Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Αμαζόνα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Αμαζόνα

  • A-
  • A+

Πέρασαν 50 χρόνια από τότε που κυκλοφόρησε η τελευταία «Αμαζόνα». Ολα ξεκίνησαν το πρώτο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου του 1956, όταν η Volvo παρουσίασε το Amazon στο Orebro της Σουηδίας. Ο σχεδιασμός ήταν διαφορετικός από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο, με επιρροές που προέρχονταν από αμερικανικά, βρετανικά και ιταλικά αυτοκίνητα. Ο άνθρωπος πίσω από τον σχεδιασμό ήταν ο 26χρονος τότε Γιαν Βίλσγκααρντ (1930-2016).

Η Volvo χρησιμοποιούσε το Amazon στις σκανδιναβικές αγορές, ενώ άλλες αγορές είχαν αριθμούς. Ο λόγος που συνέβαινε αυτό ήταν επειδή ένας Γερμανός κατασκευαστής μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών, ο Kreidler, λάνσαρε ένα μοτοποδήλατο με την ονομασία Amazon. Μετέπειτα οι δυο τους ήρθαν σε συμφωνία, με την οποία η Volvo θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το Amazon σε ορισμένες αγορές. Το 1958 παρουσιάστηκε η δεύτερη έκδοση του μοντέλου με την ονομασία 122S, έχοντας πιο σπορτίφ εμφάνιση, ενώ έναν χρόνο αργότερα το Amazon έγινε το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που περιλάμβαναν στον βασικό εξοπλισμό τους τις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων. Το 1961 εμφανίστηκε μια διθέσια έκδοση του μοντέλου με την ονομασία 121 και την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση της Στοκχόλμης η station-wagon έκδοση 220 (φωτογραφία).

Το όνομα Amazon σταμάτησε να χρησιμοποιείται το 1961 και όλα τα αυτοκίνητα της σουηδικής εταιρείας προσφέρονταν πια κωδικοποιημένα με τριψήφιους αριθμούς, σε όλες τις αγορές που ενδιαφέρονταν γι’ αυτά. Στη Σουηδία, ωστόσο, πωλούνταν με το αρχικό τους όνομα μέχρι το τέλος του 1970. Το τελευταίο αυτοκίνητο αυτού του τύπου βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 3 Ιουλίου του 1970. Στα 14 χρόνια της παραμονής του στην γκάμα της Volvo κατασκευάστηκαν συνολικά 667.323 Αμαζόνες, σε όλες τους τις εκδόσεις. To Amazon διέθετε στη φαρέτρα του πιο σύγχρονα όπλα, καθώς εξοπλίζονταν με μεγάλη γκάμα κινητήρων από 1.600 έως 2.000 κ.εκ., με την κίνηση να μεταδίδεται στον πίσω άξονα μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου τριών ή τεσσάρων σχέσεων.

Το κλασικό μοντέλο, που σωστά καταλάβατε, πήρε το όνομα από την ελληνική μυθολογία, ήταν και παραμένει αγαπημένο στην Ελλάδα και οι (πολύ) παλαιότεροι θυμούνται ένδοξες στιγμές: Ηταν 23 Μαΐου 1965, όταν η εργοστασιακή ομάδα της Volvo κατακτούσε με εντυπωσιακό τρόπο το 13ο Ράλι Ακρόπολις. Οι Σουηδοί Καρλ-Μάγκνους Σκογκ (οδηγός) και Λέναρντ Μπέργκρεν (συνοδηγός) οδήγησαν το λευκό Volvo Amazon 122S πρώτο στη ράμπα του τερματισμού, ύστερα από έναν πολύ σκληρό τριήμερο αγώνα! Το Ράλι Ακρόπολις είχε ήδη εδραιώσει τη φήμη του έχοντας κερδίσει τη θέση του στο παγκόσμιο καλεντάρι και, κατά γενική παραδοχή, συγκαταλεγόταν τότε στους πιο επίπονους και θεαματικούς αγώνες παγκοσμίως. Τώρα απλώς δεν υπάρχει. Και όλοι ελπίζουμε να επιστρέψει κάποτε στα ευρωπαϊκά σαλόνια. Σίγουρα είναι εφικτό να αναστραφεί η απουσία του Ακρόπολις από τα προγράμματα των διεθνών αγώνων. Ιδιαίτερα τώρα που θα γίνει καθολική επανεκκίνηση!


 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Με 1.400+ ίππους
Μπορεί να είναι αθόρυβη και να μην καταναλώνει σταγόνα καυσίμου, όμως έχει τη μοναδική ικανότητα να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 400 μέτρα σε σχεδόν 8 δευτερόλεπτα, με ταχύτητα εξόδου τα 274 χλμ./ώρα.
Με 1.400+ ίππους
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μεγάλη πτώση
Οπως ήταν αναμενόμενο, η αγορά των αυτοκινήτων τον Μάρτιο σημείωσε μεγάλη πτώση, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ και λόγω μειωμένου ενδιαφέροντος, αλλά και των περιορισμών στη μετακίνηση.
Μεγάλη πτώση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πενηντάρισε!
Η ομορφιά μιας Alfa Romeo είναι διαχρονική και η Montreal, φέτος στα 50 της, επιβεβαιώνει με τον πλέον εμφατικό τρόπο αυτόν τον κανόνα, συμβάλλοντας με τον δικό της τρόπο στον μύθο της ιταλικής μάρκας.
Πενηντάρισε!
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Με υγραέριο
Το πιο δημοφιλές μοντέλο της Dacia, που βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, το Duster διατίθεται τώρα και στην έκδοση ECO–G, με κινητήρα βενζίνης/υγραερίου.
Με υγραέριο
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ford Taunus
Η ονομασία προέρχεται από τη γερμανική οροσειρά Taunus, στην περιοχή της Φρανκφούρτης. Το έμαθαν καλά και το αγάπησαν οι Ελληνες στα 60s και 70s.
Ford Taunus
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Προσφορές Kawasaki
Η ΤΕΟΜΟΤΟ Α.Ε. εφαρμόζει για την άνοιξη του 2020 μια νέα προωθητική ενέργεια για μεγάλη γκάμα μοντέλων της Kawasaki δίνοντας τη δυνατότητα στους υποψήφιους αγοραστές να τα αποκτήσουν.
Προσφορές Kawasaki

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας