• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 4.8°C / 10.1°C
    1 BF
    53%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    3°C 0.3°C / 6.3°C
    2 BF
    57%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    8°C 5.0°C / 9.9°C
    3 BF
    61%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    -1°C -1.1°C / -1.1°C
    2 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    1°C 0.9°C / 3.0°C
    0 BF
    80%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    2°C -0.3°C / 5.7°C
    2 BF
    74%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -2°C -1.6°C / -0.4°C
    2 BF
    69%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.6°C / 9.6°C
    1 BF
    78%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.2°C / 14.8°C
    5 BF
    55%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 3.9°C / 7.9°C
    1 BF
    76%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    11°C 11.4°C / 13.4°C
    4 BF
    46%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    7°C 7.3°C / 9.6°C
    3 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    3 BF
    58%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C 1.9°C / 4.5°C
    0 BF
    75%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.4°C / 5.0°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 7.8°C / 12.8°C
    2 BF
    64%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    7°C 5.0°C / 10.3°C
    1 BF
    70%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    1°C -0.7°C / 2.1°C
    1 BF
    72%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    3°C 0.4°C / 6.4°C
    1 BF
    66%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    -1°C -1.2°C / -1.2°C
    2 BF
    82%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μικρά στο μάτι

  • A-
  • A+

Από την ίδρυσή της, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Mazda υιοθέτησαν τις αρχές του ιαπωνικού μινιμαλισμού, ο οποίος προωθεί την αισθητική, την ευεξία και την άνεση, μέσω αυτοκινήτων όπως το Familia και το 323. Και συνεχίζουν στο ίδιο σκεπτικό μέχρι και σήμερα, περισσότερο ίσως από ποτέ άλλοτε, με το Mazda2 και το Mazda3.

Το πρώτο στην ιστορία της εταιρείας πρωτότυπο επιβατικού οχήματος ήταν ένα μικρό σεντάν που παρουσιάστηκε το 1940. Διέθετε εντυπωσιακά μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και ευρύχωρο εσωτερικό, ενώ το επίπεδο άνεσης που προσέφερε το συναντούσες μόνο σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Παρότι ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος δεν επέτρεψε την παραγωγή του, το ευφάνταστο, για μικρό αυτοκίνητο, design αποτέλεσε ορόσημο για την εταιρεία από τη Χιροσίμα και έγινε ένας από τους βασικούς πυλώνες οικοδόμησης του DNA των προϊόντων της, μαζί με τους μοναδικούς κινητήρες και τη χαρά της οδήγησης.

Το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της Mazda έμελλε να παρουσιαστεί το 1960. Με δυνατότητα φιλοξενίας έως και τεσσάρων ενηλίκων και παρά το μικρό του μήκος (κάτω από 3 μέτρα), το Mazda R360 coupé έβαλε τον πήχη ψηλά στην κατηγορία των microcars για την ιαπωνική αγορά, καθώς διέθετε αξιολάτρευτο design, ελαφριά κατασκευή (το ελαφρύτερο στην κατηγορία του με βάρος μόλις 380 κιλά), έναν οικονομικό 4χρονο κινητήρα, ενώ προσφερόταν και με επιλογή αυτόματου κιβωτίου. Προσιτό στην απόκτησή του αλλά και απολαυστικό στην οδήγηση, το συγκεκριμένο μοντέλο κυριάρχησε στην κατηγορία του από την ημέρα που λανσαρίστηκε, επιτυγχάνοντας για εκείνη τη χρονιά μερίδιο αγοράς της τάξης του 15% στην τοπική αγορά.

Το Mazda Carol (φωτογραφία), που ακολούθησε το 1962, το πρώτο με 2πορτο αμάξωμα και στη συνέχεια το μικρότερο 4πορτο σεντάν στον κόσμο, έπαιρνε κίνηση από τον μικρότερο 4κύλινδρο κινητήρα στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Carol διέθετε βελτιωμένους εσωτερικούς χώρους. Σύντομα γίνεται επιτυχία, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από το μερίδιο των 2/3 της ιαπωνικής αγοράς των microcars, που κατέκτησε το 1962.

Ανεβαίνοντας κατηγορία, η Mazda παρουσιάζει το 1963 το Mazda Familia. Σχεδιασμένο από τον διάσημο ιταλικό οίκο Bertone και το χέρι του θρυλικού Giorgetto Giugiaro, το πρώτο μικρομεσαίο μοντέλο της εταιρείας εντυπωσίαζε με την πρώτη ματιά. Η νέα γενιά Familia παρουσιάστηκε το 1967 και τον επόμενο χρόνο το μοντέλο ήταν διαθέσιμο για πρώτη φορά και με περιστροφικό κινητήρα.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Κορυφαίος σχεδιαστής
Το όνομά του Μπατίστα Πινινφαρίνα είναι συνδεδεμένο με πολλά από τα γνωστότερα σπορ αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει καθώς και με την ομώνυμη φίρμα σχεδίασης οχημάτων που ο ίδιος ίδρυσε.
Κορυφαίος σχεδιαστής
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πολυμορφικότητα
Το νέο Mercedes Citan με μικρές εξωτερικές διαστάσεις, γενναιόδωρο εσωτερικό χώρο και μεγάλο ωφέλιμο φορτίο προσφέρει πολλαπλές δυνατότητες χρήσεων, ιδίως για επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και διανομών εντός...
Πολυμορφικότητα
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
On the Rocks-e!
Το νέο Opel Rocks-e είναι ένα εισαγωγικό μοντέλο στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, απαντά στις τρέχουσες απαιτήσεις κινητικότητας προσφέροντας ηλεκτροκίνηση με προστασία από τον αέρα και τη βροχή.
On the Rocks-e!
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ρεσιτάλ οικονομίας
Το Renault Captur είναι το μοντέλο που καθιέρωσε την κατηγορία των compact SUV, το πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία του στην Ευρώπη, και πλέον κερδίζει σημαντικό μερίδιο στην ελληνική αγορά.
Ρεσιτάλ οικονομίας
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Σημαντικές εκπτώσεις
Με έκπτωση έως και 3.200 ευρώ και πολλές ακόμη καλές παροχές, η Fiat κάνει πράξη την υπόσχεση της μάρκας για τον εκδημοκρατισμό της αυτοκίνησης.
Σημαντικές εκπτώσεις
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το νέο Seat Arona
Από το λανσάρισμα του το 2017, το Seat Arona σημειώνει εμπορική επιτυχία με περισσότερες από 350.000 πωλήσεις και έχει καθιερωθεί ως βασικός πυλώνας της γκάμας της μάρκας.
Το νέο Seat Arona

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας