Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ερχεται βροχή, έρχεται μπόρα…

Στην καρδιά σχεδόν του χειμώνα, καταγράφουμε ορισμένους απλούς ελέγχους που θα βοηθήσουν το αυτοκίνητό μας να αντεπεξέλθει με επιτυχία στις απαιτήσεις της πιο δύσκολης εποχής του έτους

Ερχεται βροχή, έρχεται μπόρα…

  • A-
  • A+

Ποτέ ο χειμώνας δεν ήταν η εποχή που αγάπησε το αυτοκίνητο! (Αλλά ούτε και ο οδηγός του). Ομως, ο κακός μας… ο καιρός είναι εδώ και εμείς πρέπει να τον αντιμετωπίσουμε με γνώση και επιμονή.

Πριν όμως οτιδήποτε, μια μικρή σημείωση: Χρήσιμα είναι αυτά στα οποία θα αναφερθούμε, αλλά έχουν μικρή σημασία σε αυτοκίνητα κακοσυντηρημένα, αφημένα στην τύχη τους και ακατάλληλα για κυκλοφορία.

Οι ακραίες καιρικές συνθήκες οδηγούν μηχανές και ανθρώπους στο όριό τους, μεγεθύνοντας έτσι και το πιο μικρό πρόβλημα.

Λίπανση

Το σύστημα λίπανσης του κινητήρα σας εξαρτάται (κυρίως) από το λάδι που χρησιμοποιείται, την αντλία που το κυκλοφορεί και το φίλτρο που το «καθαρίζει».

Τα σύγχρονα λάδια είναι «πολύτυπα», δηλαδή μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών, πάνω και κάτω από το μηδέν.

Ελέγξτε τη στάθμη και, εάν απαιτείται, συμπληρώστε λάδι του ιδίου τύπου και χαρακτηριστικών που ήδη υπάρχει στον κινητήρα. Εάν έχουν συμπληρωθεί τα χιλιόμετρα, αλλάξτε λάδια και φυσικά φίλτρο.

Ελεγχος ψυγείου /ψυκτικού υγρού

Θα το έχετε ακούσει και σαν «παραφλού» (γιατί όλοι έχουμε μεγαλώσει με... γαλλικά και πιάνο). Αυτό το αντιψυκτικό λοιπόν εμποδίζει το νερό στο κύκλωμα ψύξης να παγώσει, να διασταλεί και να το καταστρέψει ολόκληρο. Ελέγξτε τη στάθμη μέχρι το σημείο που ορίζει ο κατασκευαστής. Εάν χρειαστεί, συμπληρώστε.

Ελαστικά /αλυσίδες χιονιού

Τα μοναδικά σημεία επαφής μας με τον δρόμο και την ασφάλεια. Ελέγξτε την κατάσταση των πλαϊνών και το βάθος του πέλματός τους, το οποίο δεν πρέπει να είναι μικρότερο από 1,6 χιλιοστά.

Ελέγξτε τις πιέσεις...

...και συμπληρώστε. Με το κρύο και τη συστολή του αέρα, το λάστιχο «χάνει» αυτές που υποδεικνύει ο κατασκευαστής.

Εάν χρειαστείτε αλυσίδες, μάθετε να τις τοποθετείτε σωστά! Θυμηθείτε πως τοποθετούνται πάντα στους κινητήριους τροχούς και πως καταστρέφουν γρήγορα τα ελαστικά αν χρησιμοποιηθούν σε στεγνή άσφαλτο.

Υαλοκαθαριστήρες

Τα λάστιχα στους καθαριστήρες «καίγονται» από τον ήλιο του καλοκαιριού, κάτι που το ανακαλύπτουμε με την πρώτη βροχή του χειμώνα. Αντικαταστήστε τα! Το κόστος είναι ελάχιστο, αλλά ο κίνδυνος από κακή ορατότητα, μεγάλος.

Ειπλέον, όταν φθείρονται, χαράσσουν το παρμπρίζ, το καταστρέφουν και μας εμποδίζουν να δούμε καθαρά, ιδιαίτερα τη νύχτα. Συμπληρώστε το υγρό των υαλοκαθαριστήρων μέχρι τη στάθμη που είναι σημειωμένη στην πλαστική (συνήθως) δεξαμενή του αυτοκινήτου.

Χρησιμοποιήστε ειδικό υγρό (όχι σκέτο νερό, γιατί παγώνει). Και κάτι ακόμα: Τα βράδια με παγωνιά, σηκώστε τους έτσι ώστε να μην έρχονται σε επαφή με το παρμπρίζ, γιατί «κολλάνε» στο κρύσταλλο και καταστρέφονται.

Φρένα/χειρόφρενο

Βεβαιωθείτε για την κατάσταση των φρένων σας. Θυμηθείτε ότι ο πάγος και η υγρασία δεν ευνοούν τα υλικά τριβής, όπως επίσης και το ότι τα νερά στα οποία σίγουρα κάποια στιγμή θα «κολυμπήσετε» μπορούν να στραβώσουν τα ζεστά δισκόφρενα στη στιγμή.

Μην «τραβάτε» χειρόφρενο τις παγωμένες μέρες (και νύχτες) του χειμώνα. Το διαβολικό αυτό εξάρτημα κολλάει από τον πάγο, με αποτέλεσμα να μην αφήνει το αυτοκίνητο να κινηθεί όταν αποφασίσετε να φύγετε το επόμενο πρωί.

Μπαταρία (ρεύμα)

Εκκίνηση με παγωμένο κινητήρα, φώτα, καλοριφέρ, καθαριστήρες, αντιθαμβωτικές αντιστάσεις… Ο κατάλογος δεν έχει τέλος, όπως και οι ανάγκες σε ρεύμα κατά τον χειμώνα. Ελέγξτε την μπαταρία, καθαρίστε και σφίξτε καλά τους πόλους της.

Μετρήστε την σε έναν ηλεκτρολόγο αν έχετε αμφιβολία για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται. Βεβαιωθείτε ότι φορτίζεται σωστά από το «αλτερνέιτορ», το εξάρτημα δηλαδή που παράγει ρεύμα και το στέλνει στην μπαταρία για κατανάλωση.

Αν έχει φθαρεί, αλλάξτε τον ιμάντα (λουρί) που το κινεί. Διαφορετικά, η μπαταρία κάποια στιγμή θα αδειάσει.

Ελέγξτε επίσης τα μπουζί, την καλωδίωσή τους για πιθανές απώλειες, καθώς και τον διανομέα. Εάν δεν έχετε ειδικές γνώσεις, μη διστάσετε να επισκεφθείτε έναν ηλεκτρολόγο. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι ακριβώς θα του ζητήσετε να ελέγξει!

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το αποκορύφωμα της κόντρας Σένα-Προστ
Ισως δεν έχουν υπάρξει πιο «άσπονδοι ομόσταβλοι» στην ιστορία της Formula 1. Και η κόντρα τους κορυφώθηκε στο γκραν πρι της Σουζούκα σαν σήμερα, 22 Οκτωβρίου, του 1989... Πρόκειται για τους Αϊρτον Σένα και...
Το αποκορύφωμα της κόντρας Σένα-Προστ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Tiguan επταθέσιο
Το Tiguan είναι ένα από τα παγκόσμια best-sellers και εντάσσεται στο Top-10 των δημοφιλέστερων μοντέλων στην Ευρώπη. Πλέον άρχισε να διατίθεται και το Tiguan Allspace, μια έκδοση με μεγαλύτερες διαστάσεις.
Tiguan επταθέσιο
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Και με πρίζα
Η Seat ενισχύει την αποδοτικότητα και την ελκυστικότητα του Tarraco εισάγοντας την τεχνολογία του υβριδικού κινητήρα plug-in μαζί με το σπορ επίπεδο εξοπλισμού FR.
Και με πρίζα
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ολοκληρώνει την τριπλέτα
Το πρώτο compact SUV της Skoda διακρίνεται από εκφραστικό design, compact διαστάσεις, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ενώ προσφέρει σε προσιτή τιμή πλούσιο εξοπλισμό, χαμηλό κόστος χρήσης και μεγάλους χώρους.
Ολοκληρώνει την τριπλέτα
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η επιστροφή
Η Mazda είναι μια από τις σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες και μας έλειψε! Μετά από 5 χρόνια δηλώνει και πάλι το «παρών» στην ελληνική αγορά. Το μικρό της SUV, το CX-3, έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Η επιστροφή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ρεκόρ για C5 Aircross
Εξι μήνες μετά το επίσημο λανσάρισμα του μοντέλου, το νέο Citroën C5 Aircross SUV έχει ήδη πάνω από 50.000 πωλήσεις, επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα καθώς είναι πλέον το τρίτο πιο εμπορικό μοντέλο της.
Ρεκόρ για C5 Aircross

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας