Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πενηντάρισε!
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πενηντάρισε!

  • A-
  • A+

Η ομορφιά μιας Alfa Romeo είναι διαχρονική και η Montreal, φέτος στα 50 της, επιβεβαιώνει με τον πλέον εμφατικό τρόπο αυτόν τον κανόνα, συμβάλλοντας με τον δικό της τρόπο στον μύθο της ιταλικής μάρκας.

Το 1967, στη Διεθνή Εκθεση του Μόντρεαλ, οι διοργανωτές επέλεξαν την Alfa Romeo ανάμεσα σε όλους τους κατασκευαστές για να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα εξέφραζε «την υψηλότερη προσδοκία του σύγχρονου ανθρώπου όσον αφορά την αυτοκίνηση». Είναι η εποχή που η ταινία του Μάικ Νίκολς «Ο πρωτάρης» με τον Ντάστιν Χόφμαν και την κόκκινη Alfa Romeo Spider Duetto έχει καταστήσει το μοντέλο, αλλά και συνολικά τη μάρκα εξαιρετικά δημοφιλή και στη Β. Αμερική. Είναι η χρυσή εποχή της μάρκας και οι διοργανωτές της EXPO 1967, το θέμα της οποίας ήταν «Ο άνδρας και ο κόσμος του», ζητούν από την Alfa Romeo να δημιουργήσει την απόλυτη έκφραση της αυτοκίνησης. Λόγω του ότι η έκθεση ήταν μόνο 9 μήνες μετά την ανακοίνωση αυτής της τιμητικής επιλογής, η πίεση για τη μάρκα ήταν τεράστια. Η δημιουργία ενός αυτοκινήτου από λευκό χαρτί σε αυτό το χρονικό διάστημα ήταν μη ρεαλιστική και έτσι η Giulia Sprint GT αποτέλεσε τη βάση πάνω στην οποία η Carrozzeria Bertone θα δημιουργούσε το αμάξωμα.

Στο στούντιο του Bertone, ο 29χρονος Marcello Gandini σχεδίασε ένα χαμηλό, κομψό και με αεροδυναμικές γραμμές coupé. Η πρωτοτυπία του σχεδίου σε μεγάλο βαθμό οφειλόταν στη χαμηλή εμπρός μάσκα και το καπό που κάλυπτε εν μέρει τα φωτιστικά σώματα κάτω από μια σειρά «βλεφαρίδες», οι οποίες εκτός των άλλων βελτίωναν την αεροδυναμική απόδοση. Το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ, οι σχήματος «L» πόρτες και οι έξι εισαγωγές αέρα στις πίσω κολόνες αποτελούσαν μερικά από τα σχεδιαστικά στοιχεία που εξελίχθηκαν σε πραγματικό θρύλο για τον χώρο του σχεδιασμού αυτοκινήτων. Το σχεδόν οριζόντιο πίσω παρμπρίζ, η διπλή τοποθετημένη στο κέντρο εξάτμιση και το πίσω «κόψιμο» «Kamm» συμπλήρωναν την εικόνα των δύο βαμμένων σε περλέ λευκό χρώμα πρωτότυπων που κατασκευάστηκαν για την έκθεση.

Τα δύο πρωτότυπα, που έμειναν στην ιστορία ως Alfa Romeo Montreal Expo, τοποθετήθηκαν στην είσοδο της Διεθνούς Εκθεσης στον χώρο που είχε τίτλο «Ανθρωπος ο Δημιουργός». Μια σειρά καθρεπτών επέτρεπαν η εικόνα των δύο πρωτότυπων –που σήμερα βρίσκονται στο Μουσείο της Alfa Romeo στο Arese- να είναι ορατή σε όλο τον χώρο της έκθεσης. Η εξαιρετική αποδοχή από το κοινό έπεισε τη διοίκηση της μάρκας να δημιουργήσει μια έκδοση παραγωγής, η οποία σε αισθητικό επίπεδο ήταν πολύ κοντά στο πρωτότυπο του Bertone, αλλά σε μηχανολογικό επίπεδο ήταν αναβαθμισμένη χρησιμοποιώντας τον δυνατό V8 κινητήρα της 33 Stradale.

Το καπό ψήλωσε ώστε ο χώρος να μπορεί να φιλοξενήσει τον V8 κινητήρα, του οποίου η χωρητικότητα αυξήθηκε στα 2,6 λίτρα, με μόνο (!) 200 άλογα, έτσι ώστε να γίνει συμβατή με την καθημερινή χρήση. Το συνολικό ύψος αυξήθηκε σε σχέση με τα πρωτότυπα, αλλά οι διάσημες «βλεφαρίδες» στα φώτα παρέμειναν. Εξίσου εντυπωσιακά με τον σχεδιασμό ήταν και τα χρώματα, που περιελάμβαναν εκτός των άλλων το πράσινο Verde Termico της φωτογραφίας. Παρουσιάστηκε επίσημα στην τελική και εμπορική της μορφή το 1970 και μέχρι το 1977 που έκλεισε ο κύκλος, κατασκευάστηκαν 3.925 μονάδες.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το «ληξιαρχείο»
Tο Alfa Romeo Documentation Centre, ο οργανισμός που σκοπό έχει την καταγραφή και διατήρηση των ιστορικών αρχείων της μάρκας, κλείνει φέτος 60 χρόνια ζωής.
Το «ληξιαρχείο»
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Opel Manta
Το όνομά του προέρχεται από ψάρι! Ανήκει στο γένος Mobula (σαλάχια, διαβολόψαρα), το Opel Manta, ο πιο «θαλασσινός» εκπρόσωπος στην γκάμα των κλασικών μοντέλων Opel. Φέτος, το coupé με το λογότυπο του σαλαχιού...
Opel Manta
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ford Taunus
Η ονομασία προέρχεται από τη γερμανική οροσειρά Taunus, στην περιοχή της Φρανκφούρτης. Το έμαθαν καλά και το αγάπησαν οι Ελληνες στα 60s και 70s.
Ford Taunus
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Κλασικός γύρος
Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Σπορ Αυτοκινήτων διοργάνωσε με επιτυχία για 27ο συνεχόμενο έτος τον Γύρο Αττικής, το ράλι που παραδοσιακά ανοίγει την αγωνιστική χρονιά.
Κλασικός γύρος
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Δώρα από Vespa
Τώρα η Vespa χαρίζει και αξεσουάρ, για να είναι ο αναβάτης απόλυτα εξοπλισμένος από την πρώτη βόλτα με τα γνήσια αξεσουάρ Vespa συμπληρώνουν ιδανικά τις γραμμές του οχήματος.
Δώρα από Vespa
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Εκθεση και επέτειος
Στην 38η διεθνή έκθεση κλασικών αυτοκινήτων Automotoretrò το τμήμα της FCA που είναι αφιερωμένο στην ιστορία και στα κλασικά οχήματα του ομίλου, έχει εντυπωσιακή παρουσία με μοναδικά μοντέλα.
Εκθεση και επέτειος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας