Βρισκόμαστε στο1961. Εχει αρχίσει η δεκαετία των αισθήσεων και των παραισθήσεων… Η οικονομία συνεχίζει την ανοδική της πορεία και τα σημάδια που άφησε ο Πόλεμος σβήνουν.
Οι καινοτομίες έχουν μπει στην καθημερινή ζωή, η ποιότητα ζωής βελτιώνεται καθώς νέα καταναλωτικά αγαθά είναι πλέον ευρέως διαθέσιμα, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτά τις οικιακές συσκευές και τα αυτοκίνητα.
Οι οικογένειες βγαίνουν έξω, απολαμβάνουν τον ελεύθερο χρόνο τους, ταξιδεύουν και λατρεύουν να εξερευνούν νέα μέρη.
Για αυτές τις οικογένειες η Renault κατασκεύασε το 4L, που εξελίχθηκε σε θρυλικό μοντέλο χάρη στην επαναστατική και πρακτική πόρτα τού πορτ μπαγκάζ που πρόσφερε εύκολη πρόσβαση σε όλη την οικογένεια και τις αποσκευές της.
Το πρώτο πραγματικό αυτοκίνητο της Renault για να απολαμβάνει κανείς «τη χαρά της ζωής» σημείωσε πάνω από 8 εκατομμύρια πωλήσεις.
Πιο συγκεκριμένα, με 8.126.200 μονάδες παραγωγής από το 1961 ώς το 1992 είναι το πιο επιτυχημένο μέχρι σήμερα μοντέλο στην ιστορία της Renault.
Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης το 1961 και ήταν το αποτέλεσμα μιας μελέτης πέντε ετών, που ξεκίνησε με πρωτοβουλία του τότε προέδρου της εταιρείας, Πιερ Ντρέιφους, έχοντας στόχο να ανταγωνιστεί το Citroen 2CV.
Η σχεδίασή του άρχισε το 1956 και παρουσιάστηκε την κατάλληλη στιγμή για τη γαλλική μικροαστική τάξη που έβγαινε από τις στάχτες του δεύτερου μεγάλου πολέμου και ζητούσε ένα απλό μεταφορικό μέσο με μεγάλους χώρους και άνετο για τους κακούς (τότε) γαλλικούς δόμους.
Αν και το 2CV είχε παρουσιαστεί από το 1948, το 4L ήταν ένα πραγματικό αυτοκίνητο και όχι μια… τέντα σε τροχούς. Αντικατέστησε το 4CV, το ασχημόπαπο με τον κινητήρα πίσω, και ήταν μια πραγματική τεχνολογική επανάσταση.
Aρχικά κυκλοφόρησε με κινητήρα 747 κ. εκ. και ισχύ 24 ίππων, ενώ το ημιαυτοφερόμενο πλαίσιό του σύντομα φιλοξένησε το μηχανικό σύνολο των 845 κ. εκ., με το οποίο γνώρισε τη μεγάλη επιτυχία.
Μόλις μέσα σε τεσσεράμισι χρόνια από την παρουσίασή του, την 1η Φεβρουαρίου του 1966, έφτασε το πρώτο του εκατομμύριο! Ηταν μια τεράστια εμπορική επιτυχία.
Το 4L (ή σκέτο 4) ήταν μια πραγματική αποκάλυψη και μαζί με το Traction Avant της Citroen διαμόρφωσε τη νέα γαλλική σχολή αυτοκίνησης με κίνηση εμπρός και αναρτήσεις με μεγάλες διαδρομές.
Οπως κάθε όχημα με ξεχωριστή προσωπικότητα, απέκτησε και το ανάλογο προσωνύμιο, «quatrelle» από το διακριτικό «4L», που όμως στη γαλλική γλώσσα ακούγεται και σαν «τέσσερις άνεμοι».
Ιδιαίτερα χρήσιμο καθώς λειτουργούσε και ως station–wagon χάρη στο πολύ πρακτικά σχεδιασμένο αμάξωμά του.
Το 1978 εφοδιάστηκε με τον μεγαλύτερο κινητήρα των 1.108 κ. εκ., όμως την ίδια χρονιά συνδέθηκε και με ένα από τα πιο δυσάρεστα επεισόδια της σύγχρονης ευρωπαϊκής ιστορίας, καθώς στο ευρύχωρο πορτ μπαγκάζ του βρέθηκε δολοφονημένος από τις «Ερυθρές Ταξιαρχίες» ο Ιταλός πρωθυπουργός Αλντο Μόρο.
Παρά μάλιστα το γεγονός ότι έζησε μέχρι το 1994 (τα δύο τελευταία χρόνια με παραγωγή μόνο στη Σλοβενία), οι αλλαγές που έγιναν στη σχεδίασή του ήταν ελάχιστες, κρατήθηκαν σε κοσμητικό επίπεδο και πολύ λίγο χρώμιο προστέθηκε, ενώ εσωτερικά απέκτησε τρία διαφορετικά ταμπλό, που όμως όλα τους ήταν ιδιαίτερα απλά.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας