Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ηλεκτρική εποχή
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ηλεκτρική εποχή

  • A-
  • A+

Μια νέα εποχή για την αυτοκίνηση ξεκινά και στην Ελλάδα με την έναρξη διάθεσης του ολοκαίνουργιου, αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της Volkswagen, του καινοτόμου και πρωτοποριακού ID.3

Αυτά ενώ στις 24 Αυγούστου θα ξεκινήσει η λειτουργία της πλατφόρμας για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στη σχετική επιδότηση. Η συμμετοχή είναι ελεύθερη για όποιον ενδιαφέρεται να αγοράσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίκυκλα, τρίκυκλα, επαγγελματικά van και ποδήλατα. Για αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος Λιανικής Τιμής Προ Φόρων έως 30.000 ευρώ η επιδότηση αναλογεί στο 20% της αξίας και με μέγιστο ποσό τις 6.000 ευρώ. Από 30.001 έως και 50.000 ευρώ η επιδότηση διαμορφώνεται στο 15% της αξίας και με μέγιστο ποσό πάλι (!) τις 6.000 ευρώ.

Το πρώτο από τη σειρά μοντέλων της Volkswagen που βασίζεται στη μεταβλητή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) εντυπωσιάζει με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Αλλωστε η συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι τύπου σκέιτμπορντ, με τις μπαταρίες μεταξύ των δύο αξόνων για βέλτιστη χωροταξική εκμετάλλευση και κατανομή βάρους.

Οι εξωτερικές διαστάσεις είναι συγκρίσιμες με του Golf ενώ ο κύκλος στροφής μόλις 10,2 μέτρα, αντίστοιχος του up! Χωρίς κεντρικό τούνελ και με εσωτερικό σχεδιασμό Open Space (φιλοσοφία Ανοιχτού Χώρου), το ID.3 προσφέρει εντυπωσιακούς χώρους και δημιουργεί νέο σημείο αναφοράς στη μικρομεσαία κατηγορία, με μια αίσθηση ευρυχωρίας αντίστοιχη μοντέλων ανώτερων κατηγοριών. Να τονίσουμε εδώ ότι έχει 130 χιλ. μακρύτερο μεταξόνιο από το Golf (αν και με 2 εκ. μικρότερο μήκος) και έναν χώρο αποσκευών 385 λίτρων.

Από τις εξωτερικές ομορφιές ξεχωρίζουμε τη γυαλιστερή, πανοραμική, ανοιγόμενη γυάλινη οροφή σε μαύρο χρώμα, τη μεγαλύτερη σε όλη την γκάμα της Volkswagen και όχι μόνο, που εξασφαλίζει απρόσκοπτη θέα προς τον ουρανό αλλά προσθέτει και «αέρα» για τα κεφάλια συμβάλλοντας στην αίσθηση ευρυχωρίας. Τις ζεστές μέρες σίγουρα θα θέλει δυνατό κλιματισμό και θα επιβαρύνεται η κατανάλωση.

Το εσωτερικό είναι εντυπωσιακό, με οθόνες, κλασική μινιμαλιστική αισθητική μα και διακόπτες αφής, ενώ όσα χειριστήρια απαιτούνται συγκεντρώνονται είτε στο τιμόνι, είτε στην κεντρική κονσόλα. Πάντως η ποιότητα των υλικών του εσωτερικού δεν ενθουσιάζει. Τα πλαστικά δεν είναι τόσο μαλακά όσο θέλεις και όσο περιμένεις από τη μάρκα και την premium κατηγορία στην οποία ανήκει το αυτοκίνητο.

Το ID.3 διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις μπαταρίας. Η βασική διαθέτει ωφέλιμη ενέργεια 45 kWh και προσφέρει αυτονομία 330 χιλιομέτρων κατά WLTP. Η μεσαία και προς το παρόν διαθέσιμη μπαταρία είναι των 58 kWh.

Τέλος, η μεγαλύτερη μπαταρία διαθέτει ωφέλιμη ενέργεια 77 kWh και η αυτονομία φτάνει έως τα 550 χιλιόμετρα κατά WLTP.

Και στη χώρα μας το ID.3 ξεκινά την εμπορική του καριέρα με το λανσάρισμα μιας ειδικής έκδοσης με πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, με την ονομασία ID.3 1ST Edition, που δημιούργησε η Volkswagen για να σηματοδοτήσει το λανσάρισμα ενός τόσο σημαντικού μοντέλου για την αυτοκίνηση.

Το ID.3 1ST Edition, η μόνη διαθέσιμη προς το παρόν έκδοση, βασίζεται στην μπαταρία με χωρητικότητα 58kWh και την αναβάθμιση απόδοσης που χαρίζει στο μοντέλο επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 7,3''. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω και δίνει την κίνηση πίσω μέσω μετάδοσης μονής σχέσης. Αποδίδει ισχύ 204 PS, με τη ροπή να έχει τη μέγιστη εντυπωσιακή τιμή των 310 Nm από μηδενικές στροφές (χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων), ενώ η αυτονομία φτάνει τα 420 χιλιόμετρα (κατά WLTP). Και όλα αυτά από ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει κάπου 1.800 κιλά.

Το ID.3 1ST Edition διαθέτει αποκλειστικές λεπτομέρειες στη σχεδίαση του ειδικά για το λανσάρισμα του μοντέλου. Πιο συγκεκριμένα το λογότυπο 1ST κάνει την εμφάνισή του τόσο στη βάση του δερμάτινου πολυλειτουργικού τιμονιού όσο και στο πλαϊνό μέρος των φτερών. Επιπρόσθετα τα πεντάλ γκαζιού και φρένου έχουν διακοσμητικά ένθετα αλουμινίου και σχεδίαση «Play & Pause» (με τα χαρακτηριστικά σύμβολα). Τέλος, η πίσω κολόνα C φέρει διακοσμητικές επενδύσεις Silver Glossy.

Το ID.3 1ST Edition είναι διαθέσιμο σε 3 διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού, τις ID.3 1ST, ID.3 1ST Plus και ID.3 1ST Max, με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τέσσερα εξωτερικά χρώματα, τα γκρι Moonstone και Manganese, το λευκό Glacier και το χαρακτηριστικό, πανέμορφο τιρκουάζ Makena.

Η Kosmocar-Volkswagen ανακοίνωσε τις προτεινόμενες τιμές λιανικής της ειδικής έκδοσης λανσαρίσματος ID.3 1ST Edition για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων, οι οποίες ξεκινούν από 39.600 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην τιμή αυτή δεν έχει συνυπολογιστεί το ποσό επιδότησης που προβλέπει το νομοσχέδιο περί ηλεκτροκίνησης, το οποίο ψηφίστηκε πρόσφατα, και που στην περίπτωση της συγκεκριμένης έκδοσης ποικίλλει από 4.790 έως 6.000 ευρώ.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι στο ξεκίνημα της νέας εποχής για τη μάρκα και ειδικά για το λανσάρισμα του ID.3 1ST Edition στην Ελλάδα η Kosmocar-Volkswagen προσφέρει μαζί με το αυτοκίνητο, χωρίς καμία επιβάρυνση και με δωρεάν εγκατάσταση, έναν οικιακό φορτιστή (Wallbox) με ισχύ 11 kW, με δυνατότητα σύνδεσης σε δίκτυο Lan & Wi-Fi για Over the Air απομακρυσμένο έλεγχο μέσω ειδικής εφαρμογής (app) και αναβαθμίσεις λογισμικού για όλες τις παραγγελίες μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου 2020. Με αυτόν τον φορτιστή χρειάζονται περίπου 6 ώρες για τη φόρτιση του αυτοκινήτου. Μια «τυπική» διανυκτέρευση στο σπίτι (ή κάπου άλλου) δηλαδή. Με έναν ταχυφορτιστή 100 kW απαιτούνται μόλις 35 λεπτά.

Στο πλαίσιο του εξηλεκτρισμού της γκάμας της η Volkswagen σχεδιάζει να προσφέρει ηλεκτρικά οχήματα σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων έως το 2022. Και επί τούτου επενδύει 33 δισεκατομμύρια ευρώ, ώστε το 2025 να παράγει 1,5 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα και περίπου 50 (!) ηλεκτροκίνητα μοντέλα στο σύνολο του VW Group.


Volkswagen ID.3 1ST Edition

Ηλεκτροκινητήρας: 58kWh
Αυτονομία: 420 χλμ.
Ισχύς: 204 PS
Ροπή: 310 Nm
Κατανάλωση: 15,7 kWh/100 χλμ.
0-100, Τελική: 7,3'', 160 χλμ./ ώρα
CO2: 0 γραμμάρια
Τέλη: 0 ευρώ
Τιμή: από 39.600 ευρώ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το ηλεκτρικό DS3
Σε έναν κόσμο που εξελίσσεται συνεχώς και το μέλλον της αυτοκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο εισέρχεται στους νέους δρόμους της ηλεκτροκίνησης υπάρχει η γαλλική DS Automobiles με το αμιγώς ηλεκτρικό DS 3.
Το ηλεκτρικό DS3
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μόνο ηλεκτρικά
Η Hyundai Motor Company ανακοίνωσε το λανσάρισμα της νέας μάρκας IONIQ που αφορά αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα, ανοίγοντας ως ηγέτις στην εποχή της ηλεκτροκίνησης ένα νέο κεφάλαιο.
Μόνο ηλεκτρικά
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Εξηλεκτρισμός
Οι ρύποι και οι νόμοι οδήγησαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε χαμηλότερες εκπομπές, αφού τα πρόστιμα είναι βαριά. Και επειδή η ηλεκτροκίνηση ακόμη κοστίζει πολύ έρχεται η υβριδική λύση να σώσει την κατάσταση.
Εξηλεκτρισμός
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το πρώτο καταλυτικό
Πριν από 35 χρόνια, ξεκίνησε στην Opel η εποχή του καταλυτικού μετατροπέα. Το 1985, το Opel Ascona 1.8i ήταν το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο με καταλυτικό μετατροπέα που αναπτύχθηκε ειδικά για την Ευρώπη.
Το πρώτο καταλυτικό
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ρεκόρ παραγωγής
H Mercedes-Benz W123 κατέγραψε επιτυχημένη πορεία ήδη από τον πρώτο χρόνο της παραγωγής της. Η ζήτηση ήταν τέτοια που η παραγωγή αδυνατούσε να την καλύψει, με το φαινόμενο ιδιοκτήτες να πωλούν το αυτοκίνητό...
Ρεκόρ παραγωγής
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ηλεκτρικό και σπορ
Με τα σήματα της Cupra παρουσιάστηκε τελικά το αναμενόμενο ηλεκτρικό SUV της Seat, το el-Born, βασισμένο στο ομώνυμο πρωτότυπο που είχε παρουσιαστεί πέρσι στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Ηλεκτρικό και σπορ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας