Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Βαθιά μεσάνυχτα όσοι υποστηρίζουν το αεροδρόμιο στο Καστέλλι»

Ο πρώην διευθύνον σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Ανατολικής Κρήτης, Γιάννης Σταρίδας

«Βαθιά μεσάνυχτα όσοι υποστηρίζουν το αεροδρόμιο στο Καστέλλι»

  • A-
  • A+
Σαφή θέση κατά της μετεγκατάστασης του αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλλι παίρνει ο επί χρόνια διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Ανατολικής Κρήτης Γιάννης Σταρίδας.

Έχοντας βαθιά γνώση του θέματος, ο κ. Σταρίδας καταθέτει συγκεκριμένα επιχειρήματα, αυτονόητα για όσους εξετάζουν τις πλήρεις παραμέτρους του θέματος και δεν μένουν στις επιδερμικές υποσχέσεις περί «ανάπτυξης».

Ο Γιάννης Σταρίδας τονίζει πως με την μετεγκατάσταση του αεροδρομίου χάνεται το μεγάλο πλεονέκτημα του τριπλού κόμβου επικοινωνίας (λιμανιού, αεροδρομίου και ΒΟΑΚ) ενώ ταυτόχρονα θα καταστραφεί μια εύφορη περιοχή στο Καστέλλι.

Ο Γιάννης Σταρίδας, που διεύθυνε τον ΟΑΝΑΚ από το 1994 έως το 2001, αναφέρει πως η μελέτη για το έργο του λοξού διαδρόμου, που προωθήθηκε επί των ημερών του, όχι μόνο είχε εγκριθεί αλλά το έργο είχε εξαγγελθεί από δύο πρωθυπουργούς, τον Κώστα Σημίτη και τον Κώστα Καραμανλή.

«Θα μετατρέψουν τα χωριά τους σε κακέκτυπα του Ηρακλείου. Έχουν βαθιά μεσάνυχτα»

«Δυστυχώς το θέμα έμπλεξε στην τότε προεκλογική αντιπαράθεση του Δήμου Νέας Αλικαρνασσού. Ξαφνικά έγινε σλόγκαν η απομάκρυνση του αεροδρομίου, μια επιδίωξη τουλάχιστον αφελής» επισημαίνει ο ίδιος.

Ο ίδιος τονίζει πως το έργο του λοξού διαδρόμου είχε λάβει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις αφού έλυνε πλήρως τα προβλήματα ασφάλειας και ηχορύπανσης της Νέας Αλικαρνασσού ενώ με τις γειτονικές εκτάσεις, που πλέον απελευθερώνονται, το «Νίκος Καζαντζάκης» μπορεί να μετατραπεί σε ένα πραγματικά σύγχρονο και επαρκές αεροδρόμιο.

Ο Γιάννης Σταρίδας αναφέρει πως σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Οικονομικού Επιμελητηρίου τα χρήματα που χρειάζονται για την κατασκευή του λοξού διαδρόμου θα εξοικονομούνταν μόλις σε τέσσερα χρόνια με βάση τα ετήσια έσοδα του «Νίκος Καζαντζάκης» ενώ κάνει λόγο και για επιχειρηματικούς κύκλους που επέβαλαν την απομάκρυνση του αεροδρομίου από το Ηράκλειο. «Αν φύγει το αεροδρόμιο θα δείτε να εκδηλώνονται επιχειρηματικά συμφέροντα» λέει ο ίδιος.

Αναφερόμενος στους αιρετούς που υποστηρίζουν την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλλι, ο Γιάννης Σταρίδας διερωτάται αν έχουν συναίσθηση του τί σημαίνει περιβαλλοντική ανάπτυξη και περιβαλλοντική καταστροφή. «Θα μετατρέψουν τα χωριά τους σε κακέκτυπα του Ηρακλείου. Έχουν βαθιά μεσάνυχτα», αναφέρει απευθυνόμενος στην Περιφέρεια Κρήτης και στους δήμους που υποστηρίζουν το έργο.

  • Συνέντευξη: Μάριος Διονέλλης
  • Βίντεο: Στέλλα Μελιγκουνάκη - Μιχάλης Αλεξάκης
  • Παραγωγή: Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας.

* Η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας συνεχίζει τη σειρά συνεντεύξεων από εκπροσώπους τοπικών και κεντρικών φορέων της Oικονομίας, του Tουρισμού, των Mεταφορών, των Κατασκευών, της Aυτοδιοίκησης κλπ σε σχέση με το σχεδιαζόμενο έργο του νέου αεροδρομίου. Όπως αναφέρουν τα μέλη της Πρωτοβουλίας:«Ανοίγουμε έναν μεγάλο διάλογο, που δεν έγινε ποτέ μέχρι σήμερα σε βάθος και με όλα τα στοιχεία διαθέσιμα, για τις πραγματικές οικονομικές, περιβαλλοντικές και κοινωνικές συνέπειες του εν λόγω έργου».

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Οι Κρητικοί θα κλαίνε μ’ αυτά που θα πληρώνουν στο Καστέλλι»
Τον κώδωνα του κινδύνου για τη αύξηση του κόστους ταξιδιού για τους πολίτες της Κρήτης αλλά και για τους επισκέπτες, τόνισε ο Μιλτιάδης Τσαγκαράκης, ιδρυτής και πρόεδρος της αεροπορικής εταιρίας SkyExpress,...
«Οι Κρητικοί θα κλαίνε μ’ αυτά που θα πληρώνουν στο Καστέλλι»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τεχνικό Επιμελητήριο: Χωρίς τεκμηρίωση το αεροδρόμιο στο Καστέλλι
Την απουσία σχεδιασμού και τεκμηρίωσης για τη χωροθέτηση του αεροδρομίου στο Καστέλλι, επισημαίνει η πρόεδρος του Τμήματος Ανατολικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Ειρήνη Βρέντζου. Η κα. Βρέντζου...
Τεχνικό Επιμελητήριο: Χωρίς τεκμηρίωση το αεροδρόμιο στο Καστέλλι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μιχάλης Βλατάκης: «Πανάκριβο το αεροδρόμιο στο Καστέλλι»
Για ένα πολύ ακριβό αεροδρόμιο, το οποίο θα κάνει κακό στον τουρισμό της Κρήτης, μιλά ο πρόεδρος του Συλλόγου Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κρήτης Μιχάλης Βλατάκης. Το υψηλό κόστος κατασκευής, η αύξηση...
Μιχάλης Βλατάκης: «Πανάκριβο το αεροδρόμιο στο Καστέλλι»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημοσκόπηση στο Καστέλλι: Αυξάνεται το ποσοστό κατά του αεροδρομίου
Δύο στους τρεις κατοίκους της περιοχής του Καστελλίου Πεδιάδος τάσσονται υπέρ της δημιουργίας του νέου αεροδρομίου στην περιοχή, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ένα 11% (ένα ποσοστό το οποίο...
Δημοσκόπηση στο Καστέλλι: Αυξάνεται το ποσοστό κατά του αεροδρομίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρναουτακης: Το νέο αεροδρόμιο θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της Κρήτης
Στην σημαντικότητα του νέου αναπτυξιακού έργου του διεθνούς αεροδρομίου Καστελλίου, αναφέρθηκε ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, μιλώντας στο Καστέλλι, στην εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης...
Αρναουτακης: Το νέο αεροδρόμιο θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της Κρήτης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Λιάνα Σταρίδα: Διαφωνεί με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι
Την αντίθεσή της στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, εξέφρασε η υποψήφια δήμαρχος Ηρακλείου και στηριζόμενη σπό τη ΝΕ του ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου, Λιάνα Σταρίδα.
Λιάνα Σταρίδα: Διαφωνεί με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας