Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Premium κατάσταση
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Premium κατάσταση

  • A-
  • A+

AUDI A3

Το νέο μοντέλο ήρθε την κατάλληλη ώρα στη σωστή διάσταση, που δεν είναι άλλη από εκείνη ενός μικρομεσαίου hatchback. Ενός αυτοκινήτου με οικογενειακό προσανατολισμό, απόλυτα ικανού όμως για να επιβιώσει σε ένα περιβάλλον αφόρητα αστικό. Σχεδιαστές και μηχανικοί συνεργάστηκαν χωρίς περιορισμούς και παρουσιάζουν ένα μοντέλο που, 24 χρόνια μετά, κάνει μια δεύτερη επανάσταση. Το νέο μοντέλο φτάνει τους τομείς της συνδεσιμότητας, του εξηλεκτρισμού, της ευφυΐας και της προνοητικότητας στα τεχνολογικά όριά τους. Να τονίσουμε εδώ ότι η τρίθυρη έκδοση καταργήθηκε (όπως και η ανοιχτή), οπότε το βάρος θα σηκώσει η sportback πεντάθυρη έκδοση, μαζί με το σεντάν που ακολουθεί άμεσα.

Ολα άρχισαν το 1996. Τότε η Audi έφερε επανάσταση στην αυτοκίνηση. Σε ένα τοπίο που ήταν αναλλοίωτο για χρόνια, με τη σχεδιαστική εξέλιξη και την τεχνολογική πρωτοπορία μάλλον να βρίσκονται σε τέλμα, η Audi ξάφνιασε παρουσιάζοντας το Α3 και δημιουργώντας ουσιαστικά την premium compact κατηγορία. Με το λανσάρισμα της πεντάθυρης έκδοσης, τρία χρόνια αργότερα, η Audi παρουσίασε το πρώτο Sportback concept στην ιστορία, που συνδύαζε τα καλύτερα χαρακτηριστικά των χάτσμπακ και wagon αμαξωμάτων: ένα sport μοντέλο με τους χώρους και την πρακτικότητα ενός wagon, σε compact σχήμα.

Η τέταρτη γενιά του μοντέλου ήρθε και στη χώρα μας, σπορ, ψηφιακή και πλήρως συνδεδεμένη. Το νέο Α3 βασίζεται στην εξελιγμένη έκδοση της πλατφόρμας MQB, όπως και τα υπόλοιπα νέα μεσαία μοντέλα του ομίλου VW. Κάτω από το μοντέρνο design του νέου A3 Sportback υπάρχουν πολλές καινοτομίες από μεγαλύτερες κατηγορίες, όπως για παράδειγμα τα συστήματα Infotainment, η εξελιγμένη ανάρτηση και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Διαθέτει συμπαγείς διαστάσεις και σπορ σχεδιασμό. Η ευρεία μάσκα Singleframe και οι μεγάλες είσοδοι αέρα στο μπροστινό τμήμα τονίζουν τον δυναμικό χαρακτήρα του premium compact μοντέλου. Ο ώμος του αμαξώματος εκτείνεται σε ομαλή γραμμή από τους προβολείς ώς τα πίσω φώτα. Η πλαϊνή επιφάνεια είναι καμπύλη προς τα μέσα – ένα νέο στοιχείο του σχεδιασμού της Audi που προσθέτει δυναμισμό και δίνει μεγαλύτερη έμφαση στους θόλους των τροχών.

Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης του Α3 Sportback διαφοροποιείται ανάλογα με την ισχύ του κινητήρα. Σε όλες τις εκδόσεις εμπρός υπάρχουν γόνατα MacPherson, ενώ πίσω η βασική επιλογή είναι ένας νέος ελαφρύς ημιάκαμπτος άξονας. Τα μοντέλα με ισχύ από 150 ίππους και πάνω φέρουν πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Το πιλοτήριο του A3 Sportback είναι πλήρως εστιασμένο στον οδηγό. Είναι φανερό ότι προτεραιότητα δόθηκε στη σχεδίαση και όχι στη μεγιστοποίηση της εκμετάλλευσης των χώρων, που έχει παραμείνει στο πολύ καλό επίπεδο του προηγούμενου μοντέλου. Χρησιμοποιεί οικεία στοιχεία από τα μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών της μάρκας και είναι εξοπλισμένο με οθόνη αφής 10,1 ιντσών ως στάνταρ, που είναι ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα. Αυτή αναγνωρίζει τα γράμματα που εισάγονται με το χέρι, παρέχει ακουστική ανατροφοδότηση και μπορεί να ελεγχθεί χρησιμοποιώντας φυσικό φωνητικό έλεγχο. Ο πίνακας οργάνων, τον οποίο ο οδηγός χειρίζεται με το πολυλειτουργικό τιμόνι, είναι επίσης στάνταρ ψηφιακός. Ως προς τη συνδεσιμότητα, πολλές λειτουργίες του Audi connect συνοδεύονται από τη δωρεάν εφαρμογή myAudi, η οποία συνδέει το smartphone του πελάτη με το A3 Sportback. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί, για παράδειγμα, για τη μεταφορά των διαδρομών πλοήγησης στο MMI και για streaming μουσικής. Ο οδηγός μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή myAudi για να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει το A3 Sportback απομακρυσμένα, για να εντοπίσει τον χώρο όπου το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο, να οδηγηθεί στο όχημα και να λειτουργήσει το σύστημα προθέρμανσης του εσωτερικού.

Το νέο A3 Sportback προσφέρει περισσότερο χώρο και λειτουργικότητα σε συνδυασμό με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. Με μήκος 4,34 μ. και πλάτος 1,82 μ. χωρίς τους καθρέφτες, το πρωτοποριακό compact μοντέλο έχει αυξηθεί κατά μόλις 3 εκατοστά σε μήκος σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Το ύψος του, 1,43 μ., και το μεταξόνιο των 2,64 μέτρων παρέμειναν αμετάβλητα. Η δυνατότητα φιλοξενίας 4 ενηλίκων χωρίς κανέναν συμβιβασμό είναι δεδομένη. Ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος, ο χώρος αποσκευών διατηρείται μεταξύ 380 και 1.200 λίτρων και το δάπεδο φόρτωσης μπορεί να τοποθετηθεί σε διαφορετικά ύψη.

Το νέο Audi A3 Sportback λανσάρεται στην Ελλάδα αρχικά σε δύο εκδόσεις κινητήρων και τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, τις Basic, Advanced και S line. Το αυτοκίνητο είναι άμεσα διαθέσιμο στην έκδοση 30 TFSI, με τον κινητήρα βενζίνης 999 κ.εκ. να συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και να αποδίδει 110 PS, και την έκδοση 35 TFSI MHEV, με κινητήρα βενζίνης 1.498 κ.εκ. και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic 7 σχέσεων, με ισχύ 150 PS. Αργότερα θα προστεθούν κι άλλες εκδόσεις μηχανικών συνόλων, όπως ο δίλιτρος diesel, με 116 ή 150 άλογα, ενώ το 2021 στην ελληνική αγορά θα βρίσκεται και το 40 TFSIe Plug in Hybrid με 204 ίππους, αυτονομία με ηλεκτρική ενέργεια 58 χλμ. και μοτέρ εσωτερικής καύσης στα 1,4 λίτρα. Aναμένεται και η μικρότερη mild hybrid έκδοση, η 30 TFSI MHEV S tronic. Δεν θα απουσιάζει από την γκάμα και έκδοση με φυσικό αέριο (CNG).

Audi A3 Sportback 30 TFSI

Κινητήρας: 999 κ.εκ., 3 κύλινδροι, βενζίνη

Ισχύς: 110 PS/5.500 σ.α.λ.

Ροπή: 200 Nm/2.000 σ.α.λ.

0-100, Τελική: 10,6”, 204 χλμ./ώρα

Κατανάλωση: 5,4 λτ./100 χλμ.

CO2: 124 γραμμάρια

Τέλη: 149 ευρώ

Τιμή: 22.430 ευρώ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το πρώτο καταλυτικό
Πριν από 35 χρόνια, ξεκίνησε στην Opel η εποχή του καταλυτικού μετατροπέα. Το 1985, το Opel Ascona 1.8i ήταν το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο με καταλυτικό μετατροπέα που αναπτύχθηκε ειδικά για την Ευρώπη.
Το πρώτο καταλυτικό
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ηλεκτρική εποχή
Μια νέα εποχή για την αυτοκίνηση ξεκινά και στην Ελλάδα με την έναρξη διάθεσης του ολοκαίνουργιου, αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της Volkswagen, του καινοτόμου και πρωτοποριακού ID.3
Ηλεκτρική εποχή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ρεκόρ παραγωγής
H Mercedes-Benz W123 κατέγραψε επιτυχημένη πορεία ήδη από τον πρώτο χρόνο της παραγωγής της. Η ζήτηση ήταν τέτοια που η παραγωγή αδυνατούσε να την καλύψει, με το φαινόμενο ιδιοκτήτες να πωλούν το αυτοκίνητό...
Ρεκόρ παραγωγής
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Και SUV και cabrio
Το T-Roc ήδη από το λανσάρισμά του «δικαίωσε» το όνομα που του έδωσαν οι ιθύνοντες της Volkswagen, «ροκάροντας» την κατηγορία του. Με το Τ να παραπέμπει χαρακτηριστικά στους δύο προάγγελούς του, το Tiguan και...
Και SUV και cabrio
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Opel Manta
Το όνομά του προέρχεται από ψάρι! Ανήκει στο γένος Mobula (σαλάχια, διαβολόψαρα), το Opel Manta, ο πιο «θαλασσινός» εκπρόσωπος στην γκάμα των κλασικών μοντέλων Opel. Φέτος, το coupé με το λογότυπο του σαλαχιού...
Opel Manta
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ο «μικρός» της παρέας
Η μάρκα διαθέτει πλέον μια ιδιαίτερα πλήρη γκάμα crossover και SUV με πέντε μοντέλα. Τούτο το νεότερο είναι το μικρότερο, μα ιδιαίτερα εξυπηρετικό. Ταιριάζει ακόμα περισσότερο στην πόλη από το T-Roc.
Ο «μικρός» της παρέας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας