Μπήκε πλέον στην πέμπτη γενιά του και το αμιγώς ηλεκτρικό Mini Cooper υπογραμμίζει την παράδοση της μάρκας με τη χαρακτηριστική σχεδίαση, συμβολίζοντας ταυτόχρονα τη μετάβαση σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον. Η παραδοσιακή σχεδίαση και το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του νέου Mini Cooper είναι προσανατολισμένα με συνέπεια στην αστική διασκεδαστική οδήγηση, αναδεικνύοντας την εξαιρετική θέση του μοντέλου στην κατηγορία του.
Σχεδόν κανένα άλλο μοντέλο αυτοκινήτου στον κόσμο δεν έχει καταφέρει να τονίσει τη δική του ιστορία και παράδοση μέσα από την εξελικτική του πορεία και ταυτόχρονα να θέτει επανειλημμένα νέα τεχνικά πρότυπα σε μια περίοδο παραγωγής άνω των 60 ετών. Το στοιχείο που έχει παραμείνει αναλλοίωτο είναι η βασική φιλοσοφία ενός οχήματος που προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή αξιοποίηση του χώρου για τους επιβάτες παρά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις.
Ανάμεσα στα νέα χαρακτηριστικά είναι ο κόσμος των ψηφιακών εμπειριών, τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που εγγυάται κινητικότητα μηδενικών ρύπων. Ως εκ τούτου, η πέμπτη γενιά είναι ένα τυπικό Mini, ενώ ταυτόχρονα συμβολίζει το αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον της μάρκας.
Η ευέλικτη και συμπαγής σιλουέτα διαθέτει τις χαρακτηριστικές αναλογίες του νέου μοντέλου: οι κοντοί πρόβολοι, το κοντό καπό και το χαρακτηριστικό μακρύ μεταξόνιο με τους μεγάλους τροχούς προσδίδουν στην πέμπτη γενιά του Mini Cooper έναν χαρισματικό χαρακτήρα με κλασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα, αυτό τονίζει το αθλητικό στιλ και υπογραμμίζει τον σύγχρονο αστικό προσανατολισμό του μοντέλου.
Λεπτομέρειες όπως οι χωνευτές χειρολαβές των θυρών και η απουσία των κλασικών πλαϊνών διακοσμητικών στα φτερά και στα τόξα των θόλων των τροχών υποστηρίζουν τη σύγχρονη σχεδίαση του εξωτερικού, προσδίδοντας στις επιφάνειες μια εντυπωσιακή καθαρότητα.Σε επίπεδο εμφάνισης, τα κλασικά στρογγυλά φώτα και η κομψή οκταγωνική μάσκα είναι τα κυρίαρχα στοιχεία στο εμπρός τμήμα, διαμορφώνοντας το χαρακτηριστικό πρόσωπο του Mini.
Το διακριτικά δομημένο καπό συνεισφέρει στη δημιουργία μιας εικόνας που κεντρίζει το ενδιαφέρον. Τα μαύρα μαρσπιέ φέρνουν οπτικά το αμιγώς ηλεκτρικό Cooper πιο κοντά στον δρόμο. Τα βλέμματα μαγνητίζει και το πίσω μέρος με τα κάθετα LED φωτιστικά σώματα, τα οποία όπως και τα μπροστινά προσφέρουν διαφορετικά μοτίβα φωτισμού.
Στο εσωτερικό, ο σχεδιασμός του εμπρός τμήματος θυμίζει τη μινιμαλιστική αισθητική του κλασικού Mini. Για το πρώτο μοντέλο του 1959, ο εφευρέτης του Mini, Σμυρνιός Sir Αλεκ Ισιγώνης (1906-1988), σχεδίασε ένα στρογγυλό ταμπλό οργάνων στο κέντρο και τη χαρακτηριστική μπάρα διακοπτών από κάτω. Στο νέο Cooper, ακριβώς αυτά τα δύο στοιχεία, σε συνδυασμό με το τιμόνι, διαμορφώνουν τη δομή του εσωτερικού με μέγιστη σχεδιαστική ακρίβεια. Υπάρχει μία νέα οθόνη OLED 9,44 ιντσών που τρέχει το Mini Operating System 9, ψηφιακός πίνακας οργάνων και μία μπάρα με τους απαραίτητους διακόπτες, μεταξύ των οποίων και ο επιλογέας ταχυτήτων που έχει μετακομίσει στο ταμπλό.
Στο πλαίσιο της μείωσης των περιττών στοιχείων, το νέο εσωτερικό αρκείται σε μικρότερο αριθμό εξαρτημάτων, τα οποία είναι έξυπνα σχεδιασμένα και κατασκευασμένα με υψηλά πρότυπα.
Το μεγάλο σε μέγεθος κυρτό ταμπλό υιοθετεί πρώτη φορά υφασμάτινες επιφάνειες. Τα ζεστά και ευχάριστα υλικά συνθέτουν έναν νέο, οικείο παράγοντα ευεξίας στο εσωτερικό του Mini Cooper. Μια ειδική τεχνική πλέξης χρησιμοποιείται για τη δημιουργία της πρακτικής και ευέλικτης δομής του δίχρωμου υφάσματος από ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Υπάρχει δυνατότητα επιλογής διαφορετικών χρωμάτων για τις υφασμάτινες επιφάνειες και τα καθίσματα ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού. Για να γίνει το ταμπλό όσο το δυνατόν πιο λεπτό και ευρύχωρο, οι αεραγωγοί είναι εξαιρετικά επίπεδοι.
Οι καθαρές γραμμές και ο γενναιόδωρος χώρος στα εμπρός καθίσματα διαμορφώνουν ένα μοντέρνο, ευάερο περιβάλλον. Στο σκοτάδι, ο κρυφός φωτισμός φωτίζει τα πλαϊνά τμήματα συμβάλλοντας έτσι σε μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα στην καμπίνα.
Το υποβραχιόνιο, τοποθετημένο στο κάθισμα του οδηγού, παρέχει ακόμη περισσότερο χώρο στην κεντρική κονσόλα. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 200 λίτρα (ποτέ δεν ήταν μεγάλος) στη βασική του διαμόρφωση και επεκτείνεται στα 800 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Τα ελαφρώς μεγαλύτερα μετατρόχιο και μεταξόνιο αποτελούν τη βάση για εξαιρετική δυναμική συμπεριφορά. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με σύστημα ανάρτησης και απόσβεσης που είναι ρυθμισμένο για δυναμικό χειρισμό. Σε συνδυασμό με την ακριβή αίσθηση του τιμονιού, τα ισχυρά φρένα και το χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας στο δάπεδο, το νέο Cooper έχει βελτιωμένη οδική συμπεριφορά.
Με ένα εντελώς νέο σύστημα κίνησης, διατίθεται στην έκδοση Cooper E και με μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία στην Cooper SE.
Ο ηλεκτροκινητήρας των 135 kW/184 hp «ντύνει» το Cooper E. Τα λοιπά τεχνικά στοιχεία υπάρχουν στον πίνακα.
Με ισχύ 160 kW/218 hp και μέγιστη ροπή 330 Nm, το Cooper SE επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 402 χιλιόμετρα με μπαταρία χωρητικότητας 54,2 kWh.
MINI Cooper E
Ηλεκτρο- κινητήρας: 135 kW
Ισχύς: 184 PS
Ροπή: 290 Nm
0-100: 7,3 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 160 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 19,1 kWh/100 χλμ.
Αυτονομία: Εως 305 χλμ.
Μπαταρία: 40,7 kWh
CO2: 0 γραμμάρια
Τέλη: 0 ευρώ
Τιμή: Αναμένεται
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας