Μέσα σε περίπου τρία χρόνια από το λανσάρισμά του, το Qashqai τρίτης γενιάς έχει πουλήσει περισσότερα από 350.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη και συνεχίζει να θέτει τα πρότυπα για την κατηγορία των crossover.
Είναι το αυτοκίνητο που δημιούργησε την αγαπημένη κατηγορία της ελληνικής και της ευρωπαϊκής αγοράς. Με στόχο να διατηρήσει τη θέση του ως ο πρωτοπόρος και το σημείο αναφοράς των SUVs, έρχεται με μια ολοκληρωμένη αισθητική ανανέωση και σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις.
Με 4,2 εκατ. πωλήσεις από το 2007 μέχρι και σήμερα, σε 100 και πλέον χώρες (45.000 μόνο στην ελληνική αγορά), γύρισε ακόμα μία σελίδα στην πολυετή σταδιοδρομία του. Διατίθεται στη νέα και πλέον εξελιγμένη εκδοχή του, με ευρεία γκάμα κινητήριων μονάδων και εξοπλιστικών εκδόσεων. Από τις τολμηρές αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση έως τις αναβαθμίσεις στο σύστημα πολυμέσων και τις συνδεδεμένες υπηρεσίες, η φιλοσοφία πίσω από τις αλλαγές στο Qashqai είναι να ενισχυθούν τα δυνατά σημεία του και να προστεθεί ακόμα πιο έξυπνη και χρηστική τεχνολογία.
Από πλευράς διαστάσεων, βρίσκεται στην καρδιά των C-SUV με μήκος 4,43 μέτρα, μεταξόνιο 2,67 μέτρα και χώρο αποσκευών 504 λίτρα. Αποπνέει έναν αιχμηρό και μοντέρνο δυναμισμό χάρη στην ανανεωμένη σχεδίασή του. Η μπροστινή γρίλια έχει ανασχεδιαστεί πλήρως δημιουργώντας μία ακόμα πιο δυναμική πρώτη εντύπωση. Εμπνευσμένη από τα σχέδια των αρχαίων ιαπωνικών πανοπλιών, αποτελείται από δεκάδες γυαλιστερά, τρισδιάστατα στοιχεία σε μαύρο χρώμα τα οποία φαίνονται να αιωρούνται στον χώρο μεταξύ του χείλους του καπό και του κάτω πλαισίου.
Οι νέοι προβολείς κάνουν αίσθηση με την παρουσία τους, έχοντας ακόμα πιο έντονη εμφάνιση. Μια προσαρμοζόμενη μονάδα μεγάλης σκάλας συμπληρώνεται από μια μικρότερη μονάδα για ευρύτερη κατανομή του φωτός, η οποία προσφέρει αυξημένη ορατότητα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού και ομίχλης.
Υπάρχουν και νέα χρώματα. Ανάμεσα τους το Deep Ocean των φωτογραφιών. Βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε σκούρο μπλε και μεταλλικό γαλαζοπράσινο, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες φωτός. Είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει απορίες: «Αυτό το Qashqai είναι μπλε ή μήπως πράσινο;». Δέχθηκα αρκετές σχετικές ερωτήσεις.
Στο εσωτερικό, νέα υλικά με απαλό σχεδιασμό κοσμούν την κεντρική κονσόλα γύρω από τον επιλογέα ταχυτήτων και το διακοσμητικό ένθετο ανάμεσα στο επάνω ταμπλό και το ντουλαπάκι, υπογραμμίζοντας την προσοχή στη λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει την ιαπωνική δεξιοτεχνία. Μια νέα διάσταση στην αναβαθμισμένη αίσθηση στο εσωτερικό του νέου Qashqai είναι η προσθήκη ατμοσφαιρικού φωτισμού.
Σημαντικό στοιχείο της ανανέωσης αποτελεί η αναβάθμισή στον τομέα της μικροηλεκτρονικής και των ψηφιακών υπηρεσιών, με το νέο μοντέλο να διαθέτει πλήθος συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και εκείνων που διευκολύνουν την καθημερινότητα και κορυφώνουν την άνεση. Το infotainment προσφέρεται πλέον στάνταρ με ενσωματωμένη τη σουίτα της Google, συμπεριλαμβανομένου του Google Assistant.
Στον τομέα των χώρων, παραμένει άνετο και φιλοξενεί χωρίς πρόβλημα 5 επιβάτες, με τους πίσω να έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι. Τα 504 λίτρα του πορτμπαγκάζ καλύπτουν τις ανάγκες μιας μέσης οικογένειας. Αλλαγές δεν υπάρχουν στους κινητήρες και η Nissan δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στον ήπια υβριδικό κινητήρα των 1,3 λίτρων και το σύστημα e-Power. Οδήγησα την MHEV έκδοση των 140 ίππων που συνεργάζεται με ένα σβέλτο και άριστα συνεργάσιμο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και στέλνει τη ροπή των 240 Nm στους εμπρός τροχούς. Η ηλεκτρική υποβοήθηση δίνει την απαραίτητη ώθηση στις χαμηλές στροφές μέχρι το άνοιγμα της τουρμπίνας, επιτρέποντας στον κινητήρα να παραμένει πολιτισμένος και γεμάτος σε όλο το φάσμα του.
Στο μεσαίο φάσμα των στροφών είναι ακόμα πιο γεμάτος, ενώ και στις ψηλότερες κλίμακες του στροφόμετρου φτάνει γραμμικά και χωρίς διστακτικότητα. Η προθυμία του γίνονται εντονότερη με το πρόγραμμα Sport, ενώ ενδιάμεση λύση (υπάρχει και Eco) αποτελεί το Normal. Με λογική χρήση δίνει κατανάλωση 7,5 λ./100 χλμ., καθόλου άσχημα για το αυτοκίνητο των 1.400 κιλών.
Στον δρόμο ξεχωρίζει η ποιότητα κύλισης του ανανεωμένου Qashqai, το οποίο κινείται αρχοντικά στην άσφαλτο. Τα εξαιρετικά επίπεδα άνεσης που προσφέρει η ανάρτηση (με ημιάκαμπτο πίσω άξονα) εξακολουθούν να αποτελούν ένα από τα ισχυρά πλεονεκτήματα του μοντέλου που σε ταξιδεύει υπέροχα.
Στις στροφές η ρύθμιση της ανάρτησης περιορίζει τις κλίσεις και το Qashqai στρίβει με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Τα καταφέρνει καλά και σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές. Χάρη και στην επαρκέστατη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος των 183 χιλιοστών. Σημείο αναφοράς αποτελεί η προσεγμένη και βελτιωμένη ηχομόνωση. Ολα τα παραπάνω με λογική τιμή και υπερπλούσιο εξοπλισμό.
Nissan Qashqai 1.3 140 PS M/T 2WD
Κινητήρας: 1.332 κ.εκ., 4 κύλινδροι, βενζίνη
Ισχύς: 140 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 240 Nm/ 1. 650 σ.α.λ.
0-100: 10,2 δευτερόλεπτα
Τελική: 196 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 6,3 λτ./100 χλμ.
CO2: 143 γραμμάρια
Τέλη: 100 ευρώ
Τιμή: Από 28.990 ευρώ
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας