Ηταν ένα από τα νέα μοντέλα της προηγούμενης χρονιάς που διεκδίκησαν με αξιώσεις τον επίζηλο τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025 για την Ελλάδα. Το νέο Toyota C-HR, η δεύτερη γενιά του δημοφιλούς compact SUV της Toyota, ενσαρκώνει μια τολμηρή σχεδιαστική φιλοσοφία και προηγμένη τεχνολογία. Με έμφαση στη βιωσιμότητα και την αναβαθμισμένη οδηγική εμπειρία, το C-HR επαναπροσδιορίζει τη θέση του στην κατηγορία. Διαθέτει πιο δυναμικές γραμμές, εμπνευσμένες από coupe αεροδυναμική. Οι αιχμηρές γωνίες, οι κρυμμένες λαβές θυρών και η διχρωμία του αμαξώματος προσδίδουν μια μοντέρνα και φουτουριστική αισθητική.
Οι λεπτοί προβολείς LED, η χαρακτηριστική μπροστινή γρίλια και οι ζάντες αλουμινίου ολοκληρώνουν την εντυπωσιακή εμφάνιση. Με μήκος 4.362 χλστ. είναι πιο κοντό κατά 25 χλστ. από τον προκάτοχό του, το μεταξόνιο παρέμεινε στα 2.640 χιλιοστά, το πλάτος είναι λίγο μεγαλύτερο κατά 35 χλστ. στα 1.832 χιλιοστά και το ύψος φτάνει τα 1.564 χιλιοστά. Οι χώροι είναι γενικώς καλοί, πίσω όμως η άνεση «τερματίζει» στα άτομα ύψους 1,75. Ο χώρος αποσκευών επηρεάζεται από την τοποθέτηση του μοτέρ κάτω από το πάτωμα και χωρά μόλις 364 λίτρα (το δικίνητο 388). Ωστόσο η πίσω πόρτα κατεβαίνει μέχρι χαμηλά στον προφυλακτήρα και είναι ηλεκτρική. Το εσωτερικό του νέου C-HR είναι σχεδιασμένο για άνεση και εργονομία, με premium υλικά και ευρύχωρο σαλόνι. Το προηγμένο σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect, με οθόνη αφής 12,3 ίντσες, υποστηρίζει λειτουργίες όπως πλοήγηση, Apple CarPlay και Android Auto.
Είναι διαθέσιμο με υβριδικούς και plug-in υβριδικούς κινητήρες, ενισχύοντας τη δέσμευση της Toyota για βιώσιμη κινητικότητα. Οι κινητήρες Hybrid Dynamic Force 1.8 και 2.0 προσφέρουν βελτιωμένη απόδοση. Με τον κινητήρα 1.8 Hybrid 140 hp ξεκινά από τις 28.300 ευρώ στη βασική έκδοση C-ENTER και το 2.0 Hybrid 197 hp εκκινεί από τις 35.100 ευρώ (από 37.100 ευρώ το 4κίνητο i-AWD). Οσο για το 2.0 PHEV 223 hp (μόνο 2WD) κοστίζει από 36.800 ευρώ.
Το νέο Toyota C-HR εξοπλίζεται με το αναβαθμισμένο σύστημα Toyota Safety Sense, που περιλαμβάνει τεχνολογίες όπως αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση πεζών, ενεργό cruise control κ.λπ. Η ενσωμάτωση αυτών των συστημάτων καθιστά την οδήγηση ασφαλέστερη και πιο άνετη. Η έκδοση της δοκιμής 2.0 HEV GR Sport AWD-i αντιπροσωπεύει την κορυφαία έκφραση της σπορ φιλοσοφίας της Toyota. Συνδυάζοντας την τεχνογνωσία της πρωταθλήτριας GAZOO Racing με την προηγμένη υβριδική τεχνολογία προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία. Το GR Sport ξεχωρίζει με τα μοναδικά σχεδιαστικά του στοιχεία. Η μαύρη γρίλια με το χαρακτηριστικό σήμα GR, οι ειδικοί προφυλακτήρες και οι μαύρες ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών προσδίδουν έναν δυναμικό χαρακτήρα. Τα LED φώτα ημέρας και οι πίσω φωτιστικές μονάδες ενισχύουν τη σπορ ταυτότητα.
Στην καρδιά τού C-HR GR Sport βρίσκεται ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα που αποδίδει συνδυαστικά 197 ίππους. Αποτελείται από τον 2.0 λ. βενζινοκινητήρα των 152 ίππων και 190 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 113 ίππων και 206 Nm ροπής. Το C-HR της δοκιμής με το σύστημα τετρακίνησης AWD-i διαθέτει επιπλέον ακόμα ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα 41 ίππων και 84 Nm ροπής για την κίνηση αποκλειστικά των πίσω τροχών. Η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 0,5 KWh με πολύ μικρές διατάσεις τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα είναι πιο συμπαγής και ζυγίζει 1,5 κιλά λιγότερο από την προκάτοχό της, αλλά παρέχει 14% περισσότερη απόδοση. Και προσφέρει 50% περισσότερη ενέργεια στους ηλεκτροκινητήρες κατά την επιτάχυνση. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και δύναμη και ικανοποιείται από τη χαμηλή κατανάλωση λίγο πάνω από τα 5 λτ./100 χλμ. Ξεχωρίζουν ακόμη η άμεση απόκριση (ειδικά στη Sport λειτουργία), αλλά και ο περιορισμένος θόρυβος στην πλήρη επιτάχυνση (με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο που λειτουργεί σαν CVT άπειρων σχέσεων). Το σύστημα τετρακίνησης AWD-i προσφέρει βελτιωμένη πρόσφυση και σταθερότητα. Κατανέμει αυτόματα τη ροπή μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών εξασφαλίζοντας βέλτιστη απόδοση σε κάθε συνθήκη οδήγησης. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, η στιβαρότητα και η ποιοτική λειτουργία των αναρτήσεων είναι ακόμα μερικά στοιχεία που διαπίστωσα.
Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i
Κινητήρας: 1.987 κ. εκ., 4 κύλινδροι, βενζίνη
Ισχύς: 197 PS/ 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 206 Nm/1.500 σ.α.λ.
0-100: 7,9 δευτερόλεπτα
Τελική: 180 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 5,0 λτ./100 χλμ.
CO2: 113 γραμμάρια
Τέλη: 0 ευρώ
Τιμή: Από 28.300 ευρώ (1.8)
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας