας τι είναι ένα ηλεκτρικό λεωφορείο μέσα στην πόλη , πως δηλαδή μπορούμε να κινηθούμε με την ηλεκτροκίνηση και τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ένα τέτοιο όχημα μέσα στο Ρέθυμνο θα μπορεί να καλύψει καθημερινά αρκετές από τις ανάγκες που έχουμε, είτε είναι η διαδρομή που πηγαίνει προς το ΙΚΑ, είτε σε κοντινά χωριά. Έχουμε αυτή τη δυνατότητα μέχρι το Σεπτέμβριο του 2020 να κάνουμε δηλαδή διάφορα δρομολόγια που θα προκύψουν με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Μπορεί το δρομολόγιο να διαφοροποιηθεί ή να προκύψει ένα άλλο και αργότερα και ένα τρίτο, ώστε να υπάρχουν στοιχεία για το πώς κινείται, πόσους ανθρώπους μπορεί να δεχτεί, πώς εμείς δεχόμαστε να μετακινηθούμε με ένα τέτοιο όχημα. Παράλληλα θα μπορέσουμε μέσα από την περίοδο αυτή να καταλήξουμε μαζί με το ΚΤΕΛ που έχει την ευθύνη , σε ό,τι αφορά την μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην πόλη μας και μάλιστα με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Αυτός είναι ο στόχος του προγράμματος»

Ο κος Παπαδουράκης υπογράμμισε πως ταυτόχρονα θα προκύψει μια σημαντική καταγραφή στοιχείων που, αν και θα ήταν πιο ενδεικτική με τη χρήση περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων, θα μπορέσει εντούτοις να συμβάλλει στην εξαγωγή βασικών συμπερασμάτων για την βιώσιμη κινητικότητα και την ηλεκτροκίνηση στα ΜμΜ στο Ρέθυμνο. «Θα ήταν πιο έγκυρη η καταγραφή των στοιχείων αν είχαμε περισσότερα τέτοια οχήματα και είχαμε μια πιο καλή καταγραφή. Όμως αυτή τη δυνατότητα έχουμε τώρα, μπορεί να γίνει η καταγραφή και θα καταδείξει πως με μια ποιοτική δημόσια συγκοινωνία μπορούμε να κινηθούμε στην πόλη. Τα Μέσα μαζικής μεταφοράς δεν είναι μόνο η κουλτούρα που δεν την έχουμε αλλά δεν φτάνει αυτό. Πρέπει να έχουμε μια ποιότητα, μια συνέπεια και την κουλτούρα και όλα αυτά μαζί να μας δώσουν τη δυνατότητα κίνησης με μέσα μαζικής μεταφοράς» ανέφερε ο ίδιος.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως αν υπήρχε επιδότηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα στο πλαίσιο του εθνικού σχεδιασμού, αυτό θα έδινε τη δυνατότητα για περαιτέρω ανάπτυξη και απόκτηση περισσότερων μέσων μεταφοράς, όπως εξήγησε ο κος Παπαδουράκης.

Ο ίδιος μάλιστα αναφερόμενος στο παράδειγμα της Κίνας τόνισε πως στο πλαίσιο της συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί , έχει διαπιστωθεί πως είναι μια χώρα όπου το μεγαλύτερο μέρος των οχημάτων μαζικής μεταφοράς , βασίζεται αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, όπως υπογράμμισε ο κος Παπαδουράκης η Ευρώπη μέσω του προγράμματος Civitas δίνει σημαντική ώθηση στην βιώσιμη κινητικότητα αφού έχει επιδοτήσει μέσα σε περίοδο 12 ετών δήμους και οργανισμούς με 25 περίπου εκ ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό είναι αναγκαίο, όπως τόνισε ο κος Παπαδουράκης, η Ελλάδα να κινηθεί με πιο εντατικούς ρυθμούς προκειμένου να απορροφήσει και να ενσωματώσει τις ευκαιρίες που προσφέρονται.

με πληροφορίες από το «goodnet»

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δωρεάν μεταφορά άπορων φοιτητών με τα ΚΤΕΛ της Κρήτης
Τις συμβάσεις για την δωρεάν μετακίνηση των δικαιούχων φοιτητών στα Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με τα υπεραστικά και αστικά ΚΤΕΛ του νησιού, υπέγραψε σήμερα ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης....
Δωρεάν μεταφορά άπορων φοιτητών με τα ΚΤΕΛ της Κρήτης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηράκλειο: Επεκτείνονται τα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ
Δεκτή έγινε η πρόταση της Δημοτικής Αρχής Μαλεβιζίου από τη διοίκηση του αστικού ΚΤΕΛ, για επέκταση δρομολογίων των αστικών λεωφορείων σε περιοχές νότια του Γαζίου. Πρόκειται για τρία δρομολόγια της γραμμής Νο...
Ηράκλειο: Επεκτείνονται τα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Λασίθι: Συνελήφθη μεθυσμένος οδηγός λεωφορείου
Στο Αυτόφωρο οδηγήθηκε ένας 50χρονος οδηγός υπεραστικού λεωφορείου στο Λασίθι, ο οποίος οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ. Ο οδηγός εκτελούσε το δρομολόγιο από Ελούντα προς Άγιο Νικόλαο, όταν άρχισε να...
Λασίθι: Συνελήφθη μεθυσμένος οδηγός λεωφορείου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηράκλειο: Μία τραυματίας σε σύγκρουση αστικού λεωφορείου με ΙΧ
Μία γυναίκα τραυματίστηκε ελαφρά, μετά από σύγκρουση ενός αστικού λεωφορείου με ένα ΙΧ αυτοκίνητο στην πόλη του Ηρακλείου. Το ατύχημα σημειώθηκε στη συμβολή των οδών Παπαναστασίου και Παρασκευοπούλου ενώ η...
Ηράκλειο: Μία τραυματίας σε σύγκρουση αστικού λεωφορείου με ΙΧ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φωτιά σε αστικό λεωφορείο στο κέντρο του Ηρακλείου
Φωτιά εκδηλώθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης σε αστικό λεωφορείο, στο κέντρο του Ηρακλείου. Η φωτιά εκδηλώθηκε κάτω από άγνωστες μέχρι στιγμή συνθήκες, μπροστά σε περαστικούς και πολίτες, οι οποίοι περίμεναν στη...
Φωτιά σε αστικό λεωφορείο στο κέντρο του Ηρακλείου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας