Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σπίρτζης: Μεγάλο επενδυτικό έργο για την Κρήτη το νέο αεροδρόμιο
EUROKINISSI

Σπίρτζης: Μεγάλο επενδυτικό έργο για την Κρήτη το νέο αεροδρόμιο

  • A-
  • A+

Ως ένα μεγάλο επενδυτικό έργο που έχει ισχυρό αναπτυξιακό βάρος για τη Κρήτη αλλά και όφελος για το δημόσιο συμφέρον, χαρακτήρισε την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Παράλληλα, προανήγγειλε βελτιωτικές αλλαγές για τις αποζημιώσεις σε όσους είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες και απαλλοτριώνονται πάνω από 75% των οικοπέδων τους λόγω του νέου αεροδρομίου.

Κλείνοντας στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, ο κ. Σπίρτζης επιτέθηκε σε ΝΔ και ΔΗΣΥ, κατηγορώντας τα δύο κόμματα για παλαιοκομματικού τύπου λογική.

Ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για ισχυρά οφέλη που κατάφερε να εξασφαλίσει το ελληνικό δημόσιο από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι:

  • Καθ’ όλη τη διάρκεια της παραχώρησης διπλασιάστηκαν τα ανταποδοτικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και ανέρχονται στο 2% του τζίρου του αεροδρομίου.
  • Αυξάνεται το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρία του αεροδρομίου και γίνεται ισχυρή η παρουσία του, η οποία φθάνει στο 45%.
  • Απαγορεύεται η μεταβίβαση μετοχών που κατέχει το Δημόσιο κάτω του 35%.
  • Ενσωματώθηκαν στο έργο και στη σύμβαση, η κατασκευή των οδικών συνδέσεων του αεροδρομίου.

Ο υπουργός Υποδομών διαβεβαίωσε επίσης ότι «ολοκληρώθηκε το 90% των απαλλοτριώσεων, και με αυτό τον τρόπο δεν θα πληρώσει ο έλληνας πολίτης ούτε ένα ευρώ αποζημιώσεις προς τον παραχωρησιούχο, σε αντίθεση με ό,τι έγινε στις συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, που 10 χρόνια μετά δεν είχε προχωρήσει ούτε το 50% των απαλλοτριώσεων».

Απαντώντας στις κατηγορίες της ΝΔ και της ΔΗΣΥ, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν πολέμιος του έργου για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο κ. Σπίρτζης αντέτεινε ότι «κάθε λογικός άνθρωπος θα ήταν αντίθετος με τους όρους και τις προβλέψεις εκείνου του διαγωνισμού, όπως και για άλλες παραχωρήσεις που δέσμευαν τη χώρα, όπως έγινε με το Ελληνικό, τους μεγάλους οδικούς άξονες και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια».

«Συγχαρητήρια για τη συνέπεια και τη γνώση σας που τελειώσατε τα έργα, όπως τις παραχωρήσεις των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, 15 χρόνια μετά την συμβασιοποίηση τους. ΝΔ και ΔΗΣΥ δεν προχώρησαν μεγάλα έργα υποδομών γιατί λειτουργούσαν με ψηφοθηρική τακτική παλαιοκομματικού τύπου», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Εμείς προβλέψαμε το 34% να είναι αμεταβίβαστο από το ελληνικό δημόσιο. Μη σπάσει ο διάολος το ποδάρι και βγείτε κυβέρνηση - που ποτέ δεν θα βγείτε - και πουλήσετε και αυτό το αεροδρόμιο όπως κάνατε με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Ούτε ψητός στο Σύνταγμα δεν θα συμφωνήσω εγώ με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια όπως προσπαθήσατε να πείσετε».

Από την πλευρά του, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης, υποστήριξε ότι από το 2015 υπήρξε τεράστια προσπάθεια της κυβέρνησης για επανεκκίνηση έργων που είχαν βαλτώσει και πρόσθεσε ότι η ΝΔ που τα άφησε αραχνιασμένα δεν μπορεί πολιτικά να το αποδεχτεί, ενώ θα έπρεπε κάθε φορά που ολοκληρώνεται ένα έργο να κοιταχτεί στον καθρέφτη.

«Καλωσορίζω τον υπουργό στον κόσμο της ελεύθερης αγοράς, και τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ στον κόσμο της πραγματικότητας, γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ υπήρξε πολέμιος του έργου στο Καστέλι», σχολίασε από την πλευρά του ο εισηγητής της ΝΔ, Κώστας Καραμανλής.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι την τελευταία 4ετία οι επενδύσεις έχουν εξαφανιστεί και τα έργα υποδομής έχουν περιοριστεί κατά πολύ, ενώ κατηγόρησε το ΣΥΡΙΖΑ ότι ως αντιπολίτευση ήταν πολέμιος και εμπόδιζε όλες τις εμβληματικές επενδύσεις, όπως το Ελληνικό, τον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος και την αξιοποίηση του λιμανιού του Πειραιά από τη Cosco.

«Θέλει θάρρος και αξιοπρέπεια να αναγνωρίζεις τα λάθη σου», επεσήμανε ο κ. Καραμανλής.

«Εμείς ξεκινήσαμε το έργο για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ενώ εσείς ήσασταν απέναντι. Πώς γίνεται σε ένα έργο, προϋπολογισμού 850 εκ. ευρώ, να κατεβαίνει στο διαγωνισμό μόνο μία κοινοπραξία; Διαγωνισμός μόνο με έναν ενδιαφερόμενο δεν είναι διαγωνισμός», τόνισε, ενώ εξέφρασε ανησυχίες ότι το κόστος του έργου θα αυξηθεί κατακόρυφα στη συνέχεια.

«Η ΝΔ αυτό το έργο το θέλει. Το σχεδιάσαμε και θέλουμε να το δούμε ολοκληρωμένο, αλλά έχουμε ένα έργο με έκπτωση 40% και η εμπειρία δείχνει ότι η πολύ μεγάλη έκπτωση που αρχικά δίνεται, εξανεμίζεται στη συνέχεια μέσω αναθεώρησης συμβάσεων, εργολαβιών και αύξησης κόστους», υποστήριξε.

Ακόμα, ο κ. Καραμανλής τόνισε τον κίνδυνο, «το υφιστάμενο αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης να γίνει ένα νέο Ελληνικό», ενώ εξέφρασε την ανησυχία του κόμματός του για ενδεχόμενες καθυστερήσεις υλοποίησης του έργου στο Καστέλι.

Ο ειδικός αγορητής της ΔΗΣΥ, Βασίλης Κεγκέρογλου, επεσήμανε ότι «στόχος όλων πρέπει να είναι πώς το έργο θα προχωρήσει, σωστά, με σεβασμό στο περιβάλλον, την τοπική κοινωνία και να εξυπηρετεί στο μέγιστο τις αναπτυξιακές ανάγκες της Κρήτης».

«Θα πρέπει να στηρίζεται σε αλήθειες κι όχι σε ψέματα, προπαγάνδα ή ψευδαισθήσεις», ανέφερε ο κ. Κεγκερόγλου και επιτέθηκε, τόσο στη ΝΔ όσο και στο ΣΥΡΙΖΑ, κατηγορώντας τα δύο κόμματα ότι ισχυρίζονται πως το έργο είναι δικό τους, ενώ το κόμμα που υιοθέτησε το 2003 την πρόταση της τοπικής κοινωνίας, ήταν, όπως υπογράμμισε, το ΠΑΣΟΚ.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι «πρέπει να υπάρξει έγκαιρα μελέτη αξιοποίησης του υφιστάμενου αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», τονίζοντας ότι «η αρνητική εμπειρία του Ελληνικού λέει πολλά».

Ακόμα, τόνισε την ανάγκη ενός ειδικού χωροταξικού σχεδίου, αλλά και να εξεταστεί το θέμα των απαλλοτριώσεων, ιδίως για τους κατ’ επάγγελμα αγρότες, ενώ χαρακτήρισε «κομπογιαννίτικα τα περί ανταποδοτικών τελών 2%».

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, επιτέθηκε τόσο στο ΣΥΡΙΖΑ όσο και στις προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ αλλά και στην Περιφέρεια Κρήτης και τον τοπικό δήμο, ότι παίζουν το παιχνίδι των επιχειρηματιών και ότι υπερασπίζονται μία επένδυση ληστρική.

«Αυτή η δήθεν επενδυτική όαση θα είναι κόλαση για τους εργαζόμενους. Εκπροσωπείτε τα συμφέροντα του επιχειρηματία και θυσιάζετε τα δικαιώματα των εργαζομένων και τα συμφέροντα των κατοίκων του Καστελίου», συμπλήρωσε.

Η ειδική αγορήτρια της Χρυσής Αυγής Ελένη Ζαρούλια έκανε λόγο «για πολύπαθη ιστορία που κρατάει 16 χρόνια» και κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ, την ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ότι «για ένα μεγάλο έργο υποδομής, το μόνο που κάνουν είναι να μαλώνουν για το ποιος το δημοπράτησε πρώτος».

Την αντίθεσή του για την δημιουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, που όπως υποστήριξε, θα κοστίσει πολύ ακριβά, εξέφρασε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Τσιρώνης, προτείνοντας την αξιοποίηση και τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» με κατασκευή λοξού αεροδιαδρόμου. Δήλωσε μάλιστα, πως άμα γίνει ονομαστική ψηφοφορία, εκείνος θα καταψηφίσει.

Απαντώντας στην κριτική του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Σπίρτζης αντέτεινε ότι «έχουμε και εμείς τις ίδιες περιβαλλοντικές ανησυχίες», ενώ απέρριψε τους ισχυρισμούς του ότι το νέο αεροδρόμιο θα κοστίσει ακριβά, αντιτείνοντας ότι θα έχει συνολικό κόστος 500 εκατ. ευρώ, όταν τα μέτρα επέκτασης του αεροδρομίου στη Θεσσαλονίκη κόστισαν 250 εκ. ευρώ.

«Είναι σεβαστές οι ανησυχίες, αλλά υπάρχουν και τουριστικά συμφέροντα και συμφέροντα ανταγωνισμού. Εμείς είμαστε πραγματικά περήφανοι που ένα τέτοιο έργο προχωράει στην Κρήτη», κατέληξε ο κ. Σπίρτζης.

Με πληροφορίες από το «ΑΠΕ - ΜΠΕ»

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το υπόμνημα του Δήμου Μινώα Πεδιάδος για το αεροδρόμιο Καστελλίου
Ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας συμμετείχε στην συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, τοποθετήθηκε και παράλληλα κατέθεσε µε σχετικό υπόμνημα, τις θέσεις του Δήμου για το αεροδρόμιο...
Το υπόμνημα του Δήμου Μινώα Πεδιάδος για το αεροδρόμιο Καστελλίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι
Υπέρ τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και ΔΗΣΥ. Το ΚΚΕ και η Χρυσή Αυγή καταψήφισαν επί της αρχής του το νομοσχέδιο, ενώ η Ένωση Κεντρώων επιφυλάχθηκε για την Ολομέλεια.
Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ευρύτατη κοινοβουλευτική στήριξη για το αεροδρόμιο στο Καστέλι
Σύμπλευση κυβέρνησης, Ν.Δ. και Δημοκρατικής Συμπαράταξης στη Βουλή κατά την έναρξη της συζήτησης για την κύρωση της σύμβασης από την αρμόδια επιτροπή για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.
Ευρύτατη κοινοβουλευτική στήριξη για το αεροδρόμιο στο Καστέλι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Λόγια του... αέρα για το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου
Μια λεόντειο σύμβαση παραχώρησης και μπόλικες αίολες υποσχέσεις φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή η κυβέρνηση για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι.
Λόγια του... αέρα για το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Βαθιά μεσάνυχτα όσοι υποστηρίζουν το αεροδρόμιο στο Καστέλλι»
Σαφή θέση κατά της μετεγκατάστασης του αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλλι παίρνει ο επί χρόνια διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Ανατολικής Κρήτης Γιάννης Σταρίδας.
«Βαθιά μεσάνυχτα όσοι υποστηρίζουν το αεροδρόμιο στο Καστέλλι»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρνούνται τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις στο Καστέλλι
Τις αποφάσεις για τις περίπου 500 πρώτες αποζημιώσεις για τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις ιδιοκτησιών στην περιοχή της Πεδιάδος, όσον αφορά τη δημιουργία του αεροδρομίου Καστελλίου, υπέγραψε ο γ.γ. του...
Αρνούνται τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις στο Καστέλλι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας