To Volkswagen Polo άλλαξε τα δεδομένα στα μικρά αυτοκίνητα και 50 χρόνια μετά συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία. Με τις πωλήσεις του να έχουν φτάσει τα 20 εκατ.!
Αρχισε να κατασκευάζεται τον Μάρτιο του 1975. Μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει 6 γενιές του μοντέλου, με κάποιες επιπλέον ενδιάμεσες ανανεώσεις.
Αρχές δεκαετίας του ’70 και είναι η εποχή –και η πετρελαϊκή κρίση– που επιτάσσει την κατασκευή ενός μικρού μοντέλου. Η λύση δίνεται γρήγορα και το πρώτο Polo δεσπόζει ταχύτατα στην παγκόσμια αγορά.
Γίνεται δημοφιλές, με την πρώτη γενιά να καθορίζει ακόμη και σήμερα τη μοίρα των νεότερων γενεών.
Το πρώτο VW Polo οφείλει την παρουσία του στην Audi. Ουσιαστικά, η πρώτη γενιά Polo ήταν η «κλωνοποίηση» του Audi 50. Ηταν ένα γοητευτικό σε εμφάνιση μοντέλο, με απλές γραμμές –σπορ εκείνη την εποχή– που προσφερόταν μόνο σε τρίθυρο αμάξωμα. Με 3,6 μ. μήκος.
Η βασική έκδοση είχε κινητήρα 900 cc και απέδιδε 40 ίππους.
Η πρώτη ανανέωση έρχεται αρκετά γρήγορα για τα χρονοδιαγράμματα της εποχής.
Το 1979 η VW βάζει στο σχεδιαστήριο για εκτεταμένο λίφτινγκ το πρώτο Polo, το οποίο αποκτά πλαστικούς προφυλακτήρες. Το Polo όλα τα προηγούμενα χρόνια έχει συμβάλει στην ατομική κινητικότητα για πολλές γενιές. Ολη η ιστορία των 50 ετών θα αναδειχτεί από το τμήμα Volkswagen Classic. Ξεκινώντας από την Εκθεση Κλασικού Αυτοκινήτου της Βρέμης (31 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου 2025).
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας