• Αθήνα
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 7.5°C / 10.7°C
    2 BF
    77%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 4.6°C / 7.4°C
    6 BF
    48%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 4.0°C / 9.4°C
    2 BF
    77%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 1.9°C / 3.8°C
    2 BF
    72%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 8.0°C
    3 BF
    81%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 4.0°C / 7.0°C
    2 BF
    48%
  • Κοζάνη
    Ήπιες χιονοπτώσεις
    0°C 0.4°C / 3.4°C
    2 BF
    64%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 6.8°C / 6.8°C
    2 BF
    92%
  • Ηράκλειο
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    12°C 11.8°C / 12.2°C
    3 BF
    74%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 5.7°C / 7.9°C
    2 BF
    81%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 8.8°C / 10.6°C
    1 BF
    63%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 10.2°C / 10.2°C
    7 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    7 BF
    54%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 5.6°C / 6.8°C
    3 BF
    70%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 5.5°C / 8.8°C
    2 BF
    76%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.8°C / 7.8°C
    1 BF
    93%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 7.5°C / 10.4°C
    3 BF
    76%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 6.6°C / 6.6°C
    2 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.8°C / 7.8°C
    3 BF
    59%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C 2.2°C / 2.2°C
    1 BF
    90%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η νέα γενιά

  • A-
  • A+
Ενα υβριδικό σύστημα νέας γενιάς εξελίσσει την οδηγική εμπειρία σε όλα τα επίπεδα.

Η Toyota παρουσίασε το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία μηχανολογικής καινοτομίας και σχεδίασης του Prius με την παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου πέμπτης γενιάς.

Πολλοί αμφισβήτησαν την υβριδική τεχνολογία που πρώτη παρουσίασε η Toyota, εδώ και 25 χρόνια. Ηταν άλλες εποχές τότε και πολύ λιγότερο μας ενδιέφερε το περιβάλλον και η χαμηλότερη κατανάλωση. Το Prius άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωμά του τόσο στην ιστορία της Toyota όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο από το λανσάρισμά του το 1997, και έχει καθιερωθεί ως ένα αυτοκινητικό σύμβολο, που ανέδειξε την ηλεκτροκίνηση και εισήγαγε με θάρρος μελλοντικές τάσεις. Με τη νέα γενιά του, που θα διατίθεται αποκλειστικά σε Plug-in Hybrid έκδοση στην Ευρώπη, το Prius κάνει το επόμενο βήμα σε αυτό το ταξίδι.

Ενας ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια και ο δίλιτρος θερμικός κινητήρας «ενεργοποιούν τις αισθήσεις» του οδηγού με συνδυασμένη ισχύ 223 hp για ισχυρή και άμεση επιτάχυνση. Από την άλλη, το ανανεωμένο και αεροδυναμικά βελτιωμένο αμάξωμα βελτιστοποιεί τη ροή αέρα εξασφαλίζοντας εξαιρετική απόδοση καυσίμου, χειρισμό και ευστάθεια.

Το ξεχωριστό στιλ για το οποίο το Prius έχει γίνει διάσημο αποκτά περισσότερο δυναμισμό χάρη σε μια τύπου coupé σιλουέτα, πετυχαίνοντας μία ισχυρή, συναισθηματική απήχηση. Βασίζεται στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας GA-C της Toyota New Global Architecture (TNGA), που μειώνει το βάρος και αυξάνει την ακαμψία. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους επιτυγχάνεται με τη βελτιστοποιημένη τοποθέτηση της μπαταρίας και του ρεζερβουάρ καυσίμου, ως συστατικό μιας οδηγικής εμπειρίας με έλεγχο και αυτοκυριαρχία.

Μια ευρύχωρη καμπίνα συνδυάζει την οδηγική απόλαυση και τον ενθουσιασμό, αξιοποιώντας τη νέα φιλοσοφία «Island Architecture» του Prius για ένα απέριττο και ευρύχωρο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλότερη, δημιουργώντας μια πιο σπορ αίσθηση, ενώ οι ενδείξεις και τα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα για βέλτιστη χρηστικότητα.

Ενα υβριδικό σύστημα νέας γενιάς πετυχαίνει μια εξέλιξη της οδηγικής εμπειρίας σε όλα τα επίπεδα για το plug-in Prius, προσφέροντας περισσότερη ισχύ και μεγαλύτερη απόδοση. Ο θερμικός κινητήρας TNGA 2.0l παράγει 148 hp και συνδυάζεται με έναν νέο ηλεκτροκινητήρα 160 hp που βρίσκεται εγκατεστημένος εμπρός.

Ετσι η συνδυαστική ισχύς φτάνει τον εντυπωσιακό αριθμό των 223 ίππων! Συγκριτικά με τον κινητήρα της τρέχουσας γενιάς Prius στην έκδοση Plug-in Hybrid που αποδίδει 122 hp, η αυξημένη ισχύς εξασφαλίζει ισχυρή και άμεσης απόκρισης επιτάχυνση.

Με στόχο να καλύπτει τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές αποκλειστικά ηλεκτρικά (EV), η ηλεκτρική αυτονομία έχει αυξηθεί πάνω από 50 % συγκριτικά με της τρέχουσας γενιάς. Αυτό οφείλεται σε μία νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 13,6 kWh. Οι κυψέλες υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας επιτρέπουν βελτιστοποιημένο σχεδιασμό και επομένως οι διαστάσεις της μπαταρίας είναι αρκετά συμπαγείς ώστε να τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους.

Με τη μέγιστη απόδοση να είναι το ζητούμενο, καθαρή ενέργεια μπορεί επίσης να παράγεται προαιρετικά μέσω ηλιακών κυψελών στην οροφή.

Το εμβληματικό σφηνοειδές σχήμα, μια πρωτοτυπία του Prius που εισήγαγε η δεύτερη γενιά, έχει εξελιχθεί, υιοθετώντας κομψές και μοντέρνες γραμμές. Μία σιλουέτα με απαλές και λεπτές γραμμές έχει δημιουργηθεί χαμηλώνοντας το συνολικό ύψος κατά 50 χιλ., μετακινώντας την κορυφή της οροφής προς τα πίσω και υιοθετώντας ελαστικά μεγαλύτερης διαμέτρου, έως 19 ιντσών.

Περιττά σχήματα και γραμμές απουσιάζουν, με το αποτέλεσμα να αποτυπώνεται με μία απέριττη και καθαρή συνολική σχεδίαση εμπνευσμένη από τη φυσική ροή του αέρα. Το χαρακτηριστικό σχήμα του αυτοκινήτου ενισχύεται από το διευρυμένο κατά 50 χιλ. μεταξόνιο συγκριτικά με αυτό της προηγούμενης γενιάς. Την ίδια στιγμή, το συνολικό μήκος έχει μειωθεί κατά 46 χιλ.

Με αυξημένο κατά 22 χιλ. πλάτος έναντι του προκατόχου του, η σιλουέτα του Prius είναι δυναμική και στο εμπρός τμήμα της, το γνωστό σχεδιαστικό σφυροκέφαλο μοτίβο ενσωματώνει κομψά φώτα που αναδεικνύουν το ξεχωριστό σχήμα. Πίσω, κυριαρχεί ένα τρισδιάστατο γραμμικό στοιχείο φωτισμού που δίνει έμφαση στην προοδευτική σχεδίαση και εστιάζει την προσοχή στο τολμηρό λογότυπο του Prius.

Το κατά βάση μαύρο εσωτερικό χωρίζεται σε τρεις ζώνες σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία «Island Architecture» του Prius: περιβάλλον, μονάδα οδηγού και ταμπλό οργάνων που μοιάζει να αιωρείται.

Για τον οδηγό και τους επιβάτες το περιβάλλον είναι ευρύχωρο και κατασκευάζεται από κομψά, υψηλής ποιότητας υλικά, τα οποία αναδεικνύονται με αρμονικές πινελιές που αναδύουν μία αίσθηση δυναμισμού και σκοπού.

Η μονάδα οδηγού βασίζεται σε μία οθόνη TFT LCD επτά ιντσών που τοποθετείται ακριβώς στο οπτικό πεδίο του, βελτιώνοντας την ασφάλεια καθώς το βλέμμα του οδηγού παραμένει σταθερά προσηλωμένο στον δρόμο.

Ενας νέας σχεδίασης πίνακας οργάνων δίνει προτεραιότητα στην άνεση της καμπίνας, σε μία καθαρή διάταξη με ελάχιστη διείσδυση στο πεδίο ορατότητας του οδηγού, τη χρηστικότητα και την εμφάνιση. Συνδυάζει μια διακριτική και χαμηλότερα τοποθετημένη κεντρική οθόνη και slim χειριστήρια κλιματισμού, ενώ ο φωτισμός του πίνακα οργάνων είναι συνδεδεμένος με ειδοποιήσεις από το Toyota Safety Sense, με την κάθε μια από αυτές να έχει το δικό της χαρακτηριστικό χρώμα

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Νέα έκδοση
Στη φετινή Εκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών η Dacia παρουσίασε τη νέα έκδοση Extreme ηλεκτρικού Spring, που εφοδιάζεται με εντελώς νέο κινητήρα.
Νέα έκδοση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Από το μέλλον
Με το ολοκαίνουργιο Kona, η Hyundai Motor έχει δεσμευτεί για βιώσιμη κινητικότητα και σχεδιαστική λογική LED τεχνολογίας καλύπτοντας τις διαφορετικές ανάγκες κινητικότητας των πελατών της με ποικιλία κινητήρων.
Από το μέλλον
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ο τίτλος στο Kia Sportage
Tο Kia Sportage αναδείχτηκε «Αυτοκίνητο του 2023» για την Ελλάδα σε πανηγυρική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Domotel Kastri.
Ο τίτλος στο Kia Sportage
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ηλεκτρική βόμβα
Η επιτομή των μικρών ισχυρών θερμικών κινητήρων, η Abarth, κάνει στην άκρη προς χάριν της ηλεκτροκίνησης
Ηλεκτρική βόμβα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας