Αθήνα, 33°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
33°C
34.1° 31.0°
4 BF
36%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
32°C
33.0° 29.6°
4 BF
42%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
29°C
30.0° 29.4°
3 BF
55%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
28.9° 28.9°
2 BF
37%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
34°C
33.9° 33.9°
3 BF
29%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
32°C
32.0° 32.0°
0 BF
36%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
29°C
29.4° 29.4°
2 BF
17%
Αγρίνιο
Ελαφρές νεφώσεις
31°C
31.2° 31.2°
3 BF
34%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
29°C
29.9° 28.8°
4 BF
51%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
32°C
32.2° 31.5°
4 BF
39%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
28.4° 28.4°
4 BF
54%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
27.7° 27.7°
3 BF
65%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
28.9° 28.9°
4 BF
51%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
33°C
32.9° 32.9°
0 BF
22%
Λαμία
Αίθριος καιρός
33°C
33.3° 31.7°
3 BF
32%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
29°C
29.8° 29.3°
4 BF
67%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
33°C
33.3° 32.8°
3 BF
23%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
28.3° 27.3°
3 BF
68%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
29°C
28.6° 28.6°
4 BF
54%
Καστοριά
Σποραδικές νεφώσεις
29°C
29.1° 29.1°
1 BF
36%
ΜΕΝΟΥ
Σάββατο, 12 Ιουλίου, 2025
PEUGEOT_E208_GTi_
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Peugeot E-208 GTi

Και ηλεκτρικό και GTi

Με όνομα βαρύ και ιστορία

Κάποιοι το είπαν ιεροσυλία, όμως ο κόσμος αλλάζει και κάποιοι συχνά-πυκνά φροντίζουν να μας θυμίζουν ότι τα ορυκτά καύσιμα μπορεί να γίνουν απαγορευτικά. Ερχεται λοιπόν ένας καλός «Ανατέλλων Λέων» να μας θυμίσει τα παλιά, αλλά ταυτόχρονα να μπαίνει στην πρίζα!

To λογότυπο GTi επιστρέφει σε ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα της κατηγορίας, το Peugeot E-208. Εστιάζοντας στις οδηγικές αισθήσεις, το E-208 GTi προσφέρει τις κορυφαίες επιδόσεις στην αγορά ηλεκτρικών hot hatch, με 280 ίππους και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα.

Πριν από 40 και πλέον χρόνια, η γαλλική μάρκα έγραψε ιστορία παρουσιάζοντας το 205 GTi. Στις εκδόσεις 1.6L (1984) και 1.9L (1986), το 205 GTi δημιούργησε μια νέα κατηγορία μικρών σπορ hatchback, συνδυάζοντας εξαιρετικές επιδόσεις και οδηγική απόλαυση με σπορ σχεδιασμό και μοναδική ευελιξία.

Για 4 δεκαετίες, το σήμα Peugeot GTi σφράγισε την ιστορία των σπορ αυτοκινήτων με μοντέλα όπως τα 306, 206, 207, 208 και την αγωνιστική ιστορία με πολλές νίκες, ιδιαίτερα στους αγώνες ράλι. Το GTi δεν είναι απλώς σήμα, είναι διάκριση που επισφραγίζει την αριστεία μερικών από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της μάρκας.

Σήμερα, η Peugeot συνεχίζει τον θρύλο του GTi, επαναπροσδιορίζοντας το DNA του με έναν διασκεδαστικό, σύγχρονο και δυναμικό τρόπο. Το νέο E-208 GTi είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό GTi.

Ξεχωρίζει πρώτα από όλα για τη δυναμική του στάση στον δρόμο χάρη στο αμάξωμα που έχει χαμηλώσει κατά 3 εκατοστά και τα φαρδύτερα μετατρόχια: κατά 5,6 εκ. εμπρός και 2,7 εκ. πίσω.

Οι μεγάλες ζάντες 18 ιντσών, με την υπογραφή «PEUGEOT GTi», ενισχύουν την ισχυρή παρουσία του οχήματος. Η διάτρητη κατασκευή τους παραπέμπει στις εμβληματικές «τρυπητές» ζάντες του 205 GTi. Ωστόσο, στο GTi ο σχεδιασμός υπηρετεί και τις επιδόσεις: οι οπές συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της ψύξης των φρένων.

Τέλος, στο E-208 GTi, το κόκκινο είναι το χρώμα! Το μοντέλο διαθέτει μια αποκλειστική έντονη κόκκινη απόχρωση αμαξώματος, που αποτελεί φόρο τιμής στην εμβληματική κόκκινη βαφή που καθιέρωσε το πρώτο 205 GTi.

Ο σπορ και κομψός σχεδιασμός των ειδικών καθισμάτων εμπρός, με ενσωματωμένα προσκέφαλα, αποτίει φόρο τιμής στον σχεδιασμό των καθισμάτων του 205 GTi 1.9, με μια κεντρική κόκκινη λωρίδα να εκτείνεται στην έδρα και την πλάτη του καθίσματος. Χαρακτηριστικό είναι και το κόκκινο πλέγμα στη δεξιά πλευρά των καθισμάτων, που παραπέμπει σε εκείνο του 205 GTi 1.6.

Η Peugeot απαίτησε το καλύτερο για το E-208 GTi, συνεργαζόμενη με Γάλλους προμηθευτές. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα ελαστικά: η Michelin προμήθευσε τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων του Michelin Pilot Sport Cup 2 σε διάσταση 215/40-18.

Το νέο μοντέλο εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 280 ίππους. Εχει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ενσωματωμένο στον μειωτήρα, το οποίο βελτιστοποιεί τη συμπεριφορά στις στροφές, προσφέροντας ευελιξία, απόδοση και σταθερότητα.

Η μπαταρία της CATL, 54 kWh, επωφελείται από βελτιστοποιημένη διαχείριση που την προστατεύει κατά τη σπορ οδήγηση, με ένα ειδικό σύστημα ψύξης προσαρμοσμένο σε υψηλές επιδόσεις.

Το E-208 GTi προσφέρει τον καλύτερο λόγο βάρους/ισχύος στην κατηγορία του (5,7 κιλά/ίππο). Ενα πλεονέκτημα που αξιοποιείται πλήρως χάρη στις πολυάριθμες επεμβάσεις που πραγματοποίησαν οι μηχανικοί στο πλαίσιο.

Διευρυμένα μετατρόχια -κατά 56 χιλ. εμπρός και 27 χιλ. πίσω- σε συνδυασμό με χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 30 χιλ., ελατήρια και αμορτισέρ με υδραυλικά στοπ, καθώς και πίσω αντιστρεπτική δοκός προσφέρουν την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στη σπορ απόδοση και την καθημερινή άνεση.

Το σύστημα ESP του E-208 GTi διαθέτει ειδική λειτουργία Sport, η οποία απενεργοποιεί τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού –και την αναγεννητική πέδηση– για μεγαλύτερη αμεσότητα.

Το E-208 GTi διαθέτει εμπρόσθιους δίσκους διαμέτρου 355 χιλ. με 4πίστονες δαγκάνες, ειδικά σχεδιασμένες για τη βελτιστοποίηση της ψύξης και τη διασφάλιση άριστης απόδοσης σε όλες τις συνθήκες.

Η έκδοση GTi προσφέρει αυτονομία 350 χιλιομέτρων. Μπορεί να ακούγονται λίγα, όμως μπορεί να φορτιστεί σε 4 ώρες και 40 λεπτά από WallBox (7,4 kW).

Και για πιο εντατική χρήση, όπως σε πίστα, το E-208 GTi μπορεί να φορτιστεί από 20% σε 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά σε σταθμό φόρτισης 100 kW.

Peugeot E-208 GTi

  • Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας 206 kW
  • Ισχύς: 280 PS
  • Ροπή: 345 Nm
  • 0-100: 5,7’’
  • Τελική: 180 χλμ./ώρα
  • Κατανάλωση: 17,1 kWh/100 χλμ.
  • Αυτονομία: 350 χλμ.
  • Μπαταρία: 54 kWh
  • CO2: 0 γραμμάρια
  • Τέλη: 0 ευρώ
  • Τιμή: 42.000 ευρώ (ενδεικτική)
Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Και ηλεκτρικό και GTi

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας