Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Συνολική αναβάθμιση
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Συνολική αναβάθμιση

  • A-
  • A+

TOYOTA YARIS

To νέο Toyota Yaris ξεκινάει την πορεία του στην ελληνική αγορά τον Σεπτέμβριο «προικισμένο» με νέες τεχνολογίες, αλλά και μια συνολική αναβάθμιση ώστε να διατηρηθεί στην κορυφή της κατηγορίας μα και των πωλήσεων, μεταξύ όλων των μοντέλων

Τούτο το μοντέλο ηγείται της αγοράς εδώ και χρόνια. Εκλεισε το πρώτο φετινό εξάμηνο με 2.656 ταξινομήσεις, με αριθμό διπλάσιο από το επόμενο! Ανεξαρτήτως κατηγορίας. Μα και πέρυσι, μία σαφώς καλύτερη χρονιά, «έγραψε» 6.992 πωλήσεις, και πάλι σχεδόν double score από τους επόμενους.

Ολα αυτά όντας κοντά στην αλλαγή γενιάς. Σίγουρα μετράει και η γενικότερη αξιοπιστία και το δίκτυο της μάρκας, όμως έχει και το Yaris τα ελκυστικά στοιχεία του. H νέα τέταρτη πλέον γενιά Yaris προσφέρει πολύ περισσότερα.

Εχει σχεδιαστεί για να κινείται ευέλικτα στην κυκλοφοριακή συμφόρηση ακόμα και σε στενούς αστικούς δρόμους, όπως υποδηλώνουν οι συμπαγείς διαστάσεις του και ο κορυφαίος κύκλος στροφής. Ταυτόχρονα, προσφέρει ένα ευρύχωρο, άνετο και υψηλής ποιότητας εσωτερικό, με εξοπλισμό που καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών για συνδεσιμότητα και συνεχή πρόσβαση σε πληροφορίες.

Η νέα πλατφόρμα GA-B είναι πρωταρχικός παράγοντας για τις δυναμικές επιδόσεις του Yaris, προσφέροντας χαμηλό κέντρο βάρους και πολύ μεγαλύτερη αντοχή αμαξώματος. Επίσης, έχει επιτρέψει στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα πιο ξεχωριστό αυτοκίνητο με δυναμική εμφάνιση, αλλά και με ελκυστική και απόλυτα δική του ταυτότητα.

Το νέο μοντέλο επωφελείται από την εξελιγμένη τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota, που προσφέρει μικρή κατανάλωση, χαμηλότερους ρύπους και αναβαθμισμένη λειτουργία στο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης με υψηλότερες ταχύτητες και μεγαλύτερη αυτονομία.

Στην ουσία, στην πόλη, το νέο Yaris μπορεί να λειτουργεί με μηδενικές εκπομπές ρύπων, όπως ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, αλλά χωρίς το άγχος της επαναφόρτισης.

Ενισχύοντας τη φήμη του ως πρωτοπόρος της ασφάλειας στην κατηγορία του, το Toyota Yaris επιχειρεί το επόμενο βήμα εξέλιξης. Πιστό στη δέσμευση της Toyota για εκδημοκρατισμό των τεχνολογιών ασφάλειας, επωφελείται από μια ευρύτερη γκάμα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, που περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού.

Η νέα γενιά Yaris επιστρέφει στη φιλοσοφία «μεγάλο μικρό» που ενέπνευσε την πρώτη γενιά του μοντέλου. Εκείνο το πρώτο Yaris (1999), που σχεδίασε ο δικός μας Σωτήρης Κωβός. Ο Ελληνας σχεδιαστής με καταγωγή από τη Λιβαδειά, που γεννήθηκε σε μια γειτονιά στο Ιλιον και έφτασε πολύ ψηλά.

Αν δείτε αθλητή και Yaris σε πλαϊνή όψη ταιριάζουν απόλυτα, μου έλεγε τότε ο Κωβός. Η εικόνα αυτή επανέρχεται, αλλά την ερμηνεύει με ένα πιο «συμπαγές» και ζωηρό τρόπο, ο οποίος αναδεικνύει ένα αυτοκίνητο γεμάτο ενέργεια και δυναμισμό, σαν αθλητής στη γραμμή εκκίνησης.

Ενώ πολλά μοντέλα της κατηγορίας έχουν γίνει σταδιακά μεγαλύτερα σε μήκος, το νέο Yaris είναι μικρότερο από το τρέχον μοντέλο. Ωστόσο, αν και το συνολικό μήκος έχει μειωθεί (3.945 χιλ. έναντι 3.950), το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 50 χιλ., δημιουργώντας πρόσθετο χώρο στην καμπίνα.

Η πλατφόρμα GA-B επιτρέπει μια συνολική μείωση ύψους κατά 40 χιλ., ενώ μια αύξηση στο πλάτος του αυτοκινήτου κατά 50 χιλ. και επιπλέον 57 χιλ. στο μετατρόχιο συνεισφέρουν στο χαμηλό, φαρδύ και δυναμικό στήσιμο.

Η εμπρός σχεδίαση επικεντρώνεται στη μεγάλη μάσκα και το κεντρικό έμβλημα Toyota. Οι σχεδιαστές πέτυχαν μια ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση, τραβώντας τη βάση της κολόνας Α προς τα πίσω (κάτι που επίσης βελτιώνει την ορατότητα) και αυξάνοντας το μήκος του καπό.

Τα νέα φωτιστικά σώματα υιοθετούν τεχνολογία LED και περιλαμβάνουν φλας που εναλλάσσονται με τη λειτουργία φώτων ημέρας. Οι προβολείς εκτείνονται προς τους εμπρός τροχούς, με ένα ισχυρό στιλιστικό στοιχείο που παράλληλα μειώνει το αντιληπτό μήκος του εμπρός προβόλου.

Το εσωτερικό αντανακλά τη φιλοσοφία «less is more». Είναι ένας χώρος έξυπνα σχεδιασμένος, με ποιότητα και αίσθηση ευρυχωρίας μοντέλου μιας ανώτερης κατηγορίας.

Για το cockpit, το μότο είναι «μάτια στον δρόμο, χέρια στο τιμόνι», με τη διάταξη των ενδείξεων και των χειριστηρίων άριστα οργανωμένη, ώστε ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος στον δρόμο και πάντα ενήμερος για τα κυριότερα δεδομένα του αυτοκινήτου, με ελάχιστη διάσπαση της προσοχής και βέλτιστη σφαιρική ορατότητα.

Ως προς την ανάρτηση, το Yaris υιοθετεί μια εντελώς νέα διάταξη, με γόνατα MacPherson μπροστά, με αναθεωρημένη γωνία κλίσης, που λειτουργούν με μειωμένες τριβές. Οι πάνω βάσεις των εμπρός αμορτισέρ αποτελούν και σημεία περιστροφής για το σύστημα διεύθυνσης, ενώ η αλλαγή στη γωνία της ανάρτησης επιτρέπει καλύτερη ευθυγράμμιση αμορτισέρ και ελατηρίων, που μεταφράζεται σε λιγότερους κραδασμούς.

Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι σκληρότερος κατά 80%, ενώ η ακαμψία της πίσω αντιστρεπτικής δοκού έχει αυξηθεί πάνω από 80%, μειώνοντας αντίστοιχα τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και βελτιώνοντας τη συνολική ευελιξία του αυτοκινήτου. Αυτό επέτρεψε την τοποθέτηση πιο μαλακών ελατηρίων και σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη ισορροπία του πλαισίου μπροστά/πίσω αναβάθμισε την οδηγική άνεση.

Το νέο μικρό ιαπωνικό μοντέλο ξεκινά από τις 15.550 ευρώ με τον νέο κινητήρα των 1.5 λ. ισχύος 121 ίππων και από 17.335 ευρώ με το νέο υβριδικό 1.5 HDF. Τα στοιχεία του πρώτου τα βλέπετε στον πίνακα.

Το δεύτερο, που επίσης θα αγαπηθεί από την ελληνική αγορά, περιλαμβάνει ένα 3κύλινδρο 12βάλβιδο VVT-i μηχανικό σύνολο 1.490 κ.εκ., ένα ηλεκτρικό μοτέρ με 80 ίππους και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V.

Με τη συνδυαστική ισχύ των 116 ίππων και το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων έχει κατανάλωση μόλις 2,9 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 64 γρ./χλμ. Η Toyota ισχυρίζεται ότι μπορεί να λειτουργεί ως ηλεκτρικό για το 80% της χρήσης του, κάτι που ακούγεται ρεαλιστικό.

Toyota Yaris Active 1.5 VVT-i M/T

Κινητήρας: 1.490 κ.εκ., 3 κύλινδροι, βενζίνη

Ισχύς: 121 PS/ 6.600 σ.α.λ.

Ροπή: 153 Nm/ 4.800 σ.α.λ

0-100, Τελική: 9”, 180 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση : 5 λτ./ 100 χλμ.

CO2: 113 γραμμάρια

Τέλη: 111 ευρώ

Τιμή: 15.550 ευρώ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Υψηλών επιδόσεων
Η Nissan κυκλοφόρησε το πρώτο «GT-R» το 1969 ως ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων και γνώρισε τέτοια επιτυχία σε σημείο που όλοι έλεγαν «ο μοναδικός αντίπαλος του Skyline είναι το Skyline».
Υψηλών επιδόσεων
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μείωση τιμών
Από τις 2 Αυγούστου έχει τεθεί σε εφαρμογή ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης. Ο υπολογισμός του γίνεται πλέον με προοδευτική φορολόγηση σε αντικατάσταση του παλιού συστήματος.
Μείωση τιμών
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Για τα 100 χρόνια
Φέτος η Mazda συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής. Ιδρύθηκε το 1920 και οδηγήθηκε από την τόλμη, την αμφισβήτηση της κοινής πρακτικής και την αναζήτηση νέων δρόμων στους τομείς της μηχανολογίας.
Για τα 100 χρόνια
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Νέο Honda SH150
Από τα αγαπημένα σκούτερ της αγοράς, το μοντέλο του 2020 είναι πλήρως μεταμορφωμένο. Το πιο λεπτό, αισθητικά ανανεωμένο «σώμα» και το ανασχεδιασμένο πλαίσιο παρέχουν πάνω από 50% περισσότερο αποθηκευτικό χώρο....
Νέο Honda SH150
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Αλλαγή πορείας
H Mitsubishi ανακοίνωσε νέο μεσοπρόθεσμο πλάνο, με στόχο τη βελτίωση των οικονομικών, τη μείωση του κόστους και τον επανασχεδιασμό της στρατηγικής της στις επιμέρους αγορές. Θύμα φαίνεται να είναι η Ευρώπη μα...
Αλλαγή πορείας
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Με επιδότηση
Επειδή η επιλογή ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου δεν φαίνεται να καλύπτει σήμερα την πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών, οι κατασκευαστές προτείνουν υβριδικά. Ετσι έρχεται και η Hyundai να ενισχύσει την γκάμα του...
Με επιδότηση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας