Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Για τα 100 χρόνια
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Για τα 100 χρόνια

  • A-
  • A+

Φέτος είναι μια πολύ σημαντική χρονιά για τη MAZDA αφού συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής. Ιδρύθηκε το 1920 και οδηγήθηκε από την τόλμη, την αμφισβήτηση της κοινής πρακτικής και την αναζήτηση νέων δρόμων στους τομείς της μηχανολογίας και του σχεδιασμού σε αποτελέσματα που οι άλλοι τα θεωρούσαν ανέφικτα.

Σημαντική χρονιά το 1967, όταν παρουσιάζεται το Mazda Cosmo / 110S (φωτογραφία), το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με περιστροφικό κινητήρα Wankel διπλού ρότορα και μόλις το δεύτερο μοντέλο παραγωγής με περιστροφικό κινητήρα, που είχε παρουσιαστεί ποτέ. Το Cosmo ήταν επίσης και το πρώτο αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα που έλαβε μέρος και ολοκλήρωσε τον μαραθώνιο αγώνα των 84 ωρών στην περίφημη πίστα του Nürburgring τερματίζοντας στην 4η θέση το 1968.

Τρία χρόνια μετά η Mazda κατασκευάζει το 100.000ό αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα, ένα νούμερο που κανένας κατασκευαστής στον κόσμο δεν είχε επιτύχει μέχρι εκείνη τη στιγμή. Η βιομηχανία έφτασε εκείνη τη χρονιά να έχει πουλήσει σχεδόν 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, pickups και vans. Και το 1978 παρουσιάζεται το Mazda RX-7, ένα στιλάτο μικρομεσαίο και σπορ κουπέ. Ενα απολαυστικό στην οδήγηση αυτοκίνητο, που θα αναδεικνυόταν ως το πλέον δημοφιλές μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα στην Ιστορία. Οι τρεις γενιές του πούλησαν πάνω από 811.000 μονάδες, ενώ το συγκεκριμένο μοντέλο σημείωσε και αναρίθμητα ρεκόρ στις πίστες. Την ίδια χρονιά ένα τροποποιημένο RX-7 καταρρίπτει το ρεκόρ ταχύτητας (296 χλμ./ώρα) για την κατηγορία του στην περιοχή του Bonneville Salt Flats.

Σε όλη αυτή τη διαδρομή η Mazda κατέγραψε σημαντικές διακρίσεις. Ηταν η πρώτη ασιατική μάρκα που κέρδισε το Le Mans το 1991. Παρουσίασε το διθέσιο roadster Mazda MX-5 με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις από το λανσάρισμά του το 1989. Είναι η μάρκα που παρουσίασε τον πρώτο βενζινοκινητήρα στον κόσμο ο οποίος συνδυάζει τις τεχνολογίες αυτανάφλεξης με συμπίεση και ανάφλεξη με σπινθήρα, τον κινητήρα Skyactiv-X.

Ολη η ιστορία της θρυλικής μάρκας που ακολουθεί το ασυμβίβαστο και προκαλεί το κατεστημένο, φιλοξενείται σε ένα πολύ όμορφο αφιέρωμα που ετοιμάστηκε από τη Mazda Motor Europe. Ξεκινώντας από την πόλη καταγωγής της μάρκας, τη μαρτυρική Χιροσίμα, οι σελίδες του βιβλίου μάς ξεναγούν σε όλα τα σημαντικά γεγονότα που χάραξαν την αιωνόβια ιστορία της μάρκας.

Μέσα σε 7 ενότητες φιλοξενείται όλη η διαδρομή της Mazda μέχρι σήμερα:

Mazda & Hiroshima, The rotary engine, Mazda Technology, Mazda Design, Craftsmanship, Mazda MX-5: The brand Icon, Brand Fascination.

Το βιβλίο έχει αναρτηθεί στο mazda.gr στην ενότητα: Γιατί να επιλέξετε τη Mazda/ 100ή επέτειος / Δείτε το βιβλίο των 100 ετών.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Υψηλών επιδόσεων
Η Nissan κυκλοφόρησε το πρώτο «GT-R» το 1969 ως ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων και γνώρισε τέτοια επιτυχία σε σημείο που όλοι έλεγαν «ο μοναδικός αντίπαλος του Skyline είναι το Skyline».
Υψηλών επιδόσεων
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μείωση τιμών
Από τις 2 Αυγούστου έχει τεθεί σε εφαρμογή ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης. Ο υπολογισμός του γίνεται πλέον με προοδευτική φορολόγηση σε αντικατάσταση του παλιού συστήματος.
Μείωση τιμών
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Συνολική αναβάθμιση
To νέο Toyota Yaris ξεκινάει την πορεία του στην ελληνική αγορά τον Σεπτέμβριο «προικισμένο» με νέες τεχνολογίες, αλλά και μια συνολική αναβάθμιση ώστε να διατηρηθεί στην κορυφή της κατηγορίας μα και των...
Συνολική αναβάθμιση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ρεκόρ παραγωγής
H Mercedes-Benz W123 κατέγραψε επιτυχημένη πορεία ήδη από τον πρώτο χρόνο της παραγωγής της. Η ζήτηση ήταν τέτοια που η παραγωγή αδυνατούσε να την καλύψει, με το φαινόμενο ιδιοκτήτες να πωλούν το αυτοκίνητό...
Ρεκόρ παραγωγής
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Νέο Honda SH150
Από τα αγαπημένα σκούτερ της αγοράς, το μοντέλο του 2020 είναι πλήρως μεταμορφωμένο. Το πιο λεπτό, αισθητικά ανανεωμένο «σώμα» και το ανασχεδιασμένο πλαίσιο παρέχουν πάνω από 50% περισσότερο αποθηκευτικό χώρο....
Νέο Honda SH150
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Αλλαγή πορείας
H Mitsubishi ανακοίνωσε νέο μεσοπρόθεσμο πλάνο, με στόχο τη βελτίωση των οικονομικών, τη μείωση του κόστους και τον επανασχεδιασμό της στρατηγικής της στις επιμέρους αγορές. Θύμα φαίνεται να είναι η Ευρώπη μα...
Αλλαγή πορείας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας