Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ψηφιακός κόσμος
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ψηφιακός κόσμος

  • A-
  • A+

Η ιστορία του ξεκινά το 1974. Μαζί με τη δική μας Μεταπολίτευση. Αλλαξε τον κόσμο της αυτοκίνησης, όπως η χώρα μας άλλαξε τότε σελίδα. Καθιερώθηκε, καταξιώθηκε, κυριάρχησε και συνεχίζει.

Η πλήρης ψηφιοποίηση των ενδείξεων του εσωτερικού συνιστά την αιχμή του δόρατος για το νέο κεφάλαιο στην ιστορία του αυτοκινήτου.

Η Ελλάδα (ακόμα) ελπίζει στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και στη μείωση της γραφειοκρατίας μέσω της προώθησης της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης...

Η όγδοη γενιά του best-seller, που έχει πουλήσει πάνω από 35 εκατομμύρια μονάδες μέχρι σήμερα, σηματοδοτεί την κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου που δεν είναι μόνο από τα πιο πρωτοποριακά πεντάθυρα χάτσμπακ στον κόσμο. Είναι αυτό το ίδιο που δημιούργησε την κατηγορία και παράλληλα ένα από τα πιο προηγμένα μοντέλα ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Από το πρώτο Golf, αυτό το Volkswagen ήταν πάντα ένα όχημα που συγχώνευε υψηλά επίπεδα καθημερινής χρηστικότητας. Το νέο Golf συνεχίζει αυτή την προσέγγιση. Ενα πρωταρχικό παράδειγμα σχεδιασμού και λειτουργικότητας: η σιλουέτα του.

Το κυρίαρχο στοιχείο σχεδιασμού είναι η κολόνα C, χαρακτηριστικό στοιχείο του Golf. Κάνει το σώμα δυναμικό προς τα εμπρός, συγκεντρώνει το βλέμμα στο πίσω μέρος του και μεταφέρει το εικονικό σχήμα του αρχικού Golf στη σημερινή εποχή.

Παρ' όλο που το νέο Golf δεν φαίνεται τόσο ψηλό, δίνοντας την εντύπωση πιο τεντωμένου και δυναμικού, διατηρούνται οι συμπαγείς διαστάσεις του: μήκος 4.284 χιλ., πλάτος 1.789 και ύψος 1.456. Το μεταξόνιο ανέρχεται σε 2.636 χιλ. Η μετωπική επιφάνεια έχει μειωθεί στα 2,21 τ.μ. και ο συντελεστής οπισθέλκουσας (τιμή Cd) έχει επίσης μειωθεί στα 0,275 από 0,3.

Αυτές οι πιο εξελιγμένες αεροδυναμικές γραμμές έχουν επιτευχθεί μέσω μιας σειράς ρυθμίσεων, όπως γενικά πιο αεροδυναμική σχεδίαση, εξωτερικοί καθρέφτες βελτιστοποιημένοι ως προς το Cd, αεροδυναμικές γωνίες και αεροτομή στο πίσω μέρος της οροφής, εκτεταμένη επένδυση του κάτω μέρους του οχήματος και αεροδυναμικά βελτιωμένα χαρακτηριστικά των επενδύσεων των τροχών.

Καλό το εξωτερικό, όμως η (ψηφιακή) επανάσταση έρχεται από μέσα. Το εσωτερικό δεν έχει καμία ομοιότητα με το παρελθόν και είναι πλήρως ψηφιοποιημένο.

Στον βασικό εξοπλισμό ανήκει ένας ενοποιημένος πίνακας ελέγχου, ο οποίος περιλαμβάνει τα ψηφιακά όργανα (Digital Cockpit) με οθόνη 10 ιντσών, το επίσης στάνταρ σύστημα Infotainment Composition (οθόνη αφής 8,25 ιντσών) και ένα πολυλειτουργικό τιμόνι.

Ακόμα και το κλασικό περιστροφικό χειριστήριο για το άναμμα των φώτων έχει αντικατασταθεί από ένα πάνελ με διακόπτες αφής. Εντύπωση προκαλεί η απουσία από την κεντρική κονσόλα εκείνων των διακοπτών που εξασφαλίζουν άμεση πρόσβαση στα υποσυστήματα του αυτοκινήτου, όπως άλλωστε και ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός του «επιλογέα» του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη στις εκδόσεις DSG.

Ούτε λόγος για ποιότητα, αφού τα υλικά που καλύπτουν τις επιφάνειες ανταποκρίνονται με το παραπάνω στις προσδοκίες σου, πείθοντας τόσο με το φινίρισμα όσο και με την αψεγάδιαστη συναρμογή τους.

Το νέο Golf προσφέρει ικανοποιητικό χώρο για πέντε άτομα, μαζί με χώρο αποσκευών 380 λίτρων, που βεβαίως δεν είναι πολύ ψηλά στην κατηγορία, καλύπτει όμως τις ανάγκες της οικογένειας.

Ανεξαρτήτως κινητήρα η προσοχή στη λεπτομέρεια που έχουν επιδείξει οι κατασκευαστές είναι καθοριστική για τη διαμόρφωση της άποψης για το νέο μοντέλο. H κορυφαία ποιότητα κύλισης και το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης είναι μερικά από αυτά, όχι όμως και τα μοναδικά.

Υπάρχει και η ηχομόνωση, η θέση οδήγησης, η εξαιρετική οδική συμπεριφορά από την πολύβουη Αθήνα μέχρι τα χιονισμένα στροφιλίκια του Μετσόβου. Και κυρίως η άνεση και η σιγουριά που σου προσφέρει. Με μέση κατανάλωση στα 7 λίτρα, όχι άσχημα για τον τρόπο που οδηγήθηκε και μάλιστα με τρεις μεγαλόσωμους ενήλικες και τις αποσκευές τους.

Το νέο Golf εισάγεται στην Ελλάδα με βασική την έκδοση «Life». Αυτό σημαίνει ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού ήδη από την εισαγωγική έκδοση διάθεσης του μοντέλου στη χώρα μας.

Οταν ολοκληρωθεί η έλευση της γκάμας, θα διατίθεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, φυσικού αερίου (CNG) καθώς και με ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά κινητήρια συστήματα. Ολοι οι βενζινοκινητήρες και οι πετρελαιοκινητήρες διαθέτουν υπερσυμπιεστή.

Για πρώτη φορά λοιπόν θα διατεθούν 8 εκδόσεις κινητήριων συστημάτων για το Golf. Ενα νέο, αποδοτικό χειροκίνητο κιβώτιο 6-σχέσεων έχει επίσης ενταχθεί στην γκάμα.

Προς το παρόν διατίθεται με τον κινητήρα 1.5 TSI και 1.5 eTSI, με 150 ίππους αμφότεροι και τον 1.5 TSI με τους 130 ίππους σε ό,τι αφορά τη βενζίνη. Υπάρχει επίσης διαθέσιμος και ο diesel 2.0 TDI με 150 ίππους.

Μέσα στους επόμενους μήνες θα έρθει και ο τρικύλινδρος του 1.0 λίτρου TSI με 110 ίππους και φυσικά με πιο προσιτή τιμή, 20.500 ευρώ.

VOLKSWAGEN GOLF 1.5 TSI 130PS

Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. diesel

Ισχύς: 130 ίπποι/ 5.000 σ.α.λ.

Ροπή: 200 Nm/ 1.400 σ.α.λ.

0-100: 9,2”

Τελική: 214 χλμ./ώρα

Κατανάλωση: 5,4 λ./100 χλμ.

CO2: 122 γραμμάρια

Τέλη: 146 ευρώ

Τιμή: 21.800 ευρώ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το πρώτο καταλυτικό
Πριν από 35 χρόνια, ξεκίνησε στην Opel η εποχή του καταλυτικού μετατροπέα. Το 1985, το Opel Ascona 1.8i ήταν το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο με καταλυτικό μετατροπέα που αναπτύχθηκε ειδικά για την Ευρώπη.
Το πρώτο καταλυτικό
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ηλεκτρική εποχή
Μια νέα εποχή για την αυτοκίνηση ξεκινά και στην Ελλάδα με την έναρξη διάθεσης του ολοκαίνουργιου, αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της Volkswagen, του καινοτόμου και πρωτοποριακού ID.3
Ηλεκτρική εποχή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ρεκόρ παραγωγής
H Mercedes-Benz W123 κατέγραψε επιτυχημένη πορεία ήδη από τον πρώτο χρόνο της παραγωγής της. Η ζήτηση ήταν τέτοια που η παραγωγή αδυνατούσε να την καλύψει, με το φαινόμενο ιδιοκτήτες να πωλούν το αυτοκίνητό...
Ρεκόρ παραγωγής
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Premium κατάσταση
Το νέο Audi A3 Sportback, στην τέταρτη πλέον γενιά του, με ξεκάθαρο sport DNA ορίζει εκ νέου, επανεφευρίσκοντας ουσιαστικά, την κατηγορία που δημιούργησε η ίδια η Audi.
Premium κατάσταση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Και SUV και cabrio
Το T-Roc ήδη από το λανσάρισμά του «δικαίωσε» το όνομα που του έδωσαν οι ιθύνοντες της Volkswagen, «ροκάροντας» την κατηγορία του. Με το Τ να παραπέμπει χαρακτηριστικά στους δύο προάγγελούς του, το Tiguan και...
Και SUV και cabrio
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Opel Manta
Το όνομά του προέρχεται από ψάρι! Ανήκει στο γένος Mobula (σαλάχια, διαβολόψαρα), το Opel Manta, ο πιο «θαλασσινός» εκπρόσωπος στην γκάμα των κλασικών μοντέλων Opel. Φέτος, το coupé με το λογότυπο του σαλαχιού...
Opel Manta

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας