• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.7°C / 30.7°C
    2 BF
    46%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.3°C / 27.1°C
    2 BF
    58%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 29.8°C
    2 BF
    78%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 26.4°C
    1 BF
    53%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 24.1°C
    3 BF
    60%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.9°C / 26.0°C
    0 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 23.7°C
    0 BF
    53%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.5°C / 28.5°C
    2 BF
    41%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.1°C / 28.3°C
    2 BF
    63%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 24.0°C
    2 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 26.8°C
    0 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.1°C / 25.7°C
    3 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    88%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 27.3°C
    0 BF
    53%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.5°C / 27.7°C
    2 BF
    45%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 23.8°C
    4 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.0°C / 30.4°C
    1 BF
    35%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.1°C / 22.3°C
    2 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.6°C / 26.1°C
    3 BF
    75%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.1°C / 24.1°C
    0 BF
    60%

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης στα εγκαίνια της γέφυρας Χαμεζίου στη Σητεία

Εγκαινιάστηκε από τον Σπίρτζη η γέφυρα Χαμεζίου στη Σητεία

  • A-
  • A+
Ο υπουργός εξήγγειλε επίσης την επέκταση του ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία καθώς και την υλοποίηση δύο πολύ σημαντικών έργων άρδευσης σε Ιεράπετρα και Οροπέδιο Λασιθίου.

Τα εγκαίνια της γέφυρας Χαμεζίου στη Σητεία πραγματοποίησε το μεσημέρι της Παρασκευής ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης.

Όπως δήλωσε ο κ. Σπίρτζης, για το έργο αυτό ακολουθήθηκε ένας μη ενδεδειγμένο τρόπος υλοποίησης δημόσιων έργων όλα αυτά τα χρόνια, ωστόσο εξήρε το ενδιαφέρον τόσο του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στο Νομό Λασιθίου, Μανώλη Θραψανιώτη, όσο και του βουλευτή της ΝΔ στο νομό, Γιάννη Πλακιωτάκη, για την κατασκευή της γέφυρας.

«Πρόκειται για ένα έργο που θα μειώσει τη διαδρομή (Ηράκλειο-Σητεία) κατά περίπου 15 λεπτά, άρα καταλαβαίνουμε όλοι πόσο σημαντικό είναι. Όπως επίσης σημαντική είναι η απόφαση για την ωρίμανση των οδικών έργων για το Λασίθι», πρόσθεσε ο κ. Σπίρζτης.

Ο κ. Σπίρτζης απαντώντας στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων αναφέρθηκε στο ιστορικό κατασκευής της γέφυρας καθώς στην πρώτη εργολαβία είχε υλοποιηθεί περίπου το μισό έργο και στη συνέχεια διαπιστώθηκε στατικό πρόβλημα. «Το 2015 ανατέθηκαν οι πρώτες μελέτες για να αντιμετωπιστεί το στατικό πρόβλημα του έργου, βρέθηκε πρόσθετη χρηματοδότηση το 2016 κι έτσι φτάσαμε στην ολοκλήρωσή του σήμερα».

Σε σχέση με το δεύτερο τμήμα του έργου, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι το πρώτο πράγμα που πρέπει να διασφαλιστεί είναι η ωριμότητά του και αναφέρθηκε στις θεσμικές αλλαγές που έφερε το Υπουργείο για την σειρά δημοπράτησης των έργων, δηλαδή να προηγούνται οι απαλλοτριώσεις, για να μην καταγράφονται καθυστερήσεις δεκαετιών.

«Επομένως θα ενημερωθεί και το δημοτικό συμβούλιο της Σητείας και οι βουλευτές για το ποιες μελέτες και σε ποια φάση βρίσκονται, ποια τμήματα του οδικού δικτύου έχουν ολοκληρωθεί ή έχουν πάρει έγκριση περιβαλλοντικών όρων και μένει η κτηματογράφηση και οι απαλλοτριώσεις, ενώ έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι τεχνικές μελέτες οι περιβαλλοντικές μελέτες, και όλη η υπόλοιπη διαδικασία που προβλέπεται», πρόσθεσε ο υπουργός.

Στις δηλώσεις του ο βουλευτής της ΝΔ στο Λασίθι, Γιαννης Πλακιωτάκης μίλησε για ένα έργο που ενώνει, πέρα και πάνω από πολιτικές και κομματικές σκοπιμότητες. «Παραδίδεται ένα σύγχρονο έργο, πολλές φορές λέμε ότι η καθυστέρηση δημιούργησε τις προϋποθέσεις για ένα ασφαλές και ποιοτικό έργο. Παρόλα αυτά, το Λασίθι έχει ανάγκη από χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των μελετών, έτσι ώστε να είμαστε σε ώριμη φάση για να μπορούμε να δημοπρατήσουμε και άλλα τμήματα. Σε κάθε περίπτωση είναι μια χαρμόσυνη ημέρα για τη Σητεία αλλά και για το Λασίθι», είπε ο κ. Πλακιωτάκης.

Ο κ. Σπίρτζης απευθυνόμενος στον κ. Πλακιωτάκη είπε χαριτολογώντας ότι πρέπει να διαφωνήσουν «αφού έρχονται ευρωεκλογές», ενώ πρόσθεσε ότι πρέπει να βγουν και κάποια πολιτικά συμπεράσματα.

«Όταν οι νεοφιλελεύθερες δυνάμεις που έχουν επικρατήσει τις τελευταίες δεκαετίες στην Ευρώπη δεν βλέπουν τα έργα υποδομής και τα οδικά έργα ως έργα οδικής ασφάλειας ή ως αναπτυξιακά έργα και ζητάνε να είναι βιώσιμα τα έργα αυτά, δηλαδή να είναι κερδοφόρα έργα , αυτό σημαίνει, ότι πρέπει να αλλάξουμε αυτήν την πολιτική στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να έχουμε χρηματοδότηση για Υποδομές, χωρίς να απαιτείται ο κυκλοφοριακός φόρτος των 20 ή των 15 χιλιάδων οχημάτων την ημέρα, που από τις μετρήσεις που έχουμε κάνει, δεν θα τις έχουμε, ούτε τα επόμενα 20 χρόνια. Αυτό λοιπόν που φροντίζουμε είναι να έχουμε ώριμες μελέτες και να φροντίσουμε πολύ μεγάλο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου στο Λασίθι που δεν πληροί αυτά τα χαρακτηριστικά, να μπει στην επόμενη Προγραμματική Περίοδο. Είναι ένα προσωπικό στοίχημα του Γιάννη Δραγασάκη και είναι και εντολή του Πρωθυπουργού», κατέληξε ο κ. Σπίρτζης.

Στη σύσκεψη που ακολούθησε με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη Σητεία, ο υπουργός εξήγγειλε την επέκταση του ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία καθώς και την υλοποίηση δύο πολύ σημαντικών έργων άρδευσης ύψους 30 εκατ. ευρώ σε Ιεράπετρα και Οροπέδιο Λασιθίου τα οποία θα δημοπρατηθούν άμεσα.

«Τιμώντας τις δεσμεύσεις που είχαμε αναλάβει στο αναπτυξιακό συνέδριο αλλά και με την σύμφωνη γνώμη της διαβούλευσης που έγινε από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, από το Δήμο, από την Περιφέρεια, ήρθαμε να ενημερώσουμε για την κοινή πεποίθηση όλων μας ότι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης πρέπει να φτάσει μέχρι τη Σητεία, όπως και να ολοκληρωθεί όλο το οδικό δίκτυο σε όλη την Κρήτη με τους κάθετους άξονες», ανέφερε ο υπουργός.

«Γνωρίζετε ότι αυτό που έχει προγραμματιστεί μέχρι στιγμής - και είναι σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία - είναι από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο, ο ένας διαγωνισμός και από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη ο δεύτερος. Τελειώνουν οι μελέτες από τη Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, επομένως θα έχουμε τρεις διαγωνιστικές διαδικασίες για το τμήμα του ΒΟΑΚ μέχρι τέλη Ιουνίου, αρχές Ιουλίου δημοπρατείται η στρατηγική μελέτη όλων των οδικών αξόνων της Κρήτης» δήλωσε ο κ. Σπίρτζης συμπληρώνοντας ότι «οι υπάρχουσες μελέτες που είναι σε εξέλιξη και αφορούν τμήματα του αυτοκινητοδρόμου από τη Σητεία, συνεχίζονται».

Ο υπουργός συνέχισε λέγοντας πως «η μια βρίσκεται, κατόπιν εντολής μου, στη διαδικασία κτηματογράφησης, έχει τελειώσει και η περιβαλλοντική μελέτη, προκειμένου να έχουν ολοκληρωθεί και οι απαλλοτριώσεις για να βγει ο διαγωνισμός, για τη δεύτερη έχει γίνει αίτημα χρηματοδότησης στο Υπουργείο Οικονομίας το οποίο πρόκειται να εγκριθεί τις επόμενες ημέρες για να μπορέσουμε μετά την προσφυγή που έχει γίνει από κατοίκους στο ΣτΕ, να πάμε στην οριστική φάση της μελέτης».

«Το στοίχημα που έχουμε είναι το 2020, ακόμη περισσότερο το 2021, να μπορούμε να εντάξουμε στη Νέα Προγραμματική Περίοδο την χρηματοδότηση των έργων, να έχουν ολοκληρωθεί μελέτες και οι απαλλοτριώσεις, για να μην υπάρχει κάποιο πρόβλημα», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στους δύο αγωγούς άρδευσης, στην Ιεράπετρα και στο Οροπέδιο Λασιθίου, τονίζοντας ότι στις 14 Μαΐου είναι το οριστικό δικαστήριο για τις απαλλοτριώσεις και την επομένη προκηρύσσονται και οι δύο διαγωνισμοί για να υλοποιηθούν, όπως είπε, τα έργα πάρα πολύ γρήγορα.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Στην ώρα του ο δρόμος Ηράκλειο-Μεσαρά»
Στα έργα στον δρόμο Ηράκλειο - Μεσαρά, πραγματοποίησε αυτοψία ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, τονίζοντας ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα και το έργο δεν κινδυνεύει με απένταξη.
«Στην ώρα του ο δρόμος Ηράκλειο-Μεσαρά»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τσίπρας: «ΒΟΑΚ και Καστέλλι θα αναβαθμίσουν το νησί»
Το οδικό έργο Ηράκλειο - Μεσαρά επισκέφτηκε το πρωΐ της Πέμπτης ο Αλέξης Τσίπρας ενώ στη συνέχεια πραγματοποίησε τα εγκαίνια το δρόμου Χερσόνησος-Γούβες.
Τσίπρας: «ΒΟΑΚ και Καστέλλι θα αναβαθμίσουν το νησί»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κρήτη: Μπήκαν φανάρια σε επικίνδυνα σημεία της Παλαιάς Εθνικής
Στην τοποθέτηση προειδοποιητικών φαναριών στα πιο επικίνδυνα σημεία του Εθνικού Οδικού Δικτύου Ηρακλείου - Λασιθίου, προχώρησε η Περιφέρεια Κρήτης.
Κρήτη: Μπήκαν φανάρια σε επικίνδυνα σημεία της Παλαιάς Εθνικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΟΑΚ: Παραδόθηκε το τμήμα Γούρνες - Χερσόνησος
Την Μεγάλη Τετάρτη παραδόθηκε προς χρήση το τμήμα του δρόμου Γουρνών - Χερσονήσου, επί της Εθνικής Οδού Ηρακλείου – Αγίου Νικολάου. Στην κυκλοφορία παραδόθηκαν κανονικά τα εφτά χιλιόμετρα του δρόμου ενώ σε...
ΒΟΑΚ: Παραδόθηκε το τμήμα Γούρνες - Χερσόνησος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σπίρτζης: ΒΟΑΚ σε πέντε χρόνια και διόδια μόνο για τουρίστες
Συνέντευξη τύπου παραχώρησε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στο Ηράκλειο, αναφορικά με το ΒΟΑΚ. Ο υπουργός επισήμανε ότι ο ΒΟΑΚ, μήκους 199 χιλιομέτρων από Χανιά μέχρι Άγιο Νικόλαο. θα είναι...
Σπίρτζης: ΒΟΑΚ σε πέντε χρόνια και διόδια μόνο για τουρίστες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας