Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η ταυτότητά του...Ενα λάστιχο για κάθε χρήση…

Η λύση, όπως και σε όλα τα πράγματα, είναι η σωστή πληροφόρηση, η γνώση δηλαδή των βασικών κανόνων που κάθε καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει

Η ταυτότητά του...Ενα λάστιχο για κάθε χρήση…

  • A-
  • A+

Οπως κάθε τι στις ημέρες μας, έτσι και τα ελαστικά έχουν την ταυτότητά τους, δηλαδή τα βασικά τους χαρακτηριστικά χαραγμένα στα πλαϊνά τους. Ελάτε λοιπόν να μάθουμε να τα διαβάζουμε, γιατί αυτό είναι το πρώτο και πολύ βασικό βήμα για μια σωστή επιλογή, που αργά ή γρήγορα θα κληθούμε να κάνουμε. Ας πούμε ότι έχουμε ένα λάστιχο, στο οποίο διαβάζουμε την ακόλουθη ένδειξη: 205/65 R15 – 94H 34 D.O.T. 5277710.

Ενα λάστικο για κάθε χρήση...

Να δούμε λοιπόν τι σημαίνουν όλα αυτά τα «κινέζικα» και πόσο χρήσιμα μπορούν να είναι για εμάς:

Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν ελαστικά που έχουν σχεδιαστεί για συγκεκριμένες χρήσεις(χιόνι, πάγο, βροχή). Τι γίνεται όμως με τα κοινά λάστιχα, αυτά που προορίζονται για κοινή χρήση;

Εδώ, δυστυχώς, τα πράγματα δεν είναι και τόσο απλά. Γιατί τα στοιχεία που καθορίζουν τη λειτουργία ενός ελαστικού είναι πολλά και αρκετές φορές αντικρουόμενα.

Για παράδειγμα, ένα ασφαλές λάστιχο πρέπει να έχει καλό «κράτημα» στον δρόμο. Αν είναι στεγνός, χρειαζόμαστε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με το οδόστρωμα, δηλαδή φαρδύτερο πέλμα.

Αν όμως βρέχει, το πέλμα πρέπει και να στενέψει και να αποκτήσει ειδική σχεδίαση, έτσι ώστε να διώχνει γρήγορα το νερό από κάτω του και να καθυστερεί, όσο το δυνατόν, το φαινόμενο της υδρολίσθησης (το σημείο στο οποίο το πέλμα κινείται επάνω και όχι μέσα στο νερό του δρόμου, χάνοντας την επαφή με αυτόν).

Με μαλακά πλαϊνά, το ταξίδι είναι άνετο καθώς περιορισμένος αριθμός κραδασμών φτάνει στο σαλόνι του αυτοκινήτου.

Ενα τέτοιο λάστιχο όμως είναι ευαίσθητο στην καθημερινή χρήση, αργό στις αντιδράσεις του και ευαίσθητο στην υποπίεση, ακατάλληλο συνεπώς για όσους δεν ελέγχουν συχνά την πίεση στα ελαστικά τους.

Πού βρίσκεται λοιπόν η χρυσή τομή; Και θα μπορέσουμε όλοι εμείς να βρούμε ποτέ 4 σωστά ελαστικά για το αυτοκινητάκι μας;

Η λύση, όπως και σε όλα τα πράγματα, είναι η σωστή πληροφόρηση, η γνώση δηλαδή των βασικών κανόνων που κάθε καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει, όχι μόνο για την επιλογή ελαστικών, αλλά και για κάθε αγορά που τον αφορά.

Πόσω μάλλον στην περίπτωση αυτή, αφού εδώ δεν είναι μόνο το κόστος που θα καθορίσει την απόφασή μας, αλλά και η ασφάλεια που θα παρέχεται μέσα από το τελικό προϊόν.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Δέκα χρόνια ανάπτυξη
Η Kia Motors πέτυχε νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2018 στην Ευρώπη (494.304 μονάδες) καθώς και τη 10η συνεχή χρονιά ανάπτυξής της. Τα αποτελέσματα ολόκληρου του έτους δείχνουν μια αύξηση 4,7% για την κορεατική...
Δέκα χρόνια ανάπτυξη
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Καινοτομία
Η Fiat Chrysler Automobiles επενδύει στην καινοτομία σχεδιάζοντας και εξελίσσοντας προηγμένες τεχνολογικές λύσεις, οι οποίες καθιστούν τις μετακινήσεις πιο άνετες, ασφαλείς, αλλά και φιλικές προς το...
Καινοτομία
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πώς όμως θα διαλέξω το σωστό ελαστικό
Καλή και η θεωρία, αλλά πρέπει να έχει βγάλει κάποιος το Πολυτεχνείο για να μπορέσει να αγοράσει 4 λαστιχάκια και να κάνει τη δουλειά του; Οχι, αρκεί να ξέρει τις ανάγκες του, αλλά ταυτόχρονα και μερικά βασικά...
Πώς όμως θα διαλέξω το σωστό ελαστικό
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Είναι κάτι πιο πολύ από... μαύροι κύκλοι
Πιο γρήγορα αυτοκίνητα, καλύτεροι δρόμοι και αυξημένες ταχύτητες μεταφοράς οδήγησαν τους κατασκευαστές στη δημιουργία μιας τρίτης γενιάς, που πλέον έχει κυριεύσει την αγορά: αυτή των ελαστικών χαμηλού προφίλ...
Είναι κάτι πιο πολύ από... μαύροι κύκλοι
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η στέψη
Στη Hyundai Motorsport απονεμήθηκε επισήμως ο τίτλος του Παγκόσμιου Πρωταθλητή των Κατασκευαστών του FIA World Rally Championship (WRC) για το 2019 σε μια εκδήλωση για την απονομή των βραβείων FIA.
Η στέψη
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Aστικό GT scooter
Το Peugeot Pulsion φέρνει επανάσταση την κατηγορία GT και GT Compact, εγκαινιάζοντας τη νέα κατηγορία συνδεδεμένων «Urban GT» οχημάτων. Είναι εξαιρετικά ευέλικτο σε περιβάλλον πόλης.
Aστικό GT scooter

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας