• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.8°C / 16.2°C
    1 BF
    74%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 11.2°C / 15.8°C
    1 BF
    79%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.0°C / 18.0°C
    2 BF
    69%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 11.4°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.9°C / 13.0°C
    2 BF
    71%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.0°C / 15.1°C
    1 BF
    76%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.4°C / 9.5°C
    1 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    17°C 14.6°C / 17.6°C
    1 BF
    78%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.5°C / 18.8°C
    4 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    16°C 14.9°C / 15.9°C
    2 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.7°C / 19.6°C
    5 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.6°C / 17.6°C
    2 BF
    59%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    2 BF
    70%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.5°C / 10.9°C
    0 BF
    87%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    9°C 9.5°C / 9.5°C
    0 BF
    90%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 15.8°C / 20.8°C
    2 BF
    64%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    14°C 12.2°C / 16.4°C
    2 BF
    87%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 11.0°C / 15.5°C
    1 BF
    76%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    14°C 11.7°C / 15.8°C
    2 BF
    71%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.8°C / 7.8°C
    1 BF
    76%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

To μίνι λεωφορείο

  • A-
  • A+
Με την αυξανόμενη ζήτηση για μίνι λεωφορεία η Mazda κυκλοφόρησε μια πλήρως επανασχεδιασμένη έκδοση του μικρού αξιόπιστου οχήματος το 1972 κι έτσι γεννήθηκε το Mazda Parkway 26.

Η Mazda άρχισε να κατασκευάζει μίνι λεωφορεία το 1960. Με σκοπό την παροχή μεταφοράς για μικρές επιχειρήσεις, ξενοδοχεία, σχολεία και εστιατόρια, το Mazda Light Bus γρήγορα έγινε δημοφιλές για τις ιδιότητες και την άνεσή του. Επιπλέον, λόγω του ελεύθερου σχεδιασμού των πίσω θυρών, λειτουργούσε και ως ασθενοφόρο.

Το Light Bus εξελίχτηκε μέσα στα επόμενα χρόνια κάνοντας το ντεμπούτο του το 1965. Εναν χρόνο πριν από αυτό είχε ήδη εντυπωσιάσει στην Εκθεση στο Τόκιο το 1964 με τον εξαιρετικά φουτουριστικό του σχεδιασμό που εφαρμόστηκε και στην έκδοση παραγωγής.

Με την αυξανόμενη ζήτηση για μίνι λεωφορεία η Mazda κυκλοφόρησε μια πλήρως επανασχεδιασμένη έκδοση του μικρού αξιόπιστου οχήματος το 1972 κι έτσι γεννήθηκε το Mazda Parkway 26 (το 26 δηλώνει τον μέγιστο αριθμό επιβατών). Το Parkway είχε κάτι σίγουρο: σχεδιασμένο βάσει υψηλών προτύπων ασφαλείας παρείχε στους επιβάτες άνεση, την ευκολία ενός ραδιοφώνου, ισχυρή θέρμανση για κρύους χειμώνες, μαλακή οροφή και άλλα χαρακτηριστικά άνεσης που έδιναν την αίσθηση υψηλής ποιότητας μέσα στο όχημα.

H Mazda αποφάσισε να παρουσιάσει τον φιλικό προς το περιβάλλον περιστροφικό κινητήρα στο πρόγραμμα Parkway το 1974, δημιουργώντας το μοναδικό Mazda Parkway Rotary 26. Ο περιστροφικός κινητήρας 13B χαμηλών εκπομπών ρύπων, γνωστός από το σπορ αυτοκίνητο Mazda RX-3, παρείχε εξαιρετικές επιδόσεις και διατηρούσε όλη την ησυχία και την ομαλότητα του περιστροφικού κινητήρα.

Ωστόσο υπήρχε μια αντίφαση: Παρʹ όλο που το μίνι λεωφορείο με περιστροφικό κινητήρα ήταν μπροστά από την εποχή του ως προς τις εκπομπές, η κατανάλωση καυσίμου εξακολουθούσε να αποτελεί πρόβλημα. Στην περίπτωση που διέθετε τον προαιρετικό κλιματισμό, απαιτούνταν ακόμη ένας παλινδρομικός κινητήρας 1.000 κ.εκ. Σε συνδυασμό με τις δύο δεξαμενές καυσίμου 70 λίτρων που χρειάστηκαν λόγω της υψηλής κατανάλωσης καυσίμου του περιστροφικού κινητήρα το βάρος του οχήματος αυξήθηκε κατά περίπου 400 κιλά, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου.

Το υψηλό κόστος λειτουργίας οδήγησε σε πολύ μικρούς αριθμούς παραγωγής, καθώς οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά το Parkway με περιστροφικό κινητήρα. Μέχρι το 1976 παράχθηκαν μόλις 44 μονάδες, καθιστώντας το εξαιρετικά σπάνιο σε όλα τα αυτοκίνητα με περιστροφικό κινητήρα που κατασκευάστηκαν και ένα παράξενο φαινόμενο στην ιστορία των οχημάτων Mazda.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το ανανεωμένο Polo
Η Volkswagen ανανέωσε το Polo, ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας και παγκόσμιο best-seller της μάρκας.
Το ανανεωμένο Polo
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το μέγεθος μετράει
Η νέα R 18 Transcontinental είναι ιδανική για ταξίδια αμερικανικού στιλ και μακρινές διαδρομές με έναν αναβάτη ή με συνεπιβάτη και αποσκευές.
Το μέγεθος μετράει
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ερχεται στην Ελλάδα
Η ανεξάρτητη γερμανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, Next.e.GO Mobile SE, παρουσίασε το καινοτόμο και μοναδικά σχεδιασμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο e.GO Life στην Αθήνα.
Ερχεται στην Ελλάδα
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Τα SW της Peugeot
Η Peugeot ήδη από το 1949 προσέφερε δύο εκδόσεις του 203 station wagon ένα οικογενειακό station wagon και ένα πιο βασικό εμπορικό αυτοκίνητο.
Τα SW της Peugeot
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Με ξεχωριστή σχεδίαση
Το εντελώς νέο μεσαίο SUV της Renault χάρη στην ξεχωριστή κουπέ σχεδίαση στο πίσω μέρος του συνδυάζει την πρακτικότητα και την υψηλή απόσταση από το έδαφος των SUV με τον σχεδιασμό και τον δυναμισμό των κουπέ.
Με ξεχωριστή σχεδίαση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ο ταχύτερος φορτιστής
O νέος Terra 360 είναι ένας modular φορτιστής που μπορεί να φορτίσει ταυτόχρονα έως και τέσσερα οχήματα, με δυναμική κατανομή ισχύος.
Ο ταχύτερος φορτιστής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας