Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πριν από 70 χρόνια
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πριν από 70 χρόνια

  • A-
  • A+

Ηταν Μάιος του 1950, όταν διοργανώθηκε για πρώτη φορά Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1. Η σύνδεση της Alfa Romeo με τη Formula 1 είναι χαραγμένη στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η ιταλική μάρκα κατέκτησε το πρώτο το 1950, με τον Nino Farina στο τιμόνι της Alfa Romeo Grand Prix Tipo 158 «Alfetta», μια επιτυχία που επανέλαβε ένα χρόνο αργότερα ο Juan Manuel Fangio με την Alfetta 159.

Τούτος ο μήνας λοιπόν σηματοδοτεί την επέτειο του πρώτου αγώνα της Formula 1 το 1950, που αποτέλεσε την απαρχή του κορυφαίου θεσμού του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο οποίος το 2019 συμπλήρωσε τους 1.000 αγώνες στο Grand Prix της Κίνας. Και που σήμερα υποφέρει (και αυτός) λόγω κορονοϊού. Η πρώτη εκκίνηση του 2020 αναμένεται να δοθεί, καλώς εχόντων των πραγμάτων, στις 5 Ιουλίου στην Αυστρία.

Το 1938, η Alfetta ήταν ένα τεχνολογικό κόσμημα. Ο 8κυλινδρος εν σειρά κινητήρας της χρησιμοποιούσε έναν μηχανικό υπερσυμπιεστή, καθώς και ένα πρωτοποριακό καρμπιρατέρ. Η χρησιμοποίηση ελαφρών κραμάτων για το μπλοκ και ατσάλι νικελοχρωμίου για τον στροφαλοφόρο, επέτρεψε το βάρος του κινητήρα να περιοριστεί μόλις στα 165 κιλά. Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν τοποθετημένο στο πίσω μέρος και ήταν σε ένα σώμα με το διαφορικό. Αυτή η διάταξη που έμεινε στην ιστορία ως «transaxle» καταλάμβανε λιγότερο χώρο και προσέφερε την ιδανική κατανομή βάρους μεταξύ των δυο αξόνων.

Ο πόλεμος διέκοψε την έρευνα και η εξέλιξη πάγωσε. Τα μεταπολεμικά μοντέλα ήταν ουσιαστικά τα ίδια με τα προπολεμικά, τα οποία είχαν κρυφτεί περιμένοντας τη λήξη του πολέμου. Φανταστείτε το σκηνικό. Μιλάνο, 1943. Η πόλη έχει καταληφθεί και οι συλλήψεις από τους Γερμανούς πληθαίνουν μέρα με την ημέρα. Ενας μικρός αριθμός από Alfetta 158 βρίσκονται στο εργοστάσιο του Portello και κινδυνεύουν να παρθούν ως λάφυρα πολέμου. Οι τεχνικοί και οι εργάτες της Alfa Romeo αποφασίζουν ότι θα πρέπει να τις απομακρύνουν. Ετοιμάζουν ένα σχέδιο διαφυγής για τη μεταφορά τους με φορτηγά.

Ομως ανέκυψε ένα πρόβλημα. Τη στιγμή που το κομβόι των φορτηγών ήταν έτοιμο να αναχωρήσει, μια περίπολος της Βέρμαχτ εμφανίστηκε προτάσσοντας τα όπλα της. Ευτυχώς ο δοκιμαστής της Alfa, Pietro Bonini, ήταν Ελβετός και είχε ζήσει κάποια χρόνια στο Βερολίνο. Μιλώντας άπταιστα Γερμανικά έπεισε την περίπολο να αφήσει το κομβόι να ξεκινήσει. Οι Alfa Romeo 158 μεταφέρθηκαν σε φάρμες και κρύφτηκαν πίσω από ψεύτικους τοίχους και κορμούς... περιμένοντας καλύτερες μέρες.

Οχι πολύ μετά τον πόλεμο, οι ίδιες Alfetta 158 επέστρεψαν στο Portello και προσεκτικά ανακατασκευάστηκαν.

Το Βρετανικό Grand Prix στο Silverstone, το 1950, ήταν ο πρώτος από τους συνολικά 8 αγώνες που αποτελούσαν το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1. Οι χώρες, που λίγα χρόνια νωρίτερα βρίσκονταν σε πόλεμο, ενώθηκαν σε ένα αγωνιστικό γεγονός. Ηταν μια ιστορική στιγμή, η οποία κατέληξε σε έναν ιστορικό θρίαμβο για την Alfa Romeo.

 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Τα coupé Mazda
Για πολλές δεκαετίες, τα coupé αμαξώματα αποτελούσαν την αγαπημένη σχεδιαστική συνταγή για παραγωγή ελκυστικών και εμπνευσμένων μοντέλων. Οι κατασκευαστές αυτών των μοντέλων εστίαζαν περισσότερο στο στιλ αλλά...
Τα coupé Mazda
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Opel Manta
Το όνομά του προέρχεται από ψάρι! Ανήκει στο γένος Mobula (σαλάχια, διαβολόψαρα), το Opel Manta, ο πιο «θαλασσινός» εκπρόσωπος στην γκάμα των κλασικών μοντέλων Opel. Φέτος, το coupé με το λογότυπο του σαλαχιού...
Opel Manta
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επέτειος Seat
Πριν από εβδομήντα χρόνια, η Seat ξεκίνησε ένα συναρπαστικό ταξίδι. Το 1950 ιδρύθηκε η εταιρεία που έβαλε την Ισπανία στους τροχούς και στη μαζική κινητικότητα. H Seat άνοιξε τις πόρτες του εργοστασίου στη...
Επέτειος Seat
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Mazda RX-7
Παρουσιάστηκε το 1978 και ήταν το πρώτο σπορ μοντέλο μαζικής παραγωγής της Mazda που έμελλε να γίνει το πιο καλοπουλημένο όχημα με περιστροφικό κινητήρα στην ιστορία. Ηταν επίσης και το μοντέλο που εκτόξευσε...
Mazda RX-7
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επέτειος Ascona
Το 1970, η παραδοσιακά συντηρητική Opel έφερε την επανάσταση στη μεσαία κατηγορία. Το Opel Ascona ήταν το πρωτότυπο μιας σπορ λιμουζίνας με κοντούς προβόλους και εξαιρετική οδική συμπεριφορά
Επέτειος Ascona
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Διάκριση Coulthard
Η ομάδα μηχανοκίνητου αθλητισμού της IWC Schaffhausen έλαβε μέρος στον αγώνα του Goodwood Members’ Meeting για δεύτερη φορά. Στο τιμόνι της Mercedes-Benz 300 SL «Gullwing» βρέθηκε ο αστέρας της Φόρμουλα 1 και...
Διάκριση Coulthard

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας