Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σπορ και οικογενειακό
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σπορ και οικογενειακό

  • A-
  • A+
Κατασκευάστηκαν 1.046 οχήματα, γεγονός το οποίο κάνει το μοντέλο περιζήτητο για τους συλλέκτες.

Με μόνιμη τετρακίνηση, 220 ίππους και 235 χιλιόμετρα την ώρα τελική ταχύτητα, το κομψό Peugeot 405, διαθέσιμο και στη sport έκδοση T16 στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ήταν το ιδανικό αυτοκίνητο για οποιονδήποτε αναζητούσε ένα οικογενειακό υψηλής απόδοσης.

Το 405 ήταν ο πρόγονος του 508 Sport Engineered, το οποίο παρουσίασε η μάρκα στη 210η επέτειό της. Από το λανσάρισμά του το 1987, το 405 έφερε τα γονίδια ενός sport σεντάν, αλλά ποτέ δεν ήταν διαθέσιμο σε μια ριζοσπαστική έκδοση. Το 1993, λανσαρίστηκε η έκδοση Τ16, της οποίας το ακρωνύμιο έχει αξιοσημείωτη ιστορική σημασία, αφού συνεπάγεται τον θρύλο του 405 Turbo 16, νικητή του Rally Dakar το 1989 και το 1990, στο Παρίσι, καθώς και του αγώνα Pikes Peak το 1988 και το 1989. Κατόπιν, διαδέχθηκε το θρυλικό 205 Turbo 16, διπλό παγκόσμιο πρωταθλητή στο Group B ράλι και νικητή του Rally Dakar το 1987 και το 1988.

Το 405 T16 είναι εξοπλισμένο με έναν εξαιρετικά εξελιγμένο κινητήρα, ιδανικό για οδηγούς που θέλουν να συνδυάσουν τις αρετές ενός άνετου οικογενειακού αυτοκινήτου με εκείνες ενός σπορ αυτοκινήτου που προσφέρει τη μέγιστη οδηγική απόλαυση.

Εφοδιασμένο με έναν δίλιτρο 4κύλινδρο κινητήρα με στροβιλοσυμπιεστή της Garett, το 405 T16 έχει απόδοση 196 ίππων, η οποία μπορούσε να αυξηθεί στους 220, λόγω της υπερπίεσης. Μέγιστη ταχύτητα είχε τα 235 χιλιόμετρα την ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 7 δευτερόλεπτα, χάρη στη μόνιμη τετρακίνηση και τον συνεκτικό συμπλέκτη, ο οποίος ελέγχει την απώλεια μετάδοσης και διανέμει τη ροπή εμπρός-πίσω 53% και 47% αντίστοιχα. Δεν διέθετε τους φαρδείς θόλους του 205 Turbo 16, αλλά διακρινόταν από την εξαιρετικά κομψή σιλουέτα του.

Οι μόνες διαφορές ήταν οι ζάντες 16 ιντσών, 5 ακτίνων ελαφριού κράματος, αντί των συνηθισμένων 15 ιντσών, και το εργοστασιακό σύστημα πλύσης των φαναριών, χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στους θαυμαστές του μοντέλου αυτού να το αναγνωρίζουν με την πρώτη ματιά. To 405 T16 κληρονόμησε τις ποδιές, τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω και μια επανασχεδιασμένη πιο αεροδυναμική αεροτομή από τον προκάτοχό του, το 405 Mi16. Η ονομασία του βρίσκεται στην πίσω θύρα του χώρου αποσκευών, αναγράφοντας το μοντέλο και το χαρακτηριστικό κόκκινο «T16». Κατασκευάστηκαν 1.046 οχήματα, γεγονός το οποίο κάνει το μοντέλο περιζήτητο για τους συλλέκτες.

Γενικότερα, το Peugeot 405 κατέγραψε εμπορική επιτυχία, κερδίζοντας τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» το 1988.

Μία έκδοση με αυξημένη ιπποδύναμη στους 660 ίππους κέρδισε τον αγώνα Pikes Peak, του 1988 και 1989 με τον Ari Vatanen και τον Robby Unser στο τιμόνι. Ο Vatanen το 1988 κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ, το οποίο δεν μπορούσε να ξεπεραστεί για 5 ολόκληρα χρόνια και αποτέλεσε το θέμα της ταινίας μικρού μήκους «Climb Dance» που δημιούργησε ο Jean-Louis Mourey.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Jeep με Bonus
Πλήρες πακέτο προνομίων για τα νέα υβριδικά μοντέλα με το πρόγραμμα Jeep ECO BONUS.
Jeep με Bonus
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Δύναμη Autodelta
Η Autodelta εξελίχτηκε στην κινητήριο δύναμη που επανέφερε την Alfa Romeo στους αγώνες.
Δύναμη Autodelta
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Χώροι και ανέσεις
Με την κυκλοφορία της τέταρτης γενιάς του best-seller της, η Skoda δίνει ένα ηχηρό μήνυμα του πώς έχει εξελιχθεί ως μάρκα.
Χώροι και ανέσεις
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Mustang στην πρίζα
Στις αρχές του 202 αναμένεται στην Ελλάδα το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Ford.
Mustang στην πρίζα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας