Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πώς όμως θα διαλέξω το σωστό ελαστικό

Η ακραία δοκιμασία για ένα ελαστικό είναι βέβαια οι αγώνες. Εδώ γίνεται και η μεγαλύτερη έρευνα και εξέλιξη, η οποία, ύστερα από λίγο καιρό, περνά και σε αυτά που εμείς όλοι χρησιμοποιούμε καθημερινά στη δουλειά μας

Πώς όμως θα διαλέξω το σωστό ελαστικό

  • A-
  • A+

Καλή και η θεωρία, αλλά πρέπει να έχει βγάλει κάποιος το Πολυτεχνείο για να μπορέσει να αγοράσει 4 λαστιχάκια και να κάνει τη δουλειά του; Και βέβαια όχι.

Αρκεί να ξέρει τις ανάγκες του, αλλά ταυτόχρονα και μερικά βασικά στοιχεία (κυρίως διαστάσεις) που θα τον βοηθήσουν να συνεννοηθεί με τον άνθρωπο που θα του τα πουλήσει.

Σκεφτείτε πριν από την αγορά:

Σε τι αυτοκίνητο θα χρησιμοποιηθούν. Πόσο δυνατό είναι, πόσο γρήγορα (ή συντηρητικά) το οδηγείτε, πόσο βαρύ φορτίο μεταφέρει.

Δεν έχει νόημα να επιλέξετε λάστιχο με δείκτη ταχύτητας V για παράδειγμα, αν η μέγιστη ταχύτητα που αναπτύσσει, δεν ξεπερνά τα 160 χλμ./ώρα.

Αν οδηγείτε ήρεμα, ένα λάστιχο με έμφαση στην άνεση, την οικονομία και τη μικρή κατανάλωση είναι σαφώς πιο χρήσιμο από ένα υπερ-λάστιχο χαμηλού προφίλ, διπλάσιου κόστους.

Σε τι περιοχές κινείστε. Ενα πραγματικά «βρόχινο» λάστιχο δεν σας είναι χρήσιμο, εκτός αν ζείτε στον βυθό μιας λίμνης ή κυνηγάτε την κλάση σας σε μια βρεγμένη Ριτσώνα.

Το μυστικό λοιπόν είναι να βρεθεί κάτι που να συμπεριφέρεται σωστά σε όλες τις καιρικές συνθήκες.

Αυτό δεν πρέπει να συγχέεται με την πιθανή ικανότητα ενός καλού ελαστικού να συμπεριφέρεται καλά στο στεγνό, αλλά να έχει σχεδιαστεί με έμφαση στο βρεγμένο.

Το είδος, η ποιότητα και η μορφή των δρόμων που κινείστε, επίσης καθορίζουν το λάστιχο που σας ταιριάζει. Ταξίδι σε δρόμους κακής ποιότητας με μέτριες/χαμηλές μέσες ταχύτητες απαιτεί κυρίως αντοχή.

Συχνές διαδρομές στην εθνική οδό με συνεχείς υψηλές ταχύτητες επιβάλλουν άριστη συμπεριφορά σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης, συχνές επιταχύνσεις/επιβραδύνσεις αλλά και όσο το δυνατόν περισσότερη άνεση για οδηγό και επιβάτες.

Πώς οδηγείτε. Αν οδηγείτε γρήγορα και πιθανώς «νευρικά», η επιλογή σας απαιτεί καλά χαρακτηριστικά κρατήματος, όσο το δυνατόν μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος και γρήγορη απόκριση στις εντολές σας. Ελαστικά χαμηλότερου προφίλ είναι η απάντηση, αλλά προσοχή!

Οσο κατεβαίνετε σε προφίλ τόσο το λάστιχο γίνεται πιο απότομο σε αντιδράσεις, υδρολισθαίνει πιο εύκολα, έχει πιο ευαίσθητα πλαϊνά, προστατεύει δε λιγότερο τις ζάντες από παραμορφώσεις.

Διαστάσεις. Μάθετε και παραμείνετε στις διαστάσεις που συστήνει ο κατασκευαστής. Φαρδύτερα λάστιχα συνήθως οδηγούν σε αργότερες ταχύτητες, αυξημένη κατανάλωση και μεγαλύτερη καταπόνηση των αναρτήσεων.

Πόσα χρήματα θέλετε να ξοδέψετε. Υπάρχουν ορισμένες αγορές που δεν επιδέχονται οικονομία, αλλά ούτε και άσκοπη σπατάλη.

Αλλάζοντας, για παράδειγμα, τη διάσταση των ελαστικών σας από την εργοστασιακή σε μια άλλη, χαμηλότερου προφίλ, μπορεί να αυξήσετε το κόστος αγοράς κατά 20-30%, χωρίς επί της ουσίας να κερδίζετε κάτι σημαντικό.

Αν φυσικά το αυτοκίνητο που οδηγείτε, δεν μπορεί να αξιοποιήσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας επιλογής σας.

Τέλος, θυμηθείτε πως ποτέ δεν αναμιγνύουμε διαφορετικού τύπου ελαστικά στο ίδιο αυτοκίνητο και ιδιαίτερα στον ίδιο άξονα. Επίσης, εάν είναι να αλλάξετε μόνο τα δύο από τα τέσσερα ελαστικά, τα καινούργια να τα τοποθετείτε πάντα στον πίσω άξονα.

Η σχεδίαση του πέλματος ενός ελαστικού κατά μεγάλο ποσοστό καθορίζει και τη χρήση του. Η δε χάραξή του (τα «αυλάκια» που εμφανίζονται) φανερώνει και τη φθορά του. Μετρήστε το βάθος τους. Μικρότερο από 1,6 χιλιοστά φανερώνει πως το ελαστικό χρειάζεται αντικατάσταση.

 

 

 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Δέκα χρόνια ανάπτυξη
Η Kia Motors πέτυχε νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2018 στην Ευρώπη (494.304 μονάδες) καθώς και τη 10η συνεχή χρονιά ανάπτυξής της. Τα αποτελέσματα ολόκληρου του έτους δείχνουν μια αύξηση 4,7% για την κορεατική...
Δέκα χρόνια ανάπτυξη
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Καινοτομία
Η Fiat Chrysler Automobiles επενδύει στην καινοτομία σχεδιάζοντας και εξελίσσοντας προηγμένες τεχνολογικές λύσεις, οι οποίες καθιστούν τις μετακινήσεις πιο άνετες, ασφαλείς, αλλά και φιλικές προς το...
Καινοτομία
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η ταυτότητά του...Ενα λάστιχο για κάθε χρήση…
Οπως κάθε τι στις ημέρες μας, έτσι και τα ελαστικά έχουν την ταυτότητά τους, δηλαδή τα βασικά τους χαρακτηριστικά χαραγμένα στα πλαϊνά τους. Ελάτε λοιπόν να μάθουμε να τα διαβάζουμε, γιατί αυτό είναι το πρώτο...
Η ταυτότητά του...Ενα λάστιχο για κάθε χρήση…
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Είναι κάτι πιο πολύ από... μαύροι κύκλοι
Πιο γρήγορα αυτοκίνητα, καλύτεροι δρόμοι και αυξημένες ταχύτητες μεταφοράς οδήγησαν τους κατασκευαστές στη δημιουργία μιας τρίτης γενιάς, που πλέον έχει κυριεύσει την αγορά: αυτή των ελαστικών χαμηλού προφίλ...
Είναι κάτι πιο πολύ από... μαύροι κύκλοι
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η στέψη
Στη Hyundai Motorsport απονεμήθηκε επισήμως ο τίτλος του Παγκόσμιου Πρωταθλητή των Κατασκευαστών του FIA World Rally Championship (WRC) για το 2019 σε μια εκδήλωση για την απονομή των βραβείων FIA.
Η στέψη
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Aστικό GT scooter
Το Peugeot Pulsion φέρνει επανάσταση την κατηγορία GT και GT Compact, εγκαινιάζοντας τη νέα κατηγορία συνδεδεμένων «Urban GT» οχημάτων. Είναι εξαιρετικά ευέλικτο σε περιβάλλον πόλης.
Aστικό GT scooter

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας