Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Χανιά: Παρουσιάστηκε η μελέτη για τους ποδηλατόδρομους

Χανιά: Παρουσιάστηκε η μελέτη για τους ποδηλατόδρομους

  • A-
  • A+

Τη μελέτη για την υλοποίηση του έργου: «Δημιουργία πράσινης διαδρομής και ποδηλατοδρόμου στον άξονα οδών Στρ. Τζανακάκη, Χατζημιχάλη Γιάνναρη, Σκαλίδη και Πειραιώς» παρουσίασε το απόγευμα της Δευτέρας ο Δήμος Χανίων. Η μελέτη αφορά στην υλοποίηση παρεμβάσεων και έργων για τη βελτίωση της προσβασιμότητας και τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου.

Το έργο στοχεύει στην υλοποίηση παρεμβάσεων αναβάθμισης του περιβάλλοντος και αντιμετώπισης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, ενός από τους βασικότερους χρηματοδοτικούς πυλώνες του ΕΣΠΑ και ειδικότερα του Ε.Π. «Κρήτη 2014-2020».  

Για τα Χανιά έχουν διασφαλιστεί 11.000.000€ από πόρους του ΕΣΠΑ και ειδικότερα του Ε.Π. «Κρήτη» για την υλοποίηση έργων, που θα αναβαθμίσουν την πόλη.

Στην ομιλία του ο δήμαρχος Χανίων Τάσος Βάμβουκας ανέφερε: «Η δημιουργία της πράσινης διαδρομής και του ποδηλατόδρομου στον άξονα των οδών Στρ. Τζανακάκη, Χ. Γιάνναρη, Σκαλίδη & Πειραιώς εντάσσεται στη νέα φιλοσοφία για βελτίωση της κινητικότητας στην πόλη, με προτεραιότητα στους πεζούς, στα Άτομα με Αναπηρία, στο ποδήλατο και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».

Έχουν ήδη ξεκινήσει συγκεκριμένες δράσεις, που συμφωνούν με τη νέα φιλοσοφία, όπως η σταδιακή μετατροπή της Πλατείας 1866 σε συγκοινωνιακό κόμβο, η ανάπλαση της Νέας Χώρας, το άνοιγμα του δυτικού μετώπου της πόλης, το οποίο θα φτάνει μέχρι τους Αγίους Αποστόλους».

Ο δήμαρχος Χανίων μίλησε και για τη βελτίωση της προσβασιμότητας και το κυκλοφοριακό, λέγοντας: «Έχουμε δε από την αρχή της θητείας μας προσπαθήσει για τη βελτίωση της προσβασιμότητας, όπως στις οδούς: Αποκορώνου – Περίδου, Κορνάρου, τελειώσαμε εγκαίρως παρά τις δυσκολίες το Πάρκινγκ της Περίδου και προωθούμε την κατασκευή και τη βελτίωση των πεζοδρομίων στις γειτονιές, αλλά οι ανάγκες παραμένουν μεγάλες. 

Η νέα πολιτική, λοιπόν, για το κυκλοφοριακό της πόλης μας ήδη έχει διαμορφωθεί. Λιγότερα αυτοκίνητα και βελτίωση όλων των φιλικών υποδομών μετακίνησης. Σε αυτό το πλαίσιο προωθείται η μεγάλη αυτή παρέμβαση στο κέντρο της πόλης μας, με βάση τη φιλοσοφία, η οποία είναι αποτυπωμένη σε επιστημονική εργασία, που αξιολογεί την παλιά κυκλοφοριακή μελέτη, όπου αποδεικνύεται ότι είναι ξεπερασμένης λογικής, προτείνοντας σύγχρονες λύσεις».

Ο κ. Βάμβουκας συνέχισε για τους ποδηλατόδρομους και τα πεζοδρόμια, λέγοντας: «Διαπλατύνουμε τα πεζοδρόμια από τη Τζανακάκη έως τη Σκαλίδη και δημιουργούμε ποδηλατόδρομο από τη Τζανακάκη έως το ύψος της Χάληδων. Ο ποδηλατόδρομος φτάνει έως τη Χάληδων, λόγω της δυνατότητας διεξόδου των ποδηλάτων προς τη συγκεκριμένη οδό αλλά και του περιορισμένου πλάτους σε αρκετά σημεία της Σκαλίδη, που δεν θα επέτρεπαν τη διαπλάτυνση των στενών πεζοδρομίων».

Όσον αφορά το συνολικό έργο προσβασιμότητας και του κυκλοφοριακού, ο κ. Βάμβουκας είπε: 

Στη συνέχεια θα προωθήσουμε την πολιτική αυτή και στο ευρύτερο κέντρο των Χανίων. Στο σημείο αυτό επιτρέψτε μου να σας περιγράψω μια μελλοντική εικόνα των Χανίων, την οποία θεωρώ ότι θα βρείτε πάρα πολύ ενδιαφέρουσα.

Εάν υιοθετήσουμε τις προτάσεις, που ήδη έχουν διατυπωθεί για τη δημιουργία χώρου στάθμευσης στο Στρατόπεδο Μαρκοπούλου, ξεκινάμε από το σημείο αυτό, αφήνουμε το αυτοκίνητο, παίρνουμε mini bus / ποδήλατο ή χρησιμοποιούμε τα πόδια μας και συνεχίζουμε από τον ποδηλατόδρομο, που θα έχει κατασκευαστεί στην οδό Νεάρχου.

Περνάμε έξω από το μελλοντικό Δημαρχείο της πόλης, που διεκδικούμε να είναι οι Ιταλικοί Στρατώνες, το ανακατασκευασμένο Πάρκο Ειρήνης και Φιλίας, που θα έχει ενωθεί με τον επίσης ανακαινισμένο Δημοτικό Κήπο στα δεξιά μας. 
Στα αριστερά μας απέναντι από τον Κήπο περνάμε έξω από την κεντρική Βιβλιοθήκη του Δήμου μας.

Συνεχίζουμε, περπατώντας τα φαρδιά πεζοδρόμια της οδού Τζανακάκη, είτε χρησιμοποιώντας τον πλατύ ποδηλατόδρομο στα δεξιά μας είτε το minibus και φτάνουμε έξω από την Εθνική Τράπεζα. Εάν κινούμαστε με το ποδήλατο ή με τα πόδια θα μπορέσουμε να φτάσουμε με ασφάλεια, μέσω του ανακατασκευασμένου τριγώνου, στο φαρδύ πεζοδρόμιο με ενσωματωμένο ποδηλατόδρομο έξω από τη Δημοτική Αγορά και να συνεχίσουμε τη διαδρομή μας είτε στην περιοχή του Κάτωλα είτε να κατευθυνθούμε προς την Πλατεία 1866. Αν επιβαίνουμε στο mini bus μπορούμε να αποβιβαστούμε έξω από τη Δημοτική Αγορά.

Συνεχίζουμε τη διαδρομή μας από τα πεζοδρόμια της οδού Χατζημιχάλη, που θα έχουν διαπλατυνθεί, είτε χρησιμοποιώντας τον ποδηλατόδρομο επί οδοστρώματος με διαχωριστικό κράσπεδο, είτε χρησιμοποιώντας το mini bus, που κατευθύνεται προς την Πλατεία 1866.

Φτάνοντας στην Πλατεία 1866 μπορούμε με το ποδήλατό μας να κατευθυνθούμε προς την οδό Χάληδων, που θα έχει ανακατασκευαστεί και αναπλαστεί, μαζί με την Πλατεία Μητροπόλεως, και κατευθυνόμαστε είτε προς το λιμάνι, που θα έχει αλλάξει όψη, ενώ θα έχει εξασφαλιστεί μεγαλύτερος χώρος για την κίνηση σε όλη τη λιμενική ζώνη, είτε να προχωρήσουμε προς το Κρύο Βρυσάλι και να συναντήσουμε τον ποδηλατόδρομο της Πειραιώς και να φτάσουμε στη Ν. Χώρα, έργο, που σύντομα παραδίδεται στους πολίτες. 
Στο εγγύς μέλλον θα μπορούμε με τα πόδια ή με ποδήλατο να φτάνουμε ως το Πάρκο των Αγίων Αποστόλων.

Σε όποιον φτάσει στην πλατεία 1866 χωρίς ποδήλατο αλλά περπατώντας, υπάρχει η δυνατότητα να προχωρήσει μέσω της Σκαλίδη από φαρδιά ασφαλή πεζοδρόμια και να φτάσει στο Πανελλήνιο. Έχει βέβαια τη δυνατότητα κάποιος από την Πλ. 1866, που μετατρέπεται σε κόμβο αστικών συγκοινωνιών, να κατευθυνθεί προς όλους τους προορισμούς των αστικών ή υπεραστικών λεωφορείων, είτε να εξυπηρετηθεί από τον σταθμό ΤΑΞΙ.

Αυτή η μεγάλη παρέμβαση στη συνέχεια με βάση σχέδιο θα επεκταθεί σε όλη την πόλη. Σε αυτό θα βοηθήσει το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.), το οποίο θα εκπονηθεί για την πόλη των Χανίων και ήδη έχει προκηρυχθεί.

Το σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας και αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού δεν είναι πλέον μια θεωρητική προσέγγιση, αλλά μια φιλοσοφία και ένα πλάνο, που αρχίζει να εκτελείται, από την παρούσα δημοτική αρχή, υιοθετώντας τις σύγχρονες αντιλήψεις προσβασιμότητας, όπως ισχύει στην υπόλοιπη Ευρώπη, δίνοντας νέα πνοή στην πόλη μας, στην ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών μας, στην οικονομία και στην απασχόληση.

kriti24.gr

Στη συνέχεια έγινε ενημέρωση από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών, Γ. Ξανθουδάκη, ακολούθησε η παρουσίαση της Αρχιτεκτονικής Μελέτης και η εκδήλωση έκλεισε με τοποθετήσεις και συζήτηση. 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χανιά: Νέα κόντρα Βάμβουκα - ΠοδηΛάτρεις
Κόντρα για τους ποδηλατόδρομους, έχει ξεκινήσει ανάμεσα στον δήμαρχο Χανίων και στην συλλογικότητα «ΠοδηΛάτρεις», που ασκούν έντονη κριτική για τις επιλογές του Δήμου και τα ανεκπλήρωτα έργα. Ο κ. Βάμβουκας...
Χανιά: Νέα κόντρα Βάμβουκα - ΠοδηΛάτρεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ποδηλατόδρομοι και αντιδράσεις στα Χανιά
Τη μελέτη για την υλοποίηση του έργου: «Δημιουργία πράσινης διαδρομής και ποδηλατοδρόμου στον άξονα οδών Στρ. Τζανακάκη, Χατζημιχάλη Γιάνναρη, Σκαλίδη και Πειραιώς», παρουσιάζει την Δευτέρα 19 Μαρτίου ο Δήμος...
Ποδηλατόδρομοι και αντιδράσεις στα Χανιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Θολές» υποσχέσεις Μητσοτάκη για τον ΒΟΑΚ
Χωρία να κάνει καμία αναφορά για τη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ αλλά και με καμία νεότερη ανακοίνωση ως προς το χρηματοδοτικό σκέλος του έργου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υποσχέθηκε πως ο διαγωνισμός για το...
«Θολές» υποσχέσεις Μητσοτάκη για τον ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στο επίκεντρο σύσκεψης στο Υπουργείο Υποδομών ο ΒΟΑΚ
Σύσκεψη με κύριο αντικείμενο τον σχεδιαζόμενο νέο ΒΟΑΚ πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείου Υποδομών, υπό την ηγεσία του Υπουργείου και την συμμετοχή του περιφερειάρχη Κρήτης καθώς και φορέων της τοπικής...
Στο επίκεντρο σύσκεψης στο Υπουργείο Υποδομών ο ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χανιά: Προχωρά η αποκατάσταση ζημιών που προκάλεσε η θεομηνία του 2019
Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι διαδικασίες για την κατασκευή νέας γέφυρας στον ποταμό Κερίτη, στην είσοδο του χωριού Αλικιανός του Δήμου Πλατανιά - Σε δημοπρασία δύο έργα αποκατάστασης ζημιών στον ΒΟΑΚ.
Χανιά: Προχωρά η αποκατάσταση ζημιών που προκάλεσε η θεομηνία του 2019

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας