• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 8.8°C / 14.5°C
    1 BF
    71%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    7°C 4.7°C / 10.5°C
    0 BF
    76%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 12.7°C / 15.0°C
    2 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 9.7°C
    3 BF
    81%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 6.3°C / 6.9°C
    1 BF
    87%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 4.0°C / 8.2°C
    1 BF
    79%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    3°C 1.8°C / 3.9°C
    0 BF
    70%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 11.8°C / 14.6°C
    2 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 17.5°C
    4 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 8.9°C / 12.9°C
    4 BF
    76%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 16.8°C
    4 BF
    63%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.7°C / 13.6°C
    0 BF
    76%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    5 BF
    76%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 6.5°C
    0 BF
    93%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 6.5°C / 12.8°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 7.8°C / 16.6°C
    1 BF
    61%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.0°C / 14.8°C
    0 BF
    66%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 6.0°C / 8.8°C
    0 BF
    78%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    6°C 3.7°C / 10.6°C
    1 BF
    77%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 3.8°C / 3.8°C
    0 BF
    75%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια ιδιαίτερη χρονιά

  • A-
  • A+
Ο Gottlieb Daimler που παρουσίασε το πρώτο του φορτηγό το 1896 -με ξύλινους τροχούς επενδυμένους με σίδερο- ξάφνιασε τον κόσμο, όμως δε βρέθηκε κάποιος αγοραστής στη Γερμανία.

Το 2021 είναι μια πολύ ιδιαίτερη χρονιά για την Daimler Trucks and Buses, αφού γιορτάζει τέσσερις επετείους: το 1896 ο Gottlieb Daimler παρουσίασε το πρώτο φορτηγό και το 1951 ο Otto Kässbohrer ακολούθησε αποκαλύπτοντας το πρώτο λεωφορείο με αυτοφερόμενο αμάξωμα, το Setra (φωτογραφία).

Πέντε χρόνια νωρίτερα είχε κάνει την εμφάνισή του σε κακοτράχαλο έδαφος το πρώτο πρωτότυπο Unimog. Και, τέλος, το 1996 πρωτοπαρουσιάστηκε το πρωτότυπο του φορτηγού Mercedes-Benz Actros.

Οταν ο Gottlieb Daimler παρουσίασε το πρώτο του φορτηγό το 1896 -με ξύλινους τροχούς επενδυμένους με σίδερο- ξάφνιασε τον κόσμο. Στη Γερμανία δεν βρέθηκε κανένας αγοραστής και στην Αγγλία, όπου πωλήθηκε τελικά, έπρεπε να περπατάει ένα μέλος του πληρώματος μπροστά κουνώντας μια κόκκινη σημαία, για να προειδοποιεί τους άλλους χρήστες του δρόμου.

Και όμως αυτό το όχημα τεσσάρων ίππων με δικύλινδρο κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος και κυβισμό 1,06 λίτρων, γνωστό ως Φοίνικας, έμελλε να αποτελέσει το έναυσμα μιας επιτυχημένης πορείας στον τομέα μεταφοράς φορτίων.

Ωστόσο ο Φοίνικας είχε ελάχιστα κοινά με ένα κανονικό φορτηγό. Για να είμαστε ακριβείς, είχε προκύψει από τη μετατροπή μιας συνηθισμένης άμαξας της εποχής εκείνης που έσερναν άλογα. Το σασί του ήταν εφοδιασμένο με σούστες τοποθετημένες εγκάρσια στο μπροστινό μέρος και σπειροειδή ελατήρια στο πίσω μέρος. Η ανάρτηση δεν ήταν απαραίτητη μόνο λόγω της κακής κατάστασης των δρόμων, αλλά και επειδή ο κινητήρας ήταν πολύ ευαίσθητος σε δονήσεις.

Το τελευταίο τμήμα του συστήματος μετάδοσης κίνησης ήταν μοντέρνο: ένας ιμάντας μετέδιδε την ισχύ του κινητήρα σε έναν άξονα που ήταν τοποθετημένος εγκάρσια προς τον διαμήκη άξονα του οχήματος. Κάθε άκρο αυτού του άξονα ήταν εφοδιασμένο με έναν οδοντωτό τροχό, ένα μικρό γρανάζι. Κάθε δόντι του οδοντωτού τροχού συμπλεκόταν με τα εσωτερικά δόντια μιας οδοντωτής στεφάνης, η οποία ήταν σταθερά συνδεδεμένη με τον κινητήριο τροχό.

Η μάρκα Setra είναι περήφανη για τις ρίζες της. Το 1951 η εταιρεία Kässbohrer Fahrzeugwerke, με έδρα την Ulm, παρουσίασε το S 8 και επινόησε την εμπορική επωνυμία Setra, που αποτελεί συντομογραφία του «selbsttragend» (αυτοφερόμενο).

Λίγο αργότερα συναντούμε το μοντέλο S 6 το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1955 στην έκθεση της Γενεύης. Με μήκος 6.7 μ., μπορούσε να μεταφέρει 25 επιβάτες, ικανοποιώντας παράλληλα το αίτημα αρκετών επαγγελματιών που επιθυμούσαν ένα πούλμαν με ανώτατο όριο τα εφτά μέτρα. Αυτό που ξεχωρίζει στο όχημα είναι η πανοραμική οροφή που χαρίζει φως στο εσωτερικό.

Οι συμπαγείς διαστάσεις του οχήματος του επέτρεπαν να κινείται με άνεση και σε αστικό περιβάλλον. Ιστορικά αναφέρουμε ότι μέχρι το 1964 είχαν πουληθεί 1.172 μονάδες. Στην ελληνική ταινία του 1968 «Επιχείρηση Απόλλων»... πρωταγωνιστεί μαζί την αξέχαστη Ελενα Ναθαναήλ.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ερχεται στην Ελλάδα
Η ανεξάρτητη γερμανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, Next.e.GO Mobile SE, παρουσίασε το καινοτόμο και μοναδικά σχεδιασμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο e.GO Life στην Αθήνα.
Ερχεται στην Ελλάδα
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το Kadett A
Ο Richard Hammond προσπάθησε με ένα Opel Kadett του 1963 να κάνει ένα ταξιδιωτικό 1.000 μιλίων στη νότια Αφρική.
Το Kadett A
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η ιστορία του Bulli
Πέρασαν 70 χρόνια από τις 8 Μαρτίου 1950, όταν το εργοστάσιο της Volkswagen ξεκίνησε την πλήρη παραγωγή του Type 2, του μετέπειτα Volkswagen Transporter.
Η ιστορία του Bulli
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το πρώτο καταλυτικό
Πριν από 35 χρόνια, ξεκίνησε στην Opel η εποχή του καταλυτικού μετατροπέα. Το 1985, το Opel Ascona 1.8i ήταν το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο με καταλυτικό μετατροπέα που αναπτύχθηκε ειδικά για την Ευρώπη.
Το πρώτο καταλυτικό
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ηλεκτρική εποχή
Μια νέα εποχή για την αυτοκίνηση ξεκινά και στην Ελλάδα με την έναρξη διάθεσης του ολοκαίνουργιου, αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της Volkswagen, του καινοτόμου και πρωτοποριακού ID.3
Ηλεκτρική εποχή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας