Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πρεμιέρα εξηλεκτρισμού
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πρεμιέρα εξηλεκτρισμού

  • A-
  • A+
Η ανάπτυξη του Leon βασίστηκε στην αρχιτεκτονική της πλατφόρμας MQB Evo του Ομίλου Volkswagen

Ο κόσμος αλλάζει και απαιτεί μείωση στις επιπτώσεις στο περιβάλλον. Εσωτερική καύση και ηλεκτρική ενέργεια σε απόλυτο συγχρονισμό, αυτή φαίνεται ότι είναι σήμερα μια άμεση προσιτή λύση. Η ηλεκτροδότηση είναι το κλειδί για την επίτευξη των απαιτήσεων του μέλλοντος και το Leon e-HYBRID έχει αναπτυχθεί ακριβώς με αυτό τον στόχο.

Tο Seat Leon υπήρξε πάντα ο βασικός πυρήνας πωλήσεων της Seat. Τώρα, το νέο μοντέλο, στην 4η γενιά του, βοηθά τη μάρκα να κινηθεί σε μια νέα κατεύθυνση, καθώς ο κόσμος μετατοπίζεται προς ένα εξηλεκτρισμένο και βιώσιμο μέλλον.

Το Leon συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία που χάραξαν οι προκάτοχοί του, αλλά περνάει στο επόμενο επίπεδο όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, το δυναμισμό και την ασφάλεια. Η τελευταία έκδοση που ξεκινά την εμπορική της πορεία είναι το Leon plug-in hybrid, το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της μάρκας, το οποίο είναι διαθέσιμο τόσο στην 5θυρη όσο και στην Sportstourer έκδοσή του.

Συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων TSI 110 kW, με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 85 kW, για παραγωγή συνδυαστικής ισχύος 150kW/204PS και 350Nm ροπής. Το νέο Leon e-HYBRID είναι το πιο ισχυρό Leon.

Χάρη στην μπαταρία ιόντων λιθίου 13kWh, μπορεί να διανύσει έως και 64 χλμ. σε λειτουργία all-electric, ενώ όταν χρησιμοποιείται και ο βενζινοκινητήρας, μπορεί να φτάσει τα 800 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Η ανάπτυξη του Leon βασίστηκε στην αρχιτεκτονική της πλατφόρμας MQB Evo του Ομίλου Volkswagen, παρέχοντας την εργαλειοθήκη που απαιτείται για την ανάπτυξη ενός οχήματος που ικανοποιεί τις ανάγκες ενσωμάτωσης ηλεκτροκίνητων λύσεων.

Συνδεδεμένο με τον ηλεκτρικό κινητήρα, το σύστημα μπορεί να εναλλάσσεται άμεσα μεταξύ των διαφορετικών τρόπων οδήγησης. Η παροχή ισχύος είναι ομαλή ανεξάρτητα από τον τρόπο λειτουργίας του οχήματος. Και ως ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα της ηλεκτρικής πρόωσης, η παροχή ισχύος σε λειτουργία μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα έρχεται ακαριαία, παρέχοντας μια ξεχωριστή δυναμική.

Οταν η μπαταρία εξαντλείται, το σύστημα μετάδοσης κίνησης επιστρέφει σε υβριδική λειτουργία. Η μπαταρία μπορεί να συνδεθεί και να φορτίσει σε μόλις 3 ώρες και 40 λεπτά χρησιμοποιώντας φορτιστή 3,6kW (Wallbox) ή λιγότερο από 6 ώρες χρησιμοποιώντας φορτιστή 2,3kW.

Το Leon e-hybrid χρησιμοποιεί τεχνολογία αυτόματης μετάδοσης DSG για μεγιστοποίηση της απόδοσης. Το κιβώτιο έξι ταχυτήτων επωφελείται τώρα από την τεχνολογία shift-by-wire έτσι ώστε ο επιλογέας ταχυτήτων να μη συνδέεται μηχανικά στο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά σήματα για την αλλαγή.

Το Leon e-HYBRID ξεκινά πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία (όταν η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη). Η μονάδα μεταβαίνει σε υβριδική λειτουργία εάν η ενεργειακή ικανότητα της μπαταρίας πέσει κάτω από ένα ορισμένο επίπεδο ή εάν η ταχύτητα αυξηθεί πάνω από 140 χλμ./ώρα. Στην υβριδική λειτουργία, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει την κατάσταση φόρτισης, να την αυξήσει ή να τη μειώσει σε ένα καθορισμένο επίπεδο.

Η έκδοση 5 θυρών SEAT Leon e-HYBRID έχει μήκος 4.368 χιλ., πλάτος 1.799 χιλ. και ύψος 1.460 χιλ., ενώ η έκδοση Sportstourer e-HYBRID έχει μήκος 4.642 χιλ., πλάτος 1.799 χιλ. και ύψος 1.456 χιλ. Το μεταξόνιο και των δύο ανέρχεται στα 2.682 χιλ. Δεδομένου ότι η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το δάπεδο στο πίσω μέρος, η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ στην πεντάθυρη παραλλαγή είναι 270 λ., ενώ στην έκδοση Sportstourer φτάνει τα 470 λ.!

Ο συντελεστής αεροδυναμικής του SEAT Leon έχει βελτιωθεί κατά περίπου 8% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά – μια ευπρόσδεκτη μείωση για το e-HYBRID, βοηθώντας το να μεγιστοποιήσει ακόμη περισσότερο την αποδοτικότητά του.

Το εσωτερικό διακρίνεται για την λειτουργικότητα, τον μινιμαλισμό και την κομψότητα. Το ταμπλό δίνει την εντύπωση της ελαφρότητας και την αίσθηση ότι αυτό «πλέει». Το εφέ δημιουργείται με τη βοήθεια των διακοσμητικών καλουπιών που περιβάλλουν το ταμπλό και συνεχίζουν στις μπροστινές πόρτες.

Ολα στην καμπίνα έχουν σχεδιαστεί για να είναι εργονομικά ακριβή, αυξάνοντας την άνεση για τους επιβάτες.

Ο κύριος πρωταγωνιστής του εσωτερικού είναι η κεντρική οθόνη ψυχαγωγίας 10΄΄ και το ψηφιακό cockpit 10,25΄΄, τα οποία στην έκδοση e-HYBRID του Leon διατίθενται στον στάνταρ εξοπλισμό. Η οθόνη ψυχαγωγίας περιλαμβάνει αναγνώριση χειρονομίας και μείωση του αριθμού των φυσικών κουμπιών που απαιτούνται. Το «διαγώνιο» θέμα της γραφιστικής της οθόνης εμπνέεται από τη σημαντική λεωφόρο της Βαρκελώνης, την Diagonal. Το εσωτερικό φως είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό του ολοκαίνουργιου Leon. Περιλαμβάνει ένα φως wrap around στο ταμπλό που καλύπτει ολόκληρο το πλάτος του και συνεχίζει στις πόρτες.

Ο κόσμος είναι πιο ψηφιακός από ποτέ. Η ανάγκη να μεταφέρουμε αυτόν τον ψηφιακό κόσμο μαζί μας στο όχημα αυξάνεται, γι’ αυτό το Leon είναι το πρώτο πλήρως συνδεδεμένο αυτοκίνητο της μάρκας.

Το αυτοκίνητο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες στην Ελληνική αγορά, ενώ για την περίοδο του λανσαρίσματος θα ισχύσει ειδικό προωθητικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη της «πράσινης» κινητικότητας, με όφελος 2.500 ευρώ για όλες τις εκδόσεις.

Seat Leon e-HYBRID
Βενζινοκινητήρας: 150hp (110kW)
Ηλεκτροκινητήρας: 115 hp
Συνδυασμένη ισχύς: 204 hp
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 350 Nm
Μπαταρία: Υψηλής τάσης 200V, Li-Ion 13 kWh
Ηλεκτρική αυτονομία: 64 χλμ. (WLTP)
Μέγιστη ταχύτητα: 220 χλμ./ώρα
Εκπομπές CO2: 25 γρ./χλμ. (WLTP)
Κατανάλωση καυσίμου: 1,1 λ./100 χλμ. (WLTP)
Τέλη: 0 ευρώ
Τιμή: 30.990 ευρώ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Jeep με Bonus
Πλήρες πακέτο προνομίων για τα νέα υβριδικά μοντέλα με το πρόγραμμα Jeep ECO BONUS.
Jeep με Bonus
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Σύντροφος στην πόλη
Το Space Star της Mitsubishi ανανεώνεται αισθητικά και λειτουργικά, ώστε να αποτελέσει μία εναλλακτική πρόταση για τους Ευρωπαίους.
Σύντροφος στην πόλη
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Θεαματική βελτίωση
Το ολοκαίνουργιο i20 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Hyundai στην Ευρώπη που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Sensuous Sportiness».
Θεαματική βελτίωση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Plug-in Octavia
Η νέα Skoda Octavia iV με το νέο plug-in υβριδικό μοντέλο είναι διαθέσιμη και στην Ελλαδα.
Plug-in Octavia
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Με 280 άλογα
Η Hyundai Motor αποκάλυψε το τελευταίας γενιάς hot hatch με τις υψηλότερες πωλήσεις, το νέο i30 N.
Με 280 άλογα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας