Και όμως υπάρχουν ηλεκτροκίνητα που θεωρούνται κλασικά! Το 1990, η Fiat παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής. Στην αυγή μια νέας πολύ σημαντικής δεκαετίας, η ιταλική μάρκα άνοιγε ένα νέο κεφάλαιο για την αυτοκίνηση, το οποίο αρκετά χρόνια μετά θα γιγαντωνόταν φέρνοντας μια επανάσταση στις μετακινήσεις των ανθρώπων, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο αυτές επηρεάζουν το περιβάλλον.
Το Panda Elettra εφοδιαζόταν με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 9,2 kW (12,5hp), νούμερο που δεν εντυπωσιάζει, αλλά χάρη και στην άπλετη παροχή ροπής αρκούσε για να επιταχύνει το αυτοκίνητο έως και τα 70 χλμ./ώρα, επιτρέποντάς του να κινείται αθόρυβα και με άνεση στο αστικό περιβάλλον για αποστάσεις έως και 100 χλμ. με μία φόρτιση.
Παρά το ότι είχε κιβώτιο 4 ταχυτήτων, λόγω των χαρακτηριστικών απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα μπορούσε να κινηθεί στην πόλη μόνιμα με την 3η ταχύτητα, προσομοιώνοντας τη χρήση ενός αυτόματου αυτοκινήτου, προσφέροντας με αυτό τον τρόπο πρωτοφανή ευκολία οδήγησης για τα μέτρα της εποχής του. Αυτό που σίγουρα προκαλεί θαυμασμό είναι το γεγονός ότι η Fiat είχε εφοδιάσει το Panda Elettra με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, στοιχείο που σήμερα βρίσκεται σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Με τούτο το μοντέλο να είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, όπως είναι φυσικό στην εποχή του η έννοια του δημόσιου δικτύου φόρτισης ήταν άγνωστη. Εφοδιασμένο με 12 μπαταρίες μόλυβδου των 6V (που έγιναν 14 στη συνέχεια), η συνολική αποθήκευση ενέργειας έφτανε έως και τα 200Ah, με τη φόρτιση να γίνεται αποκλειστικά σε οικιακό δίκτυο 220V. Οι μπαταρίες καταλάμβαναν τον χώρο αποσκευών, αλλά και τις πίσω θέσεις, καθιστώντας το ηλεκτρικό Panda αυστηρά διθέσιο.
Τα κρύσταλλα ασφαλείας, οι ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης και οι ζώνες ασφαλείας του Panda Elettra προσέφεραν ικανοποιητικό επίπεδο ασφαλείας για τα δεδομένα της εποχής, αλλά μοιάζουν λύσεις βγαλμένες από την προϊστορία του αυτοκινήτου σε σύγκριση με το νέο ηλεκτρικό 500. Εμεινε στην παραγωγή για οκτώ χρόνια, από το 1990 έως και το 1998, αποτελώντας μια πρόταση αρκετά μπροστά από την εποχή της.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας