Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 επιβεβαίωσε για ακόμα μία φορά τον χαρακτήρα του σκληρού, αναπάντεχου και χωρίς προγνωστικά αγώνα, μάρτυρες του οποίου έγιναν χιλιάδες θεατές, απόλυτα «συντονισμένοι» με τις απαιτήσεις του σκληρού αγώνα – ένα πραγματικό Ακρόπολις, που, διόλου τυχαία, συγκαταλέγεται στους κορυφαίους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA.
Η ομάδα Hyundai Shell Mobis με τα Hyundai i20 N Rally1 επανέλαβε τον θρίαμβο του 2022, κερδίζοντας τις 3 πρώτες θέσεις του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Ο Thierry Neuville (Τιερί Νεβίλ) μπήκε επικεφαλής της βαθμολογίας από την 9η ειδική διαδρομή και διατήρησε τη θέση του μένοντας πιστός στη στρατηγική του σε αυτόν τον εξαντλητικό μαραθώνιο ειδικών διαδρομών που έφερε ανθρώπους και μηχανές στα όριά τους. O Thierry Neuville πλησιάζει ένα βήμα πιο κοντά στην κατάκτηση του πρώτου του τίτλου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WRC, αυξάνοντας τη διαφορά του από τον δεύτερο, πλέον, Ott Tanak σε 34 βαθμούς, καθώς ο Sebastien Ogier έπεσε στην τρίτη θέση.
Από την πρώτη κιόλας ημέρα, ήταν φανερό ότι το Ράλλυ Ακρόπολις ΕΚΟ θα μετατρεπόταν σε μάχη επιβίωσης. Μηχανικά προβλήματα και κλαταρίσματα ελαστικών αντιμετώπισαν σχεδόν όλα τα πληρώματα, οδηγώντας σε πολλές εναλλαγές θέσεων και σε έντονες μάχες μέχρι και την τελευταία ειδική διαδρομή, την Power Stage Ελευθεροχωρίου-Wolf. Εκεί, ένα οδηγικό λάθος κόστισε στον Sebastien Ogier τη δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη και στέρησε από την Toyota Gazoo Racing κρίσιμους βαθμούς για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών – ο Γάλλος κατάφερε να φτάσει στον τερματισμό με το κατεστραμμένο GR Yaris Rally1, ελαχιστοποιώντας τις απώλειες και τερματίζοντας 16ος στη γενική κατάταξη (διεκδικεί τους βαθμούς της 3ης θέσης για τις δύο πρώτες ημέρες του αγώνα).
Mε τα Toyota GR Yaris Rally1 των Elfyn Evans και Takamoto Katsuta και το Ford Puma Rally1 του Adrien Fourmaux μακριά από την κορυφή σήμερα, τον Thierry Neuville στο βάθρο πλαισίωσαν οι Dani Sordo και Ott Tanak, σφραγίζοντας τον θρίαμβο της Hyundai, που αύξησε τη διαφορά της από την Toyota σε 35 βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Ο Sami Pajari (Toyota GR Yaris Rally2) είχε κλατάρισμα στο Wolf Power Stage, το οποίο του κόστισε 28,5 δευτερόλεπτα – ακριβώς τη διαφορά από τον Robert Virves (Skoda Fabia RS)! Παρά το γεγονός ότι και οι δύο οδηγοί είχαν πανομοιότυπους χρόνους μετά από 305 χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών, η νίκη απονεμήθηκε στον Pajari σύμφωνα με τους κανονισμούς του WRC, καθώς είχε κερδίσει την πρώτη ειδική διαδρομή του ράλι.
Στο WRC3/JWRC, τόσο ο Norbert Maior όσο και ο Romet Jürgenson μπορούν να είναι ικανοποιημένοι από τη μάχη τους με τα Ford Fiesta Rally3. Ο Maiorb κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο WRC, ενώ ο Jürgenson εξασφάλισε τον τίτλο του Πρωταθλήματος WRC3/JWRC.
Από την άλλη πλευρά, ο Armin Kremer (Skoda Fabia RS), με 11 ταχύτερους χρόνους από τις 15 διαδρομές, δεν άφησε περιθώρια αμφιβολίας και κατέκτησε άλλη μια νίκη που τον φέρνει πιο κοντά στην κατάκτηση του WRC Masters Cup.
Η ανανέωση του συμβολαίου
Και η ψυχολογία παίζει ρόλο! Λίγο πριν από την εκκίνηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ο Thierry Neuville ανακοίνωσε τη συμφωνία του με τη Hyundai Motorsport για τη νέα σεζόν 2025. Ο Βέλγος νικητής του εθνικού μας αγώνα και επικεφαλής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, ξεκίνησε έτσι με άλλο αέρα το Ακρόπολις.
Για την ιστορία, ο Thierry Neuville κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο WRC με τη Hyundai στο Ράλι Γερμανίας το 2014. Από τότε έχει κάνει δυναμική πορεία, συγκεντρώνοντας 21 νίκες, ανεβαίνοντας 59 φορές στο βάθρο, ενώ όσον αφορά τις ειδικές διαδρομές, έχει κερδίσει 375. Ετσι, το πλήρωμα Thierry Neuville με τον συνοδηγό του Martijn Wydaeghe θα συνεχίσει να αγωνίζεται και για την επόμενη χρονιά με τα χρώματα της Hyundai Motorsport, μαζί με τους Ott Tänak και Martin, που θα έχουν το άλλο i20 N Rally1 Hybrid της εταιρείας.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας