Αθήνα, 17°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
18.4° 16.2°
5 BF
47%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
17.3° 14.6°
2 BF
55%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
19°C
20.0° 18.3°
4 BF
39%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
41%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.2° 14.9°
4 BF
51%
Βέροια
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.4° 14.0°
2 BF
65%
Κοζάνη
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
11.8° 10.4°
2 BF
54%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
22°C
22.1° 22.1°
1 BF
22%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.4° 17.7°
3 BF
63%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
18°C
17.9° 17.3°
2 BF
46%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.4° 15.5°
6 BF
55%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.7° 13.5°
3 BF
51%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
2 BF
40%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.9° 15.9°
1 BF
51%
Λαμία
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.2° 15.1°
1 BF
48%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
21°C
21.8° 21.0°
2 BF
45%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
18.1° 16.7°
3 BF
36%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
13.8° 13.3°
2 BF
50%
Κατερίνη
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
16.1° 14.7°
2 BF
68%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
11°C
10.7° 10.7°
0 BF
73%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 07 Νοεμβρίου, 2024
volvo
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Προηγμένο και γρήγορο

Η μάρκα μπαίνει σε μια νέα, ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία.

Σε μια εποχή που η ηλεκτροκίνηση δεν έχει μόνο φίλους, έρχεται η Volvo με μια δυνατή πρόταση. Προσφέρει δύναμη, τεχνολογία, χαμηλό κόστος χρήσης και υψηλά επίπεδα ασφάλειας με προσιτή τιμή.

Η Volvo δημιούργησε ένα μικρό αυτοκίνητο με μεγάλες δυνατότητες. Μάλιστα αν δεν υπήρχε εκείνο το 343 (1976-1990) των 4,19 μ., θα ήταν το μικρότερο στην ιστορία της μάρκας! Και ναι, έρχεται με μια ελκυστική τιμή. Στα 39.172 ευρώ χωρίς την επιδότηση. Κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι μπορεί να αποκτηθεί με λιγότερα από 30.000 ευρώ!

Με τούτο το μοντέλο, η μάρκα μπαίνει σε μια νέα, ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία. Σε παγκόσμιο επίπεδο, παρά τους πολλούς αμφισβητίες, υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά, μικρά premium SUV.

Το Volvo EX30 αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για τον στρατηγικό μετασχηματισμό της εταιρείας. Ηδη έως τα μέσα της δεκαετίας, οι μισές από τις πωλήσεις Volvo παγκοσμίως θα προέρχονται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μετά την πρόσφατη αλλαγή πλεύσης, έθεσε ως στόχο έως το 2030 το 90%-100% των αυτοκινήτων που πουλάει να είναι είτε αμιγώς ηλεκτρικά είτε plug-in υβριδικά, ενώ άφησε ελάχιστο χώρο (έως 10%) για πωλήσεις περιορισμένου αριθμού ήπιων υβριδικών μοντέλων.

Προτεραιότητα δόθηκε στην ασφάλεια. Για παράδειγμα διαθέτει ένα ειδικό χαρακτηριστικό ασφαλείας για δίκυκλα που βοηθά στην πρόληψη των αποκαλούμενων «ατυχημάτων πόρτας», προειδοποιώντας όταν πρόκειται να ανοίξετε την πόρτα στην πορεία ενός ποδηλάτη, οδηγού σκούτερ ή δρομέα. Η μοναδική τεχνολογία στην ασφάλεια είναι ένα επιπλέον δείγμα του πώς εφαρμόζουν εκεί στη Volvo τα υψηλά πρότυπα ασφαλείας στο EX30.

Με μήκος 4,23 μέτρα, πλάτος 1,84 μέτρα και ύψος 1,55 μέτρα, το EX30 διαθέτει μια συμπαγή και ευέλικτη σιλουέτα. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2.650 χιλιοστά παρέχοντας μεγάλο εσωτερικό χώρο για έως και πέντε επιβάτες. Με χώρο αποσκευών τα 318 λίτρα.

Το EX30 προσφέρεται στους οδηγούς ως ένα αληθινό και ικανό SUV, γεννημένο ηλεκτρικό και με όλη την έξυπνη τεχνολογία που χρειάζεται. Αυτό, σε συνδυασμό με την ελκυστική τιμή στην Ελλάδα, σημαίνει ότι μπορείς να αποκτήσεις ένα premium αμιγώς ηλεκτρικό SUV σε παρόμοια τιμή με αυτή ενός αντίστοιχου αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και με 272 άλογα παρακαλώ! Το εσωτερικό του EX30 έχει ένα μινιμαλιστικό και πολυτελές ύφος. Το βλέμμα πέφτει σε μία 12,3 ιντσών οθόνη αφής infotainment με κάθετο προσανατολισμό. Μια κάρτα στο μέγεθος πιστωτικής βγαίνει από το πορτοφόλι σου, την ακουμπάς στην κολόνα της πόρτας όπου υπάρχει το ειδικό «ματάκι» και το αυτοκίνητο ανοίγει. Στη συνέχεια την τοποθετείς σε ειδική θέση στην κονσόλα για να ενεργοποιηθούν οι λειτουργίες του ΕΧ30.

Βασική επιλογή αυτή με έναν ηλεκτροκινητήρα και με μπαταρία 51 kWh. Εάν προτιμάτε να μεγιστοποιήσετε την αυτονομία, η έκδοση Single Motor Extended Range του EX30, με μπαταρία NMC 69 kWh, είναι η ιδανική. Εδώ ανεβαίνουμε στα 44.566 ευρώ. Και αυτή είναι η πρότασή μου, αφού η αυτονομία εδώ απογειώνεται και διώχνει το άγχος!

Η μπαταρία NMC χρησιμοποιεί λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο και παράγει την ενέργειά της πιο αποδοτικά σε σχέση με την μπαταρία των 51 kWh. Η έκδοση με εκτεταμένη αυτονομία παρέχει κοντά στα 500 χλμ.

Αυτό που εντυπωσιάζει πάντως δεν είναι τόσο η δύναμη (τα ηλεκτρικά έχουν πολλά άλογα) όσο ο τρόπος που αυτή περνά στον δρόμο. Ανεβαίνοντας τις φουρκέτες της Πάρνηθας! Το EX30 είναι εντυπωσιακά ευκολοδήγητο, ξέρει να κρύβει τα 1.830 κιλά του και η οδική συμπεριφορά του πισωκίνητου ΕΧ 30 είναι αψεγάδιαστη. Με άριστη κατευθυντικότητα και άψογο κράτημα, ενώ τα δυνατά φρένα (βοηθούμενα και από την ανάκτηση ενέργειας) αποδίδουν εξαιρετικά ακόμα κι αν εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο τις επιδόσεις του κινητήρα. Και με τα σχεδόν 18 εκ. που το χωρίζουν από το έδαφος, πάει και λίγο εκτός δρόμου.

Η φόρτιση είναι ακόμη ένα πράγμα στο οποίο το EX30 είναι γρήγορο. Εχει ικανότητα φόρτισης έως και 153 kW. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να φορτίζετε την μπαταρία σας από το 10% έως το 80% σε κάτι περισσότερο από 25 λεπτά.

Σημαντικό το γεγονός ότι καλύπτεται από πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ. εγγύηση, με αυτήν της μπαταρίας να φτάνει τα οχτώ χρόνια ή 160.000 χλμ., προσφέροντας παράλληλα και πενταετή κάλυψη οδικής βοήθειας Volvo Assistance αλλά και τρία χρόνια δωρεάν service.

Volvo EX30 Single Motor 272 PS Auto RWD Core

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας 200 kW

Ισχύς: 272 PS

Ροπή: 343 Nm

0-100: 5,7’’

Τελική: 180 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση: 16,7 kWh/ 100 χλμ.

Αυτονομία: 344 χλμ.

Μπαταρία: 51 kWh

CO2: 0 γραμμάρια

Τέλη: 0 ευρώ

Τιμή: 39.172 ευρώ (χωρίς την επιδότηση)

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Προηγμένο και γρήγορο

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας