Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σε πέντε χρόνια ο ΒΟΑΚ - Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δρόμου

Από την συνέντευξη Τύπου την οποία παραχώρησε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης στην Περιφέρεια Κρήτης

Σε πέντε χρόνια ο ΒΟΑΚ - Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δρόμου

  • A-
  • A+
Αναλυτική παρουσίαση με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, πραγματοποίησε σε σχετική συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός κατά την συνέντευξη Τύπου η οποία πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Κρήτης, ολοκληρώνονται τις επόμενες ημέρες τέσσερα έργα που περιμένουν οι πολίτες του Ηρακλείου και του Λασιθίου για δεκαετίες.

Όπως είπε, τις επόμενες μέρες θα παραδοθούν προς χρήση τέσσερα έργα: το τμήμα Γούβες -Χερσόνησος, ο δρόμος της Μεσαράς, η γέφυρα στο Χαμάζι, αλλά και όλο το έργο του Αποσελέμη. 

Σχετικά με τον ΒΟΑΚ, ο υπουργός σημείωσε ότι η ολοκλήρωσή του, καθώς και του νέου διεθνούς αεροδρομίου Καστελίου, θα αναβαθμίσουν σημαντικά την αναπτυξιακή προοπτική ολόκληρης της Κρήτης και υποστήριξε πως το έργο του ΒΟΑΚ βρίσκεται ήδη στη β’ φάση του, ενώ το προσεχές διάστημα θα δημοπρατηθεί η Στρατηγική Μελέτη.

Ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για αυτοκινητόδρομο από την Κίσσαμο ως τη Σητεία ενώ τόνισε ότι όλες οι τεχνικές μελέτες, έγιναν σε χρόνο ρεκόρ.

Ο υπουργός ανέφερε ότι ο προϋπολογισμός και για τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ θα ανέλθει στα 1,7 δις ευρώ και το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του φτάνει τα 4-5 χρόνια.

Ο κ.Σπίρτζης τάχθηκε κατά της λογικής του “μικρού δρόμου” που προτάσσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εξηγώντας ότι ένα μικρότερο έργο θα χρειαζόταν περισσότερες σήραγγες άρα θα συνιστούσε μεγαλύτερο κόστος.

Τελικά, όπως είπε, επιλέχθηκε η επιλογή των 105 νέων χιλιομέτρων με διπλή διατομή, με 24 χιλιόμετρα σήραγγες, 18 χιλιόμετρα γέφυρες και παραχώρηση για 35 χρόνια.

Σε σχέση με τα διόδια, ο υπουργός έκανε σαφές πως οι μόνιμοι κάτοικοι δεν θα πληρώνουν διόδια, ενώ θα πληρώνουν τα λεωφορεία, τα ενοικιαζόμενα οχήματα και οι επισκέπτες.

Ικανοποίηση Αρναουτάκη για τις εξελίξεις στον ΒΟΑΚ

Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης για την υπογραφή της απόφασης οριστικής χάραξης του ΒΟΑΚ, καθώς και για την απόφαση να προστεθεί το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος Χανίων στο κομμάτι του έργου Χανιά – Χερσόνησος και ζήτησε παράλληλα από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, να μην ξεχαστούν τα θέματα ωρίμανσης των έργων του ΒΟΑΚ στο Λασίθι.

Στην τοποθέτησή του κατά τη συνέντευξη τύπου στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου, όπου ο υπουργός Υποδομών παρουσίασε τις εξελίξεις στον ΒΟΑΚ, ο κ. Αρναουτάκης, τόνισε: «Είναι ιδιαίτερα θετικό ότι υπογράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα η οριστική χάραξη του ΒΟΑΚ που βρίσκει σύμφωνη την Περιφέρεια, διότι ικανοποιεί το αίτημα που είχε διατυπώσει με επιστολή της η Περιφέρεια», υπενθυμίζοντας την επιστολή με την οποία μαζί με τον ΟΑΚ ζητούσε να μην υπάρχει χάραξη που να καθυστερήσει το έργο και ουσιαστικά να ανακύψει ενδεχόμενο ματαίωσης του λόγω υπέρογκου κόστους και αδυναμία χρηματοδότησης.

«Επίσης είχαμε ζητήσει ως Περιφέρεια Κρήτης ο ΒΟΑΚ να εκτείνεται από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία και τώρα βλέπουμε πως το κομμάτι μέχρι Κίσσαμο περιλαμβάνεται στα 32 πρόσθετα χιλιόμετρα με την απόφαση αυτή», σημείωσε ο περιφερειάρχης.

Αναφορικά με το νομό Λασιθίου και το τμήμα από το Καλό Χωριό Αγίου Νικολάου μέχρι την Σητεία, ζήτησε από τον Υπουργό να δοθεί εντολή στις Υπηρεσίες να τρέξουν οι μελέτες από τον Άγιο Νικόλαο ως τη Σητεία, σημειώνοντας πως από Παχιά Άμμο μέχρι Ιεράπετρα είναι ώριμη η μελέτη.

«Θα περιμένουμε την απόφαση του ΣτΕ για το τμήμα από το Καλό Χωριό μέχρι γέφυρα Φρουζή, γιατί πιστεύουμε πως αν πάει ο δρόμος μέχρι Παχιά Άμμο ή μέχρι και το Καβούσι, τότε θα λύσει πολλά μεγάλα προβλήματα. Θέλω να σας παρακαλέσω να το δείτε αυτό για να μην είναι υπάρχει καμιά αδικία απέναντι στο Λασίθι. Ζητήθηκαν μάλιστα δύο εκ. ευρώ για να προχωρήσουν οι μελέτες του δρόμου μέχρι τη Σητεία και θέλουμε να προχωρήσει η διαδικασία αυτή και να χρηματοδοτηθούν οι μελέτες για να μπορούν να προχωρήσουν μετά και τα έργα», τόνισε ο περιφερειάρχης.

Σημειώνεται πως ο περιφερειάρχης Κρήτης ζήτησε από τον υπουργό Μεταφορών στο μεσοδιάστημα και μέχρι να ξεκινήσει να υλοποιείται το έργο του ΒΟΑΚ, να προωθηθεί το έργο της οδικής ασφάλειας ύψους 25 εκ. ευρώ διότι υπάρχουν έργα στον οδικό άξονα, όπως της Αγίας Πελαγίας και το Φόδελε – Λινοπεράματα, που πρέπει να ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σπίρτζης: ΒΟΑΚ σε πέντε χρόνια και διόδια μόνο για τουρίστες
Συνέντευξη τύπου παραχώρησε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στο Ηράκλειο, αναφορικά με το ΒΟΑΚ. Ο υπουργός επισήμανε ότι ο ΒΟΑΚ, μήκους 199 χιλιομέτρων από Χανιά μέχρι Άγιο Νικόλαο. θα είναι...
Σπίρτζης: ΒΟΑΚ σε πέντε χρόνια και διόδια μόνο για τουρίστες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σπίρτζης από Χανιά: «Και η Κίσσαμος στον ΒΟΑΚ»
Την ένταξη του τμήματος Χανιά – Κίσσαμος στο έργο του ΒΟΑΚ, ανακοίνωσε το απόγευμα της Κυριακής από τα Χανιά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.
Σπίρτζης από Χανιά: «Και η Κίσσαμος στον ΒΟΑΚ»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΟΑΚ: Παραδόθηκε το τμήμα Γούρνες - Χερσόνησος
Την Μεγάλη Τετάρτη παραδόθηκε προς χρήση το τμήμα του δρόμου Γουρνών - Χερσονήσου, επί της Εθνικής Οδού Ηρακλείου – Αγίου Νικολάου. Στην κυκλοφορία παραδόθηκαν κανονικά τα εφτά χιλιόμετρα του δρόμου ενώ σε...
ΒΟΑΚ: Παραδόθηκε το τμήμα Γούρνες - Χερσόνησος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ψάχνονται» για διόδια στην Κρήτη
Για το ενδεχόμενο επιβολής διοδίων στην Κρήτη ώστε να φτιαχτεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος ρωτήθηκαν οι κάτοικοι του νησιού σε τηλεφωνική έρευνα τα στοιχεία της οποίας δημοσιεύσει σήμερα η «Εφ.Συν.»....
«Ψάχνονται» για διόδια στην Κρήτη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κρήτη: Κατατέθηκαν οι προσφορές για το έργο του ΒΟΑΚ
Το μεσημέρι της Πέμπτης έληξε η σχετική προθεσμία για την πρώτη φάση της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας την οποία έχει δρομολογήσει το Υπουργείο Υποδομών για το μεγάλο έργο του Βόρειο Οδικού Άξονα Κρήτης....
Κρήτη: Κατατέθηκαν οι προσφορές για το έργο του ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κρήτη: Επιπλέον 15 εκ. ευρώ για τις καταστροφές στον ΒΟΑΚ
Το ποσό των 15 εκατ. ευρώ ενέκρινε το Υπουργείο Υποδομών για την άμεση αποκατάσταση των κατολισθήσεων και των ζημιών στον Βόρειο Οδικό Άξονα του νησιού.
Κρήτη: Επιπλέον 15 εκ. ευρώ για τις καταστροφές στον ΒΟΑΚ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας