Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κάτοικοι Πεδιάδας: «Μας ακούν και στο τέλος μας αγνοούν»

Κάτοικοι Πεδιάδας: «Μας ακούν και στο τέλος μας αγνοούν»

  • A-
  • A+
«Για άλλη μια φορά το μοντέλο της «διαβούλευσης» που ακολουθήθηκε ήταν «ακούμε τις διαφωνίες σας, δεν απαντάμε σε τίποτα, προχωράμε στις αποφάσεις μας»», αναφέρει η «Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας».

Τη σταθερή και πλήρη αντίθεσή τους στο σχεδιαζόμενο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, εξέφρασαν για ακόμη μία φορά οι κάτοικοι της περιοχής.

Σε ανακοίνωσή της η «Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας» αναφέρει ότι κατά τη διάρκεια του υποτιθέμενου διαλόγου, δεν απαντήθηκαν τα βασικά ερωτήματα, ενώ όπως αναφέρθηκε, ακολουθήθηκε ένα μοντέλο διαβούλευσης του τύπου: «ακούμε τις διαφωνίες σας, δεν απαντάμε σε τίποτα, προχωράμε στις αποφάσεις μας».

Σύμφωνα με την Πρωτοβουλία, δεν έχουν ακόμα απαντηθεί τα ερωτήματα για την ρύπανση, το κόστος του νέου αεροδρομίου, η μεγάλη απόσταση από το Ηράκλειο, οι άδικες αποζημιώσεις, καθώς και το βασικό ερώτημα για τον λόγο που απορρίφθηκε η λύση του λοξού διαδρόμου στο «Νίκος Καζαντζάκης».

Αναλυτικά η παρέμβαση της «Πρωτοβουλίας Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας»:

«Ενόψει της ψήφισης του σχεδίου νόμου για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του σχεδιαζόμενου αεροδρομίου στο Καστέλλι δηλώνουμε ρητά τη διαμαρτυρία μας για την υποτιθέμενη διαδικασία «διαλόγου» που όπως εδώ και 15 χρόνια, ακολουθήθηκε και στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Κατά την ακρόαση φορέων δεν δόθηκε καμία απάντηση στα σοβαρά ερωτήματα που τέθηκαν με παρρησία από τους παριστάμενους φορείς, έστω και στον απειροελάχιστο χρόνο των 3 λεπτών που διατέθηκαν στον καθένα για ένα θέμα που αφορά καίρια τη ζωή των πολιτών όλης της Κρήτης.

Για άλλη μια φορά το μοντέλο της «διαβούλευσης» που ακολουθήθηκε ήταν «ακούμε τις διαφωνίες σας, δεν απαντάμε σε τίποτα, προχωράμε στις αποφάσεις μας».

Συγκεκριμένα:

  • Δεν απαντήθηκε το ερώτημα της Πρωτοβουλίας για το μέγεθος της οικολογικής και οικονομικής καταστροφής, όχι μόνο των εκτάσεων που απαλλοτριώνονται αλλά όλου του ελαιοκάμπου της Πεδιάδας. (Ρύπανση 3 εκατομμυρίων δέντρων, βαρέα μέταλλα στο λάδι, απώλεια αγροτικού εισοδήματος 30 εκατ. το χρόνο).
  • Δεν απαντήθηκε το ερώτημα του ΤΕΕ-ΤΑΚ για την ελλιπή τεκμηρίωση του έργου (απόκρυψη συγκριτικής μελέτης αξιολόγησης θέσεων, απόκρυψη μελέτης σκοπιμότητας, απόκρυψη οικονομοτεχνικών στοιχείων του έργου, έλλειψη Στρατηγικής Μελέτης για το έργο).
  • Δεν απαντήθηκε το ερώτημα της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας για τον ελάχιστο χρόνο που διατίθεται για την αρχαιολογική έρευνα στην περιοχή, για την απουσία καταγραφής των αρχαιολογικών θέσεων στη σύμβαση παραχώρησης (23 στον χώρο του αεροδρομίου και 26 στον συνδετήριο δρόμο) αλλά και για τη μη υποβολή της αρχικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων προς έλεγχο από την Αρχαιολογική Υπηρεσία.
  • Δεν απαντήθηκε το ερώτημα του Συλλόγου Εργαζομένων του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» για την τεράστια απόσταση από την πόλη του Ηρακλείου (μεγαλύτερη και από της Αθήνας) που όπως ειπώθηκε με σαφήνεια, συνεπάγεται δραματική αύξηση του κόστους μεταφοράς επιβατών, αγαθών, εμπορευμάτων και καυσίμων. - Δεν απαντήθηκε το ερώτημα της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου για το κόστος του νέου αεροδρομίου, και η ανησυχία πως ένα ακριβό αεροδρόμιο θα βλάψει αντί να ωφελήσει τον τουρισμό (και φυσικά θα επιβαρύνει υπέρογκα την τσέπη των μόνιμων κατοίκων της Κρήτης).
  • Δεν απαντήθηκε το αίτημα των ιδιοκτητών που χάνουν τη γη τους, για δίκαιες αποζημιώσεις για όλους τους κατοίκους και όχι με βάση το «τρικ» της αναζήτησης μόνο των «κατά κύριο επάγγελμα αγροτών».
  • Δεν απαντήθηκε το ερώτημα του Παρατηρητηρίου Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως προς τις «copy paste» μελέτες που δικαιολογούν την πολιτική απόφαση για το έργο με λογικές της προηγούμενης εικοσαετίας και για την έλλειψη στρατηγικής μελέτης για τις συνολικές επιδράσεις του έργου στην οικονομία και την κοινωνία της Κρήτης, η οποία έχει ήδη τρία αεροδρόμια.
  • Δεν απαντήθηκε με στοιχεία το ερώτημα για την απόρριψη του σχεδίου για τον λοξό διάδρομο στο «Νίκος Καζαντζάκης» και πολύ περισσότερο το ενδεχόμενο επέκτασης του υπάρχοντος λοξού διαδρόμου στη στεριά (στην περιοχή της 126 ΣΜ) και λιγότερο προς τη θάλασσα, με βάση τα νέα δεδομένα.

ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ:

Τη σταθερή και πλήρη αντίθεσή μας στο σχεδιαζόμενο έργο και την απόφασή μας να αντιταχθούμε σε αυτό με κάθε πρόσφορο μέσο. Δηλώνουμε προς πάσα κατεύθυνση πως η ψήφισή της σύμβασης από τη βουλή, αν και επιτυγχάνει τον στόχο της κυβέρνησης να δείξει έργο (εις βάρος μας δυστυχώς) δεν συνεπάγεται την υλοποίηση του αεροδρομίου.

Αγωνιζόμαστε για την προστασία της περιοχής μας και για το μέλλον των παιδιών μας. Καλούμε όλους τους Ηρακλειώτες να ενημερωθούν για τις δραματικές συνέπειες του λανθασμένου και ατεκμηρίωτου έργου στο περιβάλλον αλλά και στην τσέπη τους.

Σε τοπικό επίπεδο, στον Δήμο Μινώα Πεδιάδας και μέσω του συνδυασμού «ΕΜΕΝΑ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ» καλούμε τους δημότες να ψηφίσουν κατά του καταστροφικού έργου με μόνο γνώμονα τις επόμενες γενιές, τα παιδιά και τα εγγόνια μας.

Στην ιστοσελίδα μας www.prosoxiaerodromio.grδημοσιεύονται όλες οι τοποθετήσεις κατά την ακρόαση των τοπικών φορέων, ο «διάλογος» που ακολούθησε αλλά και οι τοποθετήσεις των βουλευτών επί του συγκεκριμένου έργου ώστε να βγάλουν όλοι οι πολίτες τα συμπεράσματά τους».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Μυστικά και ψέματα» στη νέα μελέτη για το Καστέλλι
Την αναθεωρημένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το σχεδιαζόμενο αεροδρόμιο στο Καστέλλι παρουσιάζει σήμερα η «Εφ.Συν.» επισημαίνοντας παραλήψεις και θολά σημεία στο επίμαχο σχέδιο. Η Μελέτη πρόκειται να...
«Μυστικά και ψέματα» στη νέα μελέτη για το Καστέλλι
ΑΡΘΡΑ
Ο αδικο-ξεχασμένος «λοξός διάδρομος»
Η επέκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» απασχολεί την Κρήτη την τελευταία 25ετία. Είναι περίπου 15 χρόνια από τότε που εκπονήθηκε ολοκληρωμένη μελέτη, βασισμένη στο master plan του Εθνικού...
Ο αδικο-ξεχασμένος «λοξός διάδρομος»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Οι Κρητικοί θα κλαίνε μ’ αυτά που θα πληρώνουν στο Καστέλλι»
Τον κώδωνα του κινδύνου για τη αύξηση του κόστους ταξιδιού για τους πολίτες της Κρήτης αλλά και για τους επισκέπτες, τόνισε ο Μιλτιάδης Τσαγκαράκης, ιδρυτής και πρόεδρος της αεροπορικής εταιρίας SkyExpress,...
«Οι Κρητικοί θα κλαίνε μ’ αυτά που θα πληρώνουν στο Καστέλλι»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τεχνικό Επιμελητήριο: Χωρίς τεκμηρίωση το αεροδρόμιο στο Καστέλλι
Την απουσία σχεδιασμού και τεκμηρίωσης για τη χωροθέτηση του αεροδρομίου στο Καστέλλι, επισημαίνει η πρόεδρος του Τμήματος Ανατολικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Ειρήνη Βρέντζου. Η κα. Βρέντζου...
Τεχνικό Επιμελητήριο: Χωρίς τεκμηρίωση το αεροδρόμιο στο Καστέλλι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καστέλλι: Το "οχι στο αεροδρόμιο" θα αποτυπωθεί στις εκλογές
Αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν τη δημιουργία αεροδρομίου στην περιοχή τους, εμφανίστηκαν για κόμη μία φορά οι κάτοικοι και οι σύλλογοι της Πεδιάδος, κατά την τελευταία ανοιχτή συνέλευσή τους. Όπως...
Καστέλλι: Το "οχι στο αεροδρόμιο" θα αποτυπωθεί στις εκλογές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρνούνται τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις στο Καστέλλι
Τις αποφάσεις για τις περίπου 500 πρώτες αποζημιώσεις για τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις ιδιοκτησιών στην περιοχή της Πεδιάδος, όσον αφορά τη δημιουργία του αεροδρομίου Καστελλίου, υπέγραψε ο γ.γ. του...
Αρνούνται τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις στο Καστέλλι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας