Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ρεκόρ παραγωγής
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ρεκόρ παραγωγής

  • A-
  • A+

H Mercedes-Benz W123 κατέγραψε επιτυχημένη πορεία ήδη από τον πρώτο χρόνο της παραγωγής της. Η ζήτηση ήταν τέτοια που η παραγωγή αδυνατούσε να την καλύψει, με το φαινόμενο ιδιοκτήτες να πωλούν το αυτοκίνητό τους μέσα στον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του και να πετυχαίνουν τιμή καινούργιου.

Κατασκευάστηκε από τα τέλη του 1975 έως τον Νοέμβριο του 1985. Το μοντέλο «εκθρόνισε» τον προκάτοχό του, την ιδιαίτερα επιτυχημένη σειρά W114 / W115, από τη θέση του μοντέλου της εταιρείας με τις περισσότερες πωλήσεις έως τότε, καθώς 2.696.915 αντίτυπα του W123 κύλησαν από τη γραμμή παραγωγής στα σχεδόν 10 χρόνια της. Η κατασκευή των εκδόσεων W123 station wagon και κουπέ συνεχίστηκε για ένα ελάχιστο χρονικό διάστημα ακόμα και για περιορισμένο αριθμό οχημάτων. Η οριστική λήξη της παραγωγής ήρθε τον Ιανουάριο του 1986.

Οι πλέον δημοφιλείς εκδόσεις του W123 ήταν η 240D (455.000 αντίτυπα), η 230E (442.000 αντίτυπα) και η 200D (378.000 αντίτυπα). Γενικότερα όμως, σε όλες τις εκδόσεις του, το μοντέλο έχει μείνει στην ιστορία με τη φήμη ενός εξαιρετικά αξιόπιστου αυτοκινήτου. Αυτό επιβεβαιώνεται από τον μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων της σειράς που κυκλοφορούν ακόμα και σήμερα, μερικά από τα οποία έχουν διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, ενώ σε πολλά αναπτυσσόμενα κράτη παγκοσμίως χρησιμοποιείται ακόμα και τώρα ως ταξί. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις έχουν κάνει εκατομμύρια χιλιόμετρα και αντέχουν ακόμη! Πολλά κυβικά, λίγα άλογα, αξιοπιστία και χαμηλή σχετικά κατανάλωση χαρακτήρισαν τις D εκδόσεις της σειράς.

Ολα άρχισαν από τα θετικά σχόλια του Τύπου. Τον Ιανουάριο του 1976 από τις 22-28 του μήνα, τρένα ειδικά ναυλωμένα από τη Mercedes ξεκινούσαν από τη Στουτγάρδη και κατέληγαν στην πίστα Πολ Ρικάρ στη νότια Γαλλία. Εκεί οι δημοσιογράφοι Ειδικού Τύπου που γνώρισαν από κοντά τις 33 συνολικά Mercedes 200 έκαναν εγκωμιαστικά σχόλια για τη σχεδίαση και την τεχνολογία τους. Η επιβεβαίωση ήρθε από την εμπορική επιτυχία. Τα πρώτα «κομμάτια» έφτασαν στις αντιπροσωπείες στις 29 Ιανουαρίου 1976. Ειδικά στην τότε Δυτική Γερμανία, η ζήτηση για την έκδοση σεντάν ήταν τόσο μεγάλη ώστε ο χρόνος αναμονής μέχρι την παράδοση ήταν τεράστιος, φτάνοντας έως και 3 έτη, με αποτέλεσμα πολλοί αγοραστές της να καταβάλλουν ακόμα και 5.000 γερμανικά μάρκα επιπλέον από την επίσημη τιμή στον τιμοκατάλογο για να αποκτήσουν ταχύτερα το πολυπόθητο μοντέλο.

Η ενεργητική ασφάλεια της 200 ήταν αξιοσημείωτη, καθώς πρόσφερε Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Τροχών (ABS), προαιρετικά, από τον Αύγουστο του 1980. Επιπλέον, όλες οι εκδόσεις ήταν εξοπλισμένες με 4 δισκόφρενα, κάτι πολύ σπάνιο για την εποχή του.

Ιδιαίτερα η παθητική ασφάλεια του μοντέλου ήταν χωρίς αμφιβολία κορυφαία για την εποχή του.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Opel Manta
Το όνομά του προέρχεται από ψάρι! Ανήκει στο γένος Mobula (σαλάχια, διαβολόψαρα), το Opel Manta, ο πιο «θαλασσινός» εκπρόσωπος στην γκάμα των κλασικών μοντέλων Opel. Φέτος, το coupé με το λογότυπο του σαλαχιού...
Opel Manta
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επέτειος Ascona
Το 1970, η παραδοσιακά συντηρητική Opel έφερε την επανάσταση στη μεσαία κατηγορία. Το Opel Ascona ήταν το πρωτότυπο μιας σπορ λιμουζίνας με κοντούς προβόλους και εξαιρετική οδική συμπεριφορά
Επέτειος Ascona
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Υψηλών επιδόσεων
Η Nissan κυκλοφόρησε το πρώτο «GT-R» το 1969 ως ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων και γνώρισε τέτοια επιτυχία σε σημείο που όλοι έλεγαν «ο μοναδικός αντίπαλος του Skyline είναι το Skyline».
Υψηλών επιδόσεων
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το πρώτο καταλυτικό
Πριν από 35 χρόνια, ξεκίνησε στην Opel η εποχή του καταλυτικού μετατροπέα. Το 1985, το Opel Ascona 1.8i ήταν το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο με καταλυτικό μετατροπέα που αναπτύχθηκε ειδικά για την Ευρώπη.
Το πρώτο καταλυτικό
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ηλεκτρική εποχή
Μια νέα εποχή για την αυτοκίνηση ξεκινά και στην Ελλάδα με την έναρξη διάθεσης του ολοκαίνουργιου, αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της Volkswagen, του καινοτόμου και πρωτοποριακού ID.3
Ηλεκτρική εποχή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Για τα 100 χρόνια
Φέτος η Mazda συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής. Ιδρύθηκε το 1920 και οδηγήθηκε από την τόλμη, την αμφισβήτηση της κοινής πρακτικής και την αναζήτηση νέων δρόμων στους τομείς της μηχανολογίας.
Για τα 100 χρόνια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας