Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πρόγραμμα «Μέντορες» σε 50 σχολεία της Κρήτης

Πρόγραμμα «Μέντορες» σε 50 σχολεία της Κρήτης

  • A-
  • A+

Τη Δευτέρα 12 Νοεμβρίου ξεκίνησε το πρωτοποριακό πρόγραμμα σχολικού προσανατολισμού «Μέντορες» το οποίο χρηματοδοτεί η Περιφέρειας Κρήτης σε 50 σχολεία του νησιού. Οι Μέντορες, είναι άνθρωποι με μεγάλη επιτυχία στον επαγγελματικό τους τομέα οι οποίοι θα μεταφέρουν την εμπειρία για το επάγγελμά τους στους μαθητές των σχολείων. 

Το πρόγραμμα ξεκίνησε από το ΓΕΛ Νεάπολης και συνεχίστηκε με το 6ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου, με στόχο την στήριξη των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων στην αναζήτηση ολοκληρωμένης πληροφόρησης για την επιλογή επαγγέλματος από τους κορυφαίους εκπροσώπους κάθε επαγγέλματος.

Οι «Μέντορες», είναι άνθρωποι με μεγάλη επιτυχία στον επαγγελματικό τους τομέα. Είτε πρόκειται για καθηγητές πανεπιστημίων με διεθνή παρουσία και προβολή, είτε πρόκειται για επαγγελματίες οι οποίοι υπηρετούν τον τουρισμό, την γεωργία ή οποιοδήποτε άλλο κλάδο της οικονομίας, και οι οποίοι θα μεταφέρουν την εμπειρία για το επάγγελμά τους στους μαθητές των σχολείων. 

Το πρόγραμμα, το οποίο είναι εγκεκριμένο από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ξεκίνησε πιλοτικά από την Κρήτη και συνεχίζεται στο νησί με μεγαλύτερη ένταση και συμμετοχή. 

Η εμπειρία συμμετοχής των μαθητών της Α' Τάξης του ΓΕΛ Νεάπολης 2017-18 στο «The Tipping Point» (Πρόγραμμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού)

Την περυσινή σχολική χρονιά αποφασίστηκε από το ΓΕΛ Νεάπολης η συμμετοχή του Σχολείου στο καινοτόμο Πρόγραμμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού, «The Tipping Point», αναγνωρίζοντας τις απορίες και τις ανησυχίες των μαθητών για το επαγγελματικό τους μέλλον. Φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα η διαδικτυακή συμμετοχή «Μεντόρων», επαγγελματιών, που ήταν ήδη καταξιωμένοι στο επάγγελμά τους και θα ήταν ικανοί να απαντήσουν σε απορίες των μαθητών μέσα από την εμπειρία τους.

Επιλέχθηκε η Α' Τάξη Λυκείου προκειμένου να ενημερωθεί σχετικά, ώστε να έχει μια γνώση επιπλέον για την κατεύθυνση μαθημάτων που θα έπρεπε να επιλέξει την επόμενη χρονιά. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στα πλαίσια των μαθημάτων της Πολιτικής Παιδείας και των Εφαρμογών της Πληροφορικής. Ο ψηφιακός τρόπος συμμετοχής, μέσω Skype, αποδείχθηκε πολύ εύκολος.

Οι μαθητές οργανώθηκαν σε κλειστές ομάδες, επέλεγαν δια της πλειοψηφίας τον κλάδο επαγγέλματος , γινόταν αίτημα από τους υπεύθυνους καθηγητές στους Μέντορες και καθοριζόταν η ώρα της συνεδρίας. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα  να συνομιλήσουν διαδικτυακά και να εκφράσουν τα αρχικά ερωτήματά τους στον μέντορα. Φυσικά προέκυπταν και νέα ερωτήματα κατά τη διάρκεια της συνομιλίας και ήταν πολλές οι φορές που δεν έφθανε ο προκαθορισμένος χρόνος και δινόταν υπόσχεση για μια νέα συνεδρία.

Οι  συνομιλίες  έγιναν με  Ψυχολόγο,  επαγγελματίες Τουρισμού ,  Στελέχη  Επιχειρήσεων , Αστροφυσικό , Γιατρό , Νομικό , Γεωπόνο, Δημοσιογράφο, Μάνατζερ κλπ. στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα συνήθη ερωτήματα των παιδιών ήταν σχετικά με : τις σπουδές , τις γνώσεις και τις δεξιότητες  που απαιτεί το επάγγελμα , τις χρηματικές απολαβές , την επαγγελματική αποκατάσταση στην Ελλάδα, τις επαγγελματικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κ.ά.

Με τη λήξη του χρόνου επικοινωνίας οι μαθητές αξιολογούσαν το «Μέντορα». Η επικοινωνία καταγραφόταν στην ψηφιακή βιβλιοθήκη, προκειμένου το υλικό να ευρίσκεται στη διάθεση των μαθητών για περισσότερη αξιοποίηση.

Τα αποτελέσματα της συμμετοχής στο Πρόγραμμα «TheTippingPoint», αξιολογούνται θετικά τόσο από τους συμμετέχοντες καθηγητές αλλά κυρίως από τους μαθητές. Καταγράφηκαν ως σημαντικά στοιχεία:

  1. Η ζωντανή επικοινωνία με τους επαγγελματίες που ενδιαφέρονταν για την εργασία τους και που προσπαθούσαν να την εξελίξουν με καινοτόμες εφαρμογές.
  2. Η προτροπή όλων τους για την επιμέλεια των μαθητών στο σχολείο και την επιλογή ενός στόχου για επίτευξη.
  3. Η ενημέρωση στην πράξη για την προοπτική της επαγγελματικής αποκατάστασης στην Ελλάδα ,ακόμα και σε καιρό οικονομικής κρίσης
  4. Η παρότρυνση να επιλέγουν αυτό που αγαπούν, ώστε με χαρά να ασχοληθούν με  αυτό στον επαγγελματικό τους χώρο.

Για τους λόγους αυτούς και επειδή εκλείπει παντελώς από τα Λύκειο ο επαγγελματικός προσανατολισμός, το Σχολείο μας θα συμμετάσχει και φέτος στο Πρόγραμμα. 

Το ΓΕΛ, ως σχολείο που οφείλει να προετοιμάζει τους μαθητές για την ενήλικη ζωή τους, υποχρεούται να αξιοποιεί κάθε δυνατότητα που του παρέχεται. Για το λόγο αυτό ευχαριστούμε την υπεύθυνη του προγράμματος κ.  Αγκόρα καθώς και όλους τους επαγγελματίες που συνομίλησαν μαζί μας. Θεωρούμε  βέβαιο ότι και  η φετινή εμπειρία θα είναι εξίσου αποδοτική!

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Λασίθι: Αντιδρούν οι γονείς στην αναστολή λειτουργίας του Μουσικού Γυμνασίου
Οι γονείς των μαθητών τονίζουν ότι η μικρή προθεσμία για να εγγραφούν μαθητές στο νέο Γυμνάσιο δεν επαρκούσε για την ενημέρωση και τη συμμετοχή περισσότερων μαθητών.
Λασίθι: Αντιδρούν οι γονείς στην αναστολή λειτουργίας του Μουσικού Γυμνασίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το Μουσικό Σχολείο στο Λασίθι δεν πρέπει να σιγήσει
Ανακοίνωση κατά της πρακτικής που ακολούθησε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για το Μουσικό Σχολείο Λασιθίου εξέδωσε η ΟΛΜΕ, ζητώντας να ακυρωθεί η απόφαση περί αναστολής της λειτουργίας του.
Το Μουσικό Σχολείο στο Λασίθι δεν πρέπει να σιγήσει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναστέλλεται για φέτος η λειτουργία του Μουσικού Σχολείου Λασιθίου
Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την αναστολή έναρξης λειτουργίας του σχολείου για τη φετινή σχολική χρονιά, λόγω του μικρού αριθμού των αιτήσεων για εγγραφή που είχαν γίνει στο σχολείο.
Αναστέλλεται για φέτος η λειτουργία του Μουσικού Σχολείου Λασιθίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας