Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το καλό καλύτερο
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το καλό καλύτερο

  • A-
  • A+
To νέο Toyota Yaris ξεκίνησε την πορεία του στην ελληνική αγορά «προικισμένο» με νέες τεχνολογίες, αλλά και μια συνολική αναβάθμιση ώστε να διατηρηθεί στην κορυφή της κατηγορίας μα και των πωλήσεων, μεταξύ όλων των μοντέλων.

Τούτο το μοντέλο ηγείται της αγοράς εδώ και χρόνια. Εκλεισε το πρώτο φετινό εξάμηνο με 2.656 ταξινομήσεις, αριθμό διπλάσιο από το επόμενο! Ανεξαρτήτως κατηγορίας. Μα και πέρυσι, μια σαφώς καλύτερη χρονιά, «έγραψε» 6.992 πωλήσεις, και πάλι σχεδόν double score από τους επόμενους. Ολα αυτά όντας κοντά στην αλλαγή γενιάς. Σίγουρα μετράει και η γενικότερη αξιοπιστία και το δίκτυο της μάρκας, όμως έχει και το Yaris τα ελκυστικά στοιχεία του. H νέα, τέταρτη πλέον γενιά Yaris προσφέρει πολύ περισσότερα.

Το νέο μοντέλο επωφελείται από την εξελιγμένη τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota, που προσφέρει μικρή κατανάλωση, χαμηλότερους ρύπους και αναβαθμισμένη λειτουργία στο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης με υψηλότερες ταχύτητες και μεγαλύτερη αυτονομία.

Στην ουσία, στην πόλη το νέο Yaris μπορεί να λειτουργεί όπως ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, αλλά χωρίς το άγχος της επαναφόρτισης.

Η νέα γενιά Yaris επιστρέφει στη φιλοσοφία «μεγάλο μικρό» που ενέπνευσε την πρώτη γενιά του μοντέλου. Εκείνο το πρώτο Yaris (1999), που σχεδίασε ο δικός μας Σωτήρης Κωβός. Ο Ελληνας σχεδιαστής με καταγωγή από τη Λιβαδειά, που γεννήθηκε σε μια γειτονιά στο Ιλιον και έφτασε πολύ ψηλά. Αν δείτε αθλητή και Yaris σε πλαϊνή όψη ταιριάζουν απόλυτα, μου έλεγε τότε ο Κωβός. Η εικόνα αυτή επανέρχεται, αλλά την ερμηνεύει με έναν πιο «συμπαγές» και ζωηρό τρόπο, ο οποίος αναδεικνύει ένα αυτοκίνητο γεμάτο ενέργεια και δυναμισμό, σαν αθλητής στη γραμμή εκκίνησης.

Ενώ πολλά μοντέλα της κατηγορίας έχουν γίνει σταδιακά μεγαλύτερα σε μήκος, το νέο Yaris είναι μικρότερο. Ωστόσο, αν και το συνολικό μήκος έχει μειωθεί (3.945 χιλ. έναντι 3.950), το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 50 χιλ., δημιουργώντας πρόσθετο χώρο στην καμπίνα. Η πλατφόρμα GA-B επιτρέπει μια συνολική μείωση ύψους κατά 40 χιλ., ενώ μια αύξηση στο πλάτος του αυτοκινήτου κατά 50 χιλ. και επιπλέον 57 χιλ. στο μετατρόχιο συνεισφέρουν στο χαμηλό, φαρδύ και δυναμικό στήσιμο.

Η εμπρός σχεδίαση επικεντρώνεται στη μεγάλη μάσκα και στο κεντρικό έμβλημα Toyota. Οι σχεδιαστές πέτυχαν μια ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση, τραβώντας τη βάση της κολόνας Α προς τα πίσω (κάτι που επίσης βελτιώνει την ορατότητα) και αυξάνοντας το μήκος του καπό. Τα νέα φωτιστικά σώματα υιοθετούν τεχνολογία LED και περιλαμβάνουν φλας που εναλλάσσονται με τη λειτουργία φώτων ημέρας. Οι προβολείς εκτείνονται προς τους εμπρός τροχούς, με ένα ισχυρό στιλιστικό στοιχείο που παράλληλα μειώνει το αντιληπτό μήκος του εμπρός προβόλου.

Το εσωτερικό αντανακλά τη φιλοσοφία «less is more». Είναι ένας χώρος έξυπνα σχεδιασμένος, με ποιότητα και αίσθηση ευρυχωρίας μοντέλου μιας ανώτερης κατηγορίας.
Ως προς την ανάρτηση, το Yaris υιοθετεί μια εντελώς νέα διάταξη, με γόνατα MacPherson μπροστά, με αναθεωρημένη γωνία κλίσης, που λειτουργούν με μειωμένες τριβές.

Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι σκληρότερος κατά 80%, ενώ η ακαμψία της πίσω αντιστρεπτικής δοκού έχει αυξηθεί πάνω από 80%, μειώνοντας αντίστοιχα τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και βελτιώνοντας τη συνολική ευελιξία του αυτοκινήτου. Αυτό επέτρεψε την τοποθέτηση πιο μαλακών ελατηρίων και σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη ισορροπία του πλαισίου μπροστά/πίσω, αναβάθμισε την άνεση.

Η υβριδική έκδοση είναι ίσως η καλύτερη επιλογή σήμερα, σε μια εποχή που θέλουμε αλλά ακόμη δεν μπορούμε να κινηθούμε αμιγώς ηλεκτρικά. Περιλαμβάνει ένα τρικύλινδρο 12βάλβιδο VVT-i μηχανικό σύνολο 1.490 κ.εκ., ένα ηλεκτρικό μοτέρ με 80 ίππους και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V. Με τη συνδυαστική ισχύ των 116 ίππων και το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων έχει (πραγματική και οδηγικά πιεσμένη) κατανάλωση μόλις 4,2 λτ./100 χλμ. Η Toyota ισχυρίζεται ότι μπορεί να λειτουργεί ως ηλεκτρικό για το 80% της χρήσης του, κάτι που ακούγεται ρεαλιστικό. Το επιβεβαιώνω, με μικρούς περιορισμούς όμως και βασικά στην πόλη και σεμνά…

Στρίβει πολύ σταθερά και με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το βελτιωμένο, πρακτικό και εύχρηστο e-CVT ευνοεί την ήπια και οικονομική οδήγηση. Εχει και ECO επιλογή, έχει και αποκλειστικά ηλεκτροκίνητη EV μέχρι 130 χλμ./ώρα! Πρακτικά μπορείς να κινηθείς μόνο με το ρεύμα για αρκετή ώρα, ειδικά εντός πόλης σε χαμηλές ταχύτητες και στο σταμάτα-ξεκίνα, ενεργοποιώντας το θερμικό μοτέρ στην εθνική και όταν χρειαστείς επιπλέον δύναμη. Η εναλλαγή μεταξύ τους είναι ανεπαίσθητη, με τον τρικύλινδρο να ακούγεται μόνο όταν καλείται να φορτίσει την μπαταρία ή πατήσεις τέρμα γκάζι. Κατά τα άλλα, και σε συνεργασία με το ποιοτικό φιλτράρισμα θορύβων και ανωμαλιών από ανάρτηση και πλαίσιο, το Yaris διατηρεί υψηλά επίπεδα άνεσης. Για πρώτη φορά έχει εξαιρετική θέση οδήγησης

Το νέο μικρό ιαπωνικό μοντέλο ξεκινά από τα 15.550 ευρώ με τον νέο κινητήρα του 1.5 λ. ισχύος 121 ίππων. Το νέο Yaris, για πρώτη φορά οδηγικά ενδιαφέρον, είναι ένα πολύ καλύτερο μοντέλο από αυτό που αντικαθιστά. Με εξαίρεση το πορτμπαγκάζ (286 λίτρα) οι χώροι είναι πολύ καλοί και πολύ προσεγμένοι εργονομικά και ποιοτικά. Και όπως όλα δείχνουν, θα συνεχίσει ως πρωταθλητής στις πωλήσεις της ελληνικής αγοράς.

Toyota Yaris Hybrid 1.5 HDF e-CVT 116 hp
Κινητήρας: 1490 κ.εκ., βενζίνη
Ισχύς: 116 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 120 Nm/3.600 σ.α.λ.
0-100: 9.7”
Τελική: 175 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση : 2,9 λ./ 100 χλμ.
CO2: 64 γραμμάρια
Τέλη: 0 ευρώ
Τιμή: 17.340 ευρώ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Με 280 άλογα
Η Hyundai Motor αποκάλυψε το τελευταίας γενιάς hot hatch με τις υψηλότερες πωλήσεις, το νέο i30 N.
Με 280 άλογα
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Σπορ και οικογενειακό
Το κομψό Peugeot 405 στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ήταν το ιδανικό αυτοκίνητο για οποιονδήποτε αναζητούσε ένα οικογενειακό υψηλής απόδοσης.
Σπορ και οικογενειακό
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πρεμιέρα εξηλεκτρισμού
Το νέο μοντέλο της Seat Leon, στην 4η γενιά του, βοηθά τη μάρκα να κινηθεί σε μια νέα κατεύθυνση, καθώς ο κόσμος μετατοπίζεται προς ένα εξηλεκτρισμένο και βιώσιμο μέλλον.
Πρεμιέρα εξηλεκτρισμού
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μεγάλη ευελιξία
Η Multistrada της Ducati γεννήθηκε με την πρόθεση να είναι μια σπορ αλλά άνετη μοτοσικλέτα
Μεγάλη ευελιξία
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Με 3+1 πόρτες!
Το νέο Fiat 500 3+1, ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με μια επιπλέον πόρτα, από την πλευρά του συνοδηγού ολοκληρώνει την οικογένεια του ηλεκτρικού Fiat 500.
Με 3+1 πόρτες!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας