• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.8°C / 15.6°C
    3 BF
    58%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 5.9°C / 10.2°C
    3 BF
    56%
  • Πάτρα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    11°C 8.8°C / 15.1°C
    5 BF
    69%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.4°C / 6.9°C
    3 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    5 BF
    72%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 5.2°C / 9.0°C
    3 BF
    63%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 3.3°C / 7.4°C
    3 BF
    57%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 8.5°C / 11.6°C
    4 BF
    79%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 18.2°C / 20.8°C
    5 BF
    48%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    4 BF
    48%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.7°C / 18.8°C
    5 BF
    51%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 12.3°C / 14.6°C
    6 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Θύελλα
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    5 BF
    82%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 13.5°C
    0 BF
    66%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.4°C / 13.5°C
    3 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 18.8°C / 18.8°C
    2 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.7°C / 15.4°C
    5 BF
    51%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.9°C / 11.3°C
    6 BF
    54%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 6.0°C / 10.1°C
    3 BF
    57%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.8°C / 7.8°C
    4 BF
    67%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Transporter Τ2

  • A-
  • A+
Ο εξοπλισμός μπορούσε να περιλαμβάνει από κλιματισμό και θέρμανση χωρίς τη χρήση κινητήρα μέχρι το επίπεδο του αυτοκινούμενου τροχόσπιτου για τέσσερα άτομα.

Το Transporter δημιουργήθηκε πριν από 70 χρόνια από τη Volkswagen, με στόχο να υπηρετήσει την ανερχόμενη μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο οικονομία της Ευρώπης, που απαιτούσε ένα μεγαλύτερο όχημα. Την πρώτη γενιά, λίγο την είδαμε στη χώρα μας, όμως η δεύτερη έγινε το απόλυτο εργαλείο του Ελληνα επαγγελματία. Και πολύ συχνά θα συναντήσετε κάποια έκδοση στον δρόμο.

Είναι αναμφίβολα το δημοφιλέστερο στο είδος του, καθώς αποτελεί ένα «icon», και όχι αδικαιολόγητα. Το «βανάκι» της Volkswagen είναι σημαντικό όχι τόσο γιατί εντυπωσίαζε με την εμφάνισή του όσο γιατί αγαπήθηκε και δημιούργησε κατηγορία από μόνο του. Στον τομέα των κινητήρων υπήρξαν όλες οι επιλογές από τα 1.200 κ.εκ. μέχρι τα 2.000 κ.εκ., οι οποίες μπορούσαν να περιλαμβάνουν ένα μονό καρμπιρατέρ, δύο μονά ή σύστημα ψεκασμού.

Ο εξοπλισμός μπορούσε να περιλαμβάνει από κλιματισμό και θέρμανση χωρίς τη χρήση κινητήρα μέχρι το επίπεδο του αυτοκινούμενου τροχόσπιτου για τέσσερα άτομα. Πάμε όμως λίγο πίσω. Σε μια ξεχωριστή περίοδο που χαρακτηρίστηκε και από τη μουσική. Τον Αύγουστο του 1969, ο Τζίμι Χέντριξ, η Τζόαν Μπαέζ και ο Μπομπ Ντίλαν έγραφαν ιστορία στο Γούντστοκ με τον Πιτ Τάουνσεντ των The Who να συνθέτει τη θρυλική ροκ όπερα «Tommy».

Τρεις μέρες ειρήνης και μουσικής στο Γούντστοκ, στο οποίο τραβήχτηκε η πιο διάσημη από όλες τις φωτογραφίες του VW Bus: το «flower power T1» και ένα ζευγάρι στην οροφή του. Ισως τότε να ξεκίνησε μια μεταμόρφωση του αυτοκινήτου από ένα απλό όχημα σε μια στάση ζωής, ένα πραγματικό σύμβολο μιας εποχής. Δύο χρόνια νωρίτερα, στο Ανόβερο, είχε αρχίσει η παραγωγή της δεύτερης γενιάς του Transporter.

Το T2 κληρονόμησε τη χρηστικότητα του T1 και τη μετέφερε σε μια νέα εποχή ώστε να το καθιερώσει αμέσως ως ένα πολυλειτουργικό εργαλείο. Τα οπτικά χαρακτηριστικά τού T2 διακρίνονται για τη νέα εμπρός όψη, δίχως το χαρακτηριστικό «V» του Τ1, αλλά με ένα ενιαίο καμπύλο παρμπρίζ («baywindow») και μια εισαγωγή αέρα κάτω από αυτό. Πλέον, το Τ2 είχε στάνταρ μια συρόμενη πόρτα. Ως camber από τη Westfalia είχε μια ανακλινόμενη (pop-up) οροφή και έτσι έγινε πιο ταξιδιάρικο από ποτέ.

Αξιοσημείωτο είναι πως από το 1972 υπήρχε ένα ηλεκτρικό Transporter που μπορούσε να κινηθεί με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Στο εργοστάσιο του Ανόβερου κατασκευάστηκαν 2,14 εκατομμύρια οχήματα, μέχρι το Τ2 να αντικατασταθεί το 1979 από το Τ3.

Η παραγωγή συνεχίστηκε για πολύ περισσότερο στη Νότια Αμερική και στη Νότια Αφρική. Χαρακτηριστικά, οι τελευταίες 1.200 μονάδες του T2 –το «56 Anos Kombi - Last Edition»– κατασκευάστηκαν τέλη του 2013 στη Volkswagen Βραζιλίας, στο Σάο Πάολο.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ηλεκτρικό Subaru
Η Subaru έχει στόχο να ξεπεράσει τις διάφορες προσδοκίες των πελατών για τα BEV και να δημιουργήσει ένα πρακτικό όχημα.
Ηλεκτρικό Subaru
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Οικονομία και ευχρηστία
Το ανανεωμένο Suzuki Swift επιστρέφει αναδεικνύοντας περαιτέρω τον icon χαρακτήρα του, εξοπλισμένο με επιπλέον προηγμένα συστήματα ασφαλείας.
Οικονομία και ευχρηστία
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ενα «μεγάλο» μικρό
Η Toyota επιμένει στην παραγωγή συμβατικών μικρών αυτοκινήτων με το νέο της μοντέλο να έχει ήδη πουλήσει στη χώρα μας 11.300 οχήματα το πρώτο δεκάμηνο.
Ενα «μεγάλο» μικρό
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η νέα Aprilia Tuareg
Η Aprilia Tuareg 660 έχει σχεδιαστεί για να ξεπερνά τις πιο δύσκολες off-road συνθήκες και ταυτόχρονα να είναι εύκολη και άνετη στα ταξίδια.
Η νέα Aprilia Tuareg
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το ανανεωμένο Focus
Το νέο Focus εισάγει για πρώτη φορά ένα προαιρετικό, αυτόματο κιβώτιο για τα κινητήρια σύνολα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας EcoBoost Hybrid 48-volt, που αποδίδουν μέχρι 155 ίππους.
Το ανανεωμένο Focus
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ερχεται στην Ελλάδα
Η ανεξάρτητη γερμανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, Next.e.GO Mobile SE, παρουσίασε το καινοτόμο και μοναδικά σχεδιασμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο e.GO Life στην Αθήνα.
Ερχεται στην Ελλάδα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας