Δεν είναι λίγοι εκείνοι που χαρακτηρίζουν το Ford Puma το καλύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Και αν υπάρχουν διαφωνίες στις επιμέρους λεπτομέρειες, στην οδική συμπεριφορά η ανωτερότητα είναι αδιαπραγμάτευτη!
Ωστόσο, για την προσαρμογή στα νέα δεδομένα, μα και για εκείνους που ασπάζονται τις αρχές της ηλεκτροκίνησης, τώρα το καλό αυτοκίνητο μπαίνει και στην πρίζα. Το νέο Puma Gen-E μεταφέρει στην ηλεκτρική εποχή το πολυαγαπημένο μοντέλο της Ford, διατηρώντας ταυτόχρονα το ίδιο fun-to-drive πνεύμα, χάρη σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που είναι σε θέση να προσφέρει μια αναβαθμισμένη εμπειρία οδήγησης σε συνδυασμό με εξαιρετικές επιδόσεις και πολύ καλή αυτονομία.
Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Puma Gen-E αποτυπώνει το πνεύμα της τελευταίας γενιάς του μοντέλου με πινελιές που το καθιστούν πιο ξεχωριστό και αεροδυναμικό. Μια τολμηρή σχεδίαση τύπου «ασπίδας» αντικαθιστά τη συμβατική μάσκα στο εμπρός μέρος, διαμορφώνοντας έτσι ένα φρέσκο προσωπείο που αντλεί έμπνευση από την ηλεκτρική Mustang Mach-E. Η σπορ πίσω αεροτομή και τα σχέδια των ζαντών αλουμινίου ενισχύουν την ηλεκτρική αύρα και αίσθηση και συμβάλλουν στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση.
Το μήκος είναι 4.214 χλστ., το ύψος στα 1.555 χλστ. και το μεταξόνιο στα 2.588 χλστ. Για τον πολυάσχολο κάτοικο της πόλης ή μια νέα οικογένεια, αξιοποιεί ακόμα περισσότερο τον διαθέσιμο χώρο, χάρη στο συμπαγές σύστημα ηλεκτροκίνησης. Ετσι, ο ήδη καινοτόμος αποθηκευτικός χώρος MegaBox στο πορτμπαγκάζ του Puma έχει μετατραπεί σε GigaBox, εξασφαλίζοντας συνολική χωρητικότητα 574 λίτρα, δηλαδή περισσότερα από όσα είναι σε θέση να προσφέρουν σήμερα μεγαλύτερα SUV.
Στο εμπρός μέρος, ένα frunk με χωρητικότητα 43 λίτρων αξιοποιεί ιδανικά τον χώρο που θα καταλάμβανε ο βενζινοκινητήρας, καθιστώντας τον ιδανικό για την αποθήκευση αξεσουάρ, τα οποία είναι προσβάσιμα ακόμα και όταν ο χώρος αποσκευών στο πίσω μέρος είναι γεμάτος.
Την κίνηση που αναβαθμίζει έτι περαιτέρω το fun-to-drive οδηγικό προφίλ του Puma παρέχει ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης, το οποίο εξασφαλίζει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, μόλις 13,1 kWh/100 χλμ. Τιμή εργοστασιακή μεν, που όμως επιβεβαιώθηκε απόλυτα στη δύσκολη διαδρομή Αράχοβα-Γαλαξίδι με επιστροφή!
Μεγάλη αυτονομία γρήγορη φόρτιση
Επίσης, το νέο ηλεκτρικό crossover μπορεί να διανύσει 376 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση, καλό νούμερο και για ταξίδια, ενώ μέσα στην πόλη η αυτονομία ξεπερνά τα 500 χλμ. Ολα τα παραπάνω με την μπαταρία ιόντων-λιθίου NMC που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα και έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 43 kWh. Μία είναι η επιλογή μπαταρίας, μία και η επιλογή κινητήρα: Είναι τοποθετημένος στον μπροστινό άξονα (FWD) αποδίδοντας 168 PS και ροπή 290 Nm. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο 8,0 δλ. καθώς και η ταχύτερη απόκριση του τιμονιού προσφέρουν χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στο Puma ST, αλλά με ηλεκτρική διάσταση.
Με τη χρήση ταχυφορτιστή, η φόρτιση από το 10% στο 80% διαρκεί περίπου 23 λεπτά. Είναι σημαντικό ότι μπορούν να προστεθούν 124 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά DC φόρτισης. Προσφέρει κορυφαία για την κατηγορία φόρτιση με ισχύ έως 100 kW.
Το νέο μοντέλο καθιστά ακόμα πιο εύκολη την οδήγηση εντός και εκτός πόλης. Ενας απλός στη χρήση ηλεκτρονικός μοχλοδιακόπτης που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι εναλλάσσει την κίνηση προς τα εμπρός, τη νεκρά και την όπισθεν. Η δυνατότητα οδήγησης ουσιαστικά χωρίς φρένο (one-pedal driving) καθιστά ακόμα πιο άνετη την οδήγηση στην πόλη, ανεξάρτητα από το προφίλ οδήγησης (τέσσερα στο σύνολο) που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Το ηλεκτρικό Puma Gen-E δίνει μια νέα διάσταση εντός διαθέτοντας έναν ευδιάκριτο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,8 ιντσών και μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 12 ιντσών με SYNC4, καθώς και προηγμένο ηχοσύστημα B&O.
Στα καλά στοιχεία του νέου μοντέλου έρχεται να προστεθεί και η τιμή: ξεκινά λίγο κάτω από τα 30.000 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση. Αλλά και η 8χρονη εργοστασιακή εγγύηση που προσφέρει η μάρκα. Παράλληλα τρέχει ένα ελκυστικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα με επιτόκιο 3,99% με 20% προκαταβολή και εξόφληση έως και σε 84 δόσεις. Τέλος, υπάρχει και η πολύ καλή Ford Lease επιλογή με μηνιαίο μίσθωμα 250 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) για 4 χρόνια, με μια προκαταβολή 9.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ).
Ford Puma Gen-E Style
- Κινητήρας: ηλεκτροκινητήρας 123,5 kW
- Ισχύς: 168 PS
- Ροπή: 290 Nm
- 0-100: 8’’
- Τελική: 160 χλμ./ώρα
- Κατανάλωση: 13,1 kWh/100 χλμ.
- Αυτονομία: 376 χλμ.
- Μπαταρία: 43 kWh
- CO2: 0 γραμμάρια
- Τέλη: 0 ευρώ
- Τιμή: 29.906 ευρώ (χωρίς επιδότηση)
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας