Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υβριδικό και τετρακίνητο
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Υβριδικό και τετρακίνητο

  • A-
  • A+

Πολύ λογικά το σκέφτηκαν εκεί στην Toyota. Ετσι, το νέο Yaris θα έχει και τη SUV έκδοσή του, η οποία μάλιστα θα είναι και υβριδική και τετρακίνητη. Το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς, 6.992 αυτοκίνητα πέρυσι και άλλα 1.505 φέτος το πρώτο τρίμηνο, θα έχει στην επόμενη γενιά του μια ενδιαφέρουσα πρόταση.

Ολα αυτά στη δημοφιλή κατηγορία των B-SUVs που έρχεται να προκαλέσει ταραχή. Η μάρκα έχει το καλό όνομα λόγω αξιοπιστίας μα και δικτύου, γνωρίζει καλά την τετρακίνηση και την υβριδική τεχνολογία. Συνεπώς, ξεκινά με γκολ από τα αποδυτήρια.

Οι οδηγοί εκτιμούν όλο και περισσότερο την αντοχή μα και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος ενός SUV, με διαστάσεις προσαρμοσμένες για αστικούς δρόμους. Ταυτόχρονα, επιθυμούν ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστή εμφάνιση και κομψό στιλ, και με όλη την ευελιξία που είναι απαραίτητη για ένα δραστήριο lifestyle.

Με το Yaris Cross, η Toyota δίνει όλα τα παραπάνω, ενώ ταυτόχρονα δημιούργησε ένα αυθεντικό SUV μικρότερου μεγέθους, προσφέροντας υψηλότερη θέση οδήγησης, πρακτικότητα και ευρυχωρία εσωτερικού, με συμπαγείς διαστάσεις.

Εχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί για την Ευρώπη, ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις και προτιμήσεις της B-SUV αγοράς της γηραιάς ηπείρου. Επίσης, θα κατασκευάζεται στη Γαλλία, μαζί με τη νέα γενιά Yaris hatchback.

Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GA-B της Toyota για συμπαγή οχήματα. Επίσης μοιράζεται τη σχεδιαστική και χωροταξική φιλοσοφία «big-small» που χαρακτήριζε το πρώτο Yaris και προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις.

Το Yaris Cross επωφελείται από την τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota. Το υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει έναν νέο, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λ. κύκλου Atkinson, έχοντας προηγουμένως ληφθεί σχολαστικά μέτρα για μείωση των εσωτερικών τριβών και μηχανικών απωλειών και βελτιστοποίηση της ταχύτητας καύσης.

Το αποτέλεσμα είναι υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Η θερμική απόδοση του κινητήρα φτάνει στο 40%, υπερέχοντας έναντι εφάμιλλων κινητήρων diesel, που μεταφράζεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2.

Αποδίδει μέγιστη ισχύ 116 ίππων. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην καμπύλη ροπής, κάτι που αυξάνει την ταχύτητα απόκρισης. Η σχεδίαση θυμίζει τις κλασικές αρετές των SUV, με ψηλότερο αμάξωμα και μεγαλύτερους τροχούς/ελαστικά.

Εχει το ίδιο μεταξόνιο 2.560 χλστ. με το νέο Yaris hatchback, αλλά είναι 240 χλστ. μακρύτερο συνολικά, με την προσθήκη 60 χλστ. στον εμπρός πρόβολο και 180 χλστ. στον πίσω, διασφαλίζοντας περισσότερο εσωτερικό χώρο.

Η απόσταση από το έδαφος είναι 30 χλστ. μεγαλύτερη και το όχημα είναι ψηλότερο και φαρδύτερο συνολικά – κατά 90 και 20 χλστ. αντίστοιχα.

Η πίσω πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά. Ενα ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος δάπεδο προσφέρει την ευελιξία είτε ενός ασφαλισμένου υποδαπέδιου αποθηκευτικού χώρου είτε του αυξημένου χώρου φόρτωσης για μεγαλύτερα φορτία.

Το Yaris Cross είναι ευρύχωρο όσο και πρακτικό. Με όλα τα καθίσματα σε όρθια θέση και την εταζέρα στη θέση της, προσφέρει έναν πραγματικά πλούσιο χώρο αποσκευών, 350 λίτρων.

Ενα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζει το νέο Yaris Cross ως αυθεντικό SUV είναι η διαθεσιμότητά του και με σύστημα τετρακίνησης – μοναδικό χαρακτηριστικό στην κατηγορία του για υβριδικό μοντέλο.

Ως ηλεκτρικό, είναι μικρότερο σε διαστάσεις και ελαφρύτερο από τα αντίστοιχα μηχανικά συστήματα AWD, κάτι που βοηθά το Yaris Cross Hybrid AWD-i να πετυχαίνει χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 από οποιονδήποτε all-wheel drive ανταγωνιστή του στην κατηγορία B-SUV.

Το σύστημα κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες, το Yaris Cross χρησιμοποιεί εμπρόσθια κίνηση, αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης ενεργοποιείται αυτόματα η τετρακίνηση.

Η διαδικασία σχεδίασης του Yaris Cross είναι προϊόν συνεργασίας μιας μεγάλης ομάδας από στούντιο της Ευρώπης και της Ιαπωνίας.

Η αρχική έμπνευση ήρθε από ένα διαμάντι! Βλέποντάς το σε κάτοψη, οι σχεδιαστές έκοψαν τις περιττές άκρες – «ξάκρισαν» το αμάξωμα για να πετύχουν ένα σχήμα διαμαντιού που έτσι δόθηκε η δυνατότητα να τονίσουν τα φτερά.

Το σχήμα διαμαντιού του αμαξώματος σε συνδυασμό με τα 4 τολμηρά φτερά οδήγησε στη δημιουργία ενός ζωηρού σχήματος που ήταν ισχυρό και σοφιστικέ ταυτόχρονα.

Σαφέστατα, ήθελαν ένα αυτοκίνητο άμεσα αναγνωρίσιμο ως SUV, γι’ αυτό τόνισαν τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, τον ισχυρό οριζόντιο άξονα που προσδίδει μεγάλη ισορροπία και σταθερότητα, τους μεγάλους τετραγωνισμένους θόλους των τροχών και ασφαλώς τους μεγάλους τροχούς έως 18''.

Στο πίσω τμήμα, προσπάθησαν και πάλι να δώσουν στο αυτοκίνητο ένα ωραίο στήσιμο με φαρδιά φτερά, που υποδηλώνουν πόσο σταθερά πατά στους τροχούς.

Ο συνδυασμός των οριζόντιων πίσω φώτων και του πίσω παρμπρίζ εκφράζει συγγένεια με το Yaris, αλλά η φαρδύτερη και πιο τετραγωνισμένη πίσω πόρτα προϊδεάζει για τη μεγαλύτερη ευελιξία του χώρου αποσκευών για καθημερινή χρήση.

Η Toyota υπολογίζει ότι θα κατασκευάζει πάνω από 150.000 Yaris Cross τον χρόνο, ενώ προσβλέπει σε μερίδιο άνω του 8% στην κατηγορία B-SUV.

Ολα αυτά απέναντι σε δυνατούς αντιπάλους, όπως Citroën C3 Aircross, Ford Puma, Hyundai Kona, Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Captur, Skoda Kamiq, VW T-Cross και σε μια αγορά που θα επανεκκινήσει με άγνωστες προοπτικές…

Toyota Yaris Cross Hybrid 1.5

Κινητήρας: 1.497 κ.εκ., 3 κύλινδροι, βενζίνη

Ισχύς: 116 PS/ 5.500 σ.α.λ.

Κατανάλωση (εκτίμηση): 4 λίτρα/100 χλμ.

CO2: 119 γραμμάρια

Τέλη: 0 ευρώ

Τιμή: 19.500 ευρώ (εκτίμηση)

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Βραβείο για Mazda3
Tο Mazda3 κατέκτησε το βραβείο World Car Design of the Year 2020, σε μία από τις ειδικές κατηγορίες του θεσμού World Car Awards (WCA). Το Mazda3 είναι το δεύτερο Mazda που κερδίζει τον τίτλο.
Βραβείο για Mazda3
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Βραβείο στο Honda e
Συνεχίζοντας το σερί επιτυχιών του, το Honda e, το κόμπακτ ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, βραβεύτηκε με το Red Dot: Best of the Best 2020 για την επαναστατική προϊοντική του σχεδίαση.
Βραβείο στο Honda e
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ποιοτικό μικρό
To Mazda2 του 2020, η αναβαθμισμένη έκδοση της μάρκας στο segment B, διαθέτει νέο και πιο σοφιστικέ design, νέες τεχνολογίες Skyactiv και βελτιωμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας.
Ποιοτικό μικρό
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το νέο Ignis
Νέα ακόμη πιο δυναμική εμφάνιση, νέος κινητήρας για ακόμη καλύτερες επιδόσεις και η αναβαθμισμένη τεχνολογία Suzuki Hybrid σε κάθε έκδοση είναι ενδεικτικά κάποια στοιχεία του νέου μοντέλου.
Το νέο Ignis
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η πρώτη νίκη
Ο οδηγός της Nissan e.dams, Oliver Rowland, πήρε τη νίκη για λογαριασμό της ομάδας στον πέμπτο γύρο του Race at Home Challenge της ABB Formula E, σε αυτό που έχει χαρακτηριστεί ως ο καλύτερος αγώνας στην...
Η πρώτη νίκη
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επιστροφή στον δρόμο
Τώρα όμως, που βγαίνουμε έξω και επιστρέφουμε σταδιακά στις συνήθειές μας πιο δυνατοί σε ό,τι μας κάνει να νιώθουμε άνετα, η Citroën τρέχει το νέο πρόγραμμα «Back on the Road».
Επιστροφή στον δρόμο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας