Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Φινέτσα και άνεση
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Φινέτσα και άνεση

  • A-
  • A+

Tο γαλλικό αυτοκίνητο ξεχωρίζει χάρη στον δυναμικό αλλά και στιβαρό του σχεδιασμό που συνδυάζεται με ένα πακέτο τεχνολογικών χαρακτηριστικών, τα οποία συναντάς συνήθως σε μοντέλα της μεγαλύτερης κατηγορίας.

Με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, το νέο Mégane εφοδιάζεται με ευρεία γκάμα κινητήρων που καλύπτει πλήρως τις ανάγκες όλων των πελατών. Οι τιμές αρχίζουν από τα 17.205 ευρώ για τις εκδόσεις βενζίνης (1.3 με 115 ίππους) και τα 19.860 ευρώ για τις diesel (1.5 με 115 ίππους).

Θα ξεκινήσω από μέσα, όπου το Mégane προσφέρει μια νέα εμπειρία οδήγησης χάρη στο σύστημα R–Link2, το οποίο λειτουργεί ως κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου μέσω μιας κάθετα τοποθετημένης οθόνης 8,7 ιντσών. Βεβαίως χρειάζονται κάποιες ώρες εκμάθησης και εξοικείωσης, αλλά αξίζει.

Παράλληλα, μέσω της τεχνολογίας Multi–Sense, ο οδηγός μπορεί να προσωποποιήσει, σύμφωνα με τις επιθυμίες του, τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ενώ σειρά εξελιγμένων και φιλικών στη χρήση οδηγικών βοηθημάτων –που συμπεριλαμβάνουν και έγχρωμο Head Up Display– συμβάλλουν στις ασφαλέστερες διαδρομές.

Μεταξύ των σημαντικών θετικών στοιχείων του εσωτερικού είναι η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Μαλακά υλικά βρίσκονται σε ολόκληρο το ταμπλό και στις εμπρός πόρτες, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα έχουν γίνει με προσοχή.

Τα καθίσματα είναι σχεδιασμένα ώστε να προσφέρουν απόλυτη υποστήριξη στο σώμα με αποτέλεσμα εξαιρετικά επίπεδα άνεσης και αίσθησης, τα οποία οφείλονται κυρίως στη χρησιμοποίηση «αφρού» διπλής πυκνότητας στο εσωτερικό των καθισμάτων.

Χαρακτηριστικό είναι ότι οι σκελετοί των καθισμάτων είναι οι ίδιοι που έχουν χρησιμοποιηθεί στα νέα Espace και Talisman, ενώ η επένδυσή τους έχει σαφείς αναφορές σε πολυτελή δερμάτινα προϊόντα και έπιπλα υψηλής σχεδιαστικής αξίας. Τέλος, τα εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα, παρέχουν λειτουργία μασάζ και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη στήριξη της οσφυϊκής μοίρας.

Το σύνολο συμπληρώνουν τα εξαιρετικά επίπεδα άνεσης που προσφέρει η ανάρτηση και η ηχομόνωση της καμπίνας.

Το πλαίσιο και η ανάρτηση του νέου Mégane εξασφαλίζουν ισορροπημένη οδική συμπεριφορά. Καταφέρνει και συνδυάζει αποτελεσματικά την άνεση με τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Το στιβαρό πλαίσιο και οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις χαρίζουν αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Ταυτόχρονα δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες του από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων.

Είναι ξεκούραστο σε κάθε διαδρομή και σε μακρινά ταξίδια. Γενικά παρουσιάζεται ευχάριστο, με περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, εφόσον βέβαια κινηθείς σε λογικά όρια, όπως προστάζει άλλωστε ο χαρακτήρας ενός σύγχρονου οικογενειακού hatchback.

Οι αναλογίες του Mégane είναι ακόμα πιο ισορροπημένες σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Αποτέλεσμα είναι μια πιο δυναμική και στιβαρή σιλουέτα: μεγαλύτερο μήκος: 4.359 χλστ. (+64 χλστ.), χαμηλότερο ύψος: 1.447 χλστ. (+25 χλστ.), φαρδύτερα (τα μεγαλύτερα στην κατηγορία) μετατρόχια εμπρός: 1.591 χλστ. (+47 χλστ.) / πίσω: 1.586 χλστ. (+39 χλστ.) και μεγαλύτερο μεταξόνιο: 2.669 χλστ. (+28 χλστ.).

Οι φαρδιοί ώμοι εκφράζουν το συναίσθημα που βρίσκεται στο σχεδιαστικό DNA της Renault. Το κάτω μέρος του αμαξώματος και το καπό μέσω τεταμένων γραμμών συγκλίνουν προς τα εμπρός τονίζοντας τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Το κενό ανάμεσα στους τροχούς και τους θόλους είναι πολύ μικρό ενισχύοντας τον δυναμικό χαρακτήρα αλλά και την αίσθηση ποιότητας που προσφέρει το νέο Mégane. Η σημαντική μείωση της απόστασης κατά 25-30 χλστ. οφείλεται επίσης στην αναθεωρημένη γεωμετρία της ανάρτησης και στα τοποθετημένα με μεγαλύτερη κλίση αμορτισέρ.

Η ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή του νέου Mégane είναι διακριτή τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα: μπροστά τα LED σχήματος «C» με τρισδιάστατο εφέ καθορίζουν τη φωτεινή υπογραφή. Οι εκδόσεις του νέου Mégane, που είναι εφοδιασμένες με φωτιστικά σώματα full LED, συνδυάζονται με σύστημα αυτόματης εναλλαγής μεγάλης-μεσαίας σκάλας (τεχνολογία LED Pure Vision).

Τα πίσω φώτα LED με τεχνολογία Edge Light είναι μονίμως αναμμένα δημιουργώντας μια μοναδική τρισδιάστατη οριζόντια φωτεινή υπογραφή.

Η έκδοση που οδήγησα είναι πετρελαιοκίνητη με όλα τα καλά που αυτό σημαίνει κι ας λένε ότι το diesel πεθαίνει… Εχει μεγαλύτερο κόστος αγοράς, αλλά τα βγάζει γρήγορα τα (περισσότερα) λεφτά του. Κατ’ αρχήν αμέσως αντιλαμβάνεσαι πόσο γεμάτο και ζωντανό δείχνει το νέο σύνολο σε ολόκληρο σχεδόν το φάσμα λειτουργίας.

Η εντύπωση αυτή μάλιστα γίνεται ακόμα εντονότερη μέσω των διαθέσιμων προγραμμάτων οδήγησης (Neutral, Sport, Comfort, Eco και Perso) που επεμβαίνουν στον κινητήρα, στο τιμόνι και στη λειτουργία του κλιματισμού.

Στο οικονομικό πρόγραμμα η απόδοση φιμώνεται προς χάριν μιας χαμηλότερης κατανάλωσης, ενώ στο κανονικό πρόγραμμα το τράβηγμα είναι πολύ καλό ήδη από σχετικά χαμηλά. Δηλαδή, από τις 2.000 στροφές. Το μηχανικό σύνολο διαθέτει αρκετά πολιτισμένη και ήσυχη λειτουργία και κινεί άνετα το αυτοκίνητο. Το εξατάχυτο κιβώτιο έχει θετική αίσθηση, ενώ η μακριά έκτη ωφελεί στο ταξίδι. Στα συν είναι η χαμηλή κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 5,5 λτ./100 χλμ.

Εκτός όμως από τον αναβαθμισμένο και δημοφιλή κινητήρα πετρελαίου 1.5 Blue dCi, ο οποίος είναι ισχυρότερος και πιο «καθαρός», υπάρχει και πλούσιος εξοπλισμός, που περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες φωτός και βροχής, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, cruise control, οθόνη αφής κ.ά. Ολα αυτά τα ωραία συνδυάζονται με πενταετή εγγύηση και τρία χρόνια οδική βοήθεια, αχρείαστη να είναι!

Renault Mégane 1.5 Blue dCi 115 hp

Κινητήρας: 1.461 κ.εκ., 4 κύλινδροι, πετρέλαιο

Ισχύς: 115 PS/ 3.750 σ.α.λ.

Ροπή: 260 Nm/ 2.000 σ.α.λ.

0-100, Τελική: 11,1¨, 190 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση: 3,9 λίτρα/100 χλμ.

CO2: 102 γραμμάρια

Τέλη: 100 ευρώ

Τιμή: από 19.860 ευρώ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ευρωπαϊκή πρωτιά
Tο νέο Renault Clio, το παγκόσμιο γαλλικό best seller, κατέκτησε την 1η θέση σε πωλήσεις στην Ευρώπη στην κατηγορία του, ενώ και το ηλεκτρικό best seller Renault Zoe κατέλαβε επίσης την 1η θέση στις ευρωπαϊκές...
Ευρωπαϊκή πρωτιά
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Προσφορά Renault
Το Renault Kadjar, στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Sport Edition, εφοδιασμένο με τον κινητήρα diesel 1.5 Blue dCi των 115 ίππων, είναι τώρα, άμεσα διαθέσιμο, στην ιδιαίτερα ελκυστική τιμή των 21.760 ευρώ.
Προσφορά Renault
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Προσφορές Clio
To νέο Renault Clio μπορεί τώρα να αποκτηθεί με όφελος που φτάνει τα 1.500 ευρώ. Η νέα, 5η γενιά του γαλλικού παγκόσμιου Best Seller, που βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων της Ευρώπης ανεξαρτήτως κατηγορίας,...
Προσφορές Clio
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επιστροφή στον δρόμο
Τώρα όμως, που βγαίνουμε έξω και επιστρέφουμε σταδιακά στις συνήθειές μας πιο δυνατοί σε ό,τι μας κάνει να νιώθουμε άνετα, η Citroën τρέχει το νέο πρόγραμμα «Back on the Road».
Επιστροφή στον δρόμο
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ο «μικρός» λέων βρυχάται
To νέο Peugeot 2008 άφησε πολύ πίσω το παρελθόν και έρχεται με δυνατούς βρυχηθμούς, όμορφο σχεδιασμό, δυνατό εσωτερικό, ποιότητα, χώρους και αναβαθμισμένη τεχνολογία.
Ο «μικρός» λέων βρυχάται
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η νέα Voge
Η Voge 300DS είναι η premium μοτοσικλέτα που όλοι περιμέναμε. Πρόκειται για μια κορυφαία πρόταση στη δημοφιλή κατηγορία των μοντέλων Street Adventure Touring και ο διττός του χαρακτήρας θα σας χαρίσει όλα όσα...
Η νέα Voge

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας