Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ψηφιακός κόσμος
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ψηφιακός κόσμος

  • A-
  • A+

Η ιστορία του ξεκινά το 1974. Μαζί με τη δική μας Μεταπολίτευση. Αλλαξε τον κόσμο της αυτοκίνησης, όπως η χώρα μας άλλαξε τότε σελίδα. Καθιερώθηκε, καταξιώθηκε, κυριάρχησε και συνεχίζει.

Η πλήρης ψηφιοποίηση των ενδείξεων του εσωτερικού συνιστά την αιχμή του δόρατος για το νέο κεφάλαιο στην ιστορία του αυτοκινήτου.

Η Ελλάδα (ακόμα) ελπίζει στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και στη μείωση της γραφειοκρατίας μέσω της προώθησης της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης...

Η όγδοη γενιά του best-seller, που έχει πουλήσει πάνω από 35 εκατομμύρια μονάδες μέχρι σήμερα, σηματοδοτεί την κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου που δεν είναι μόνο από τα πιο πρωτοποριακά πεντάθυρα χάτσμπακ στον κόσμο. Είναι αυτό το ίδιο που δημιούργησε την κατηγορία και παράλληλα ένα από τα πιο προηγμένα μοντέλα ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Από το πρώτο Golf, αυτό το Volkswagen ήταν πάντα ένα όχημα που συγχώνευε υψηλά επίπεδα καθημερινής χρηστικότητας. Το νέο Golf συνεχίζει αυτή την προσέγγιση. Ενα πρωταρχικό παράδειγμα σχεδιασμού και λειτουργικότητας: η σιλουέτα του.

Το κυρίαρχο στοιχείο σχεδιασμού είναι η κολόνα C, χαρακτηριστικό στοιχείο του Golf. Κάνει το σώμα δυναμικό προς τα εμπρός, συγκεντρώνει το βλέμμα στο πίσω μέρος του και μεταφέρει το εικονικό σχήμα του αρχικού Golf στη σημερινή εποχή.

Παρ' όλο που το νέο Golf δεν φαίνεται τόσο ψηλό, δίνοντας την εντύπωση πιο τεντωμένου και δυναμικού, διατηρούνται οι συμπαγείς διαστάσεις του: μήκος 4.284 χιλ., πλάτος 1.789 και ύψος 1.456. Το μεταξόνιο ανέρχεται σε 2.636 χιλ. Η μετωπική επιφάνεια έχει μειωθεί στα 2,21 τ.μ. και ο συντελεστής οπισθέλκουσας (τιμή Cd) έχει επίσης μειωθεί στα 0,275 από 0,3.

Αυτές οι πιο εξελιγμένες αεροδυναμικές γραμμές έχουν επιτευχθεί μέσω μιας σειράς ρυθμίσεων, όπως γενικά πιο αεροδυναμική σχεδίαση, εξωτερικοί καθρέφτες βελτιστοποιημένοι ως προς το Cd, αεροδυναμικές γωνίες και αεροτομή στο πίσω μέρος της οροφής, εκτεταμένη επένδυση του κάτω μέρους του οχήματος και αεροδυναμικά βελτιωμένα χαρακτηριστικά των επενδύσεων των τροχών.

Καλό το εξωτερικό, όμως η (ψηφιακή) επανάσταση έρχεται από μέσα. Το εσωτερικό δεν έχει καμία ομοιότητα με το παρελθόν και είναι πλήρως ψηφιοποιημένο.

Στον βασικό εξοπλισμό ανήκει ένας ενοποιημένος πίνακας ελέγχου, ο οποίος περιλαμβάνει τα ψηφιακά όργανα (Digital Cockpit) με οθόνη 10 ιντσών, το επίσης στάνταρ σύστημα Infotainment Composition (οθόνη αφής 8,25 ιντσών) και ένα πολυλειτουργικό τιμόνι.

Ακόμα και το κλασικό περιστροφικό χειριστήριο για το άναμμα των φώτων έχει αντικατασταθεί από ένα πάνελ με διακόπτες αφής. Εντύπωση προκαλεί η απουσία από την κεντρική κονσόλα εκείνων των διακοπτών που εξασφαλίζουν άμεση πρόσβαση στα υποσυστήματα του αυτοκινήτου, όπως άλλωστε και ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός του «επιλογέα» του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη στις εκδόσεις DSG.

Ούτε λόγος για ποιότητα, αφού τα υλικά που καλύπτουν τις επιφάνειες ανταποκρίνονται με το παραπάνω στις προσδοκίες σου, πείθοντας τόσο με το φινίρισμα όσο και με την αψεγάδιαστη συναρμογή τους.

Το νέο Golf προσφέρει ικανοποιητικό χώρο για πέντε άτομα, μαζί με χώρο αποσκευών 380 λίτρων, που βεβαίως δεν είναι πολύ ψηλά στην κατηγορία, καλύπτει όμως τις ανάγκες της οικογένειας.

Ανεξαρτήτως κινητήρα η προσοχή στη λεπτομέρεια που έχουν επιδείξει οι κατασκευαστές είναι καθοριστική για τη διαμόρφωση της άποψης για το νέο μοντέλο. H κορυφαία ποιότητα κύλισης και το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης είναι μερικά από αυτά, όχι όμως και τα μοναδικά.

Υπάρχει και η ηχομόνωση, η θέση οδήγησης, η εξαιρετική οδική συμπεριφορά από την πολύβουη Αθήνα μέχρι τα χιονισμένα στροφιλίκια του Μετσόβου. Και κυρίως η άνεση και η σιγουριά που σου προσφέρει. Με μέση κατανάλωση στα 7 λίτρα, όχι άσχημα για τον τρόπο που οδηγήθηκε και μάλιστα με τρεις μεγαλόσωμους ενήλικες και τις αποσκευές τους.

Το νέο Golf εισάγεται στην Ελλάδα με βασική την έκδοση «Life». Αυτό σημαίνει ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού ήδη από την εισαγωγική έκδοση διάθεσης του μοντέλου στη χώρα μας.

Οταν ολοκληρωθεί η έλευση της γκάμας, θα διατίθεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, φυσικού αερίου (CNG) καθώς και με ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά κινητήρια συστήματα. Ολοι οι βενζινοκινητήρες και οι πετρελαιοκινητήρες διαθέτουν υπερσυμπιεστή.

Για πρώτη φορά λοιπόν θα διατεθούν 8 εκδόσεις κινητήριων συστημάτων για το Golf. Ενα νέο, αποδοτικό χειροκίνητο κιβώτιο 6-σχέσεων έχει επίσης ενταχθεί στην γκάμα.

Προς το παρόν διατίθεται με τον κινητήρα 1.5 TSI και 1.5 eTSI, με 150 ίππους αμφότεροι και τον 1.5 TSI με τους 130 ίππους σε ό,τι αφορά τη βενζίνη. Υπάρχει επίσης διαθέσιμος και ο diesel 2.0 TDI με 150 ίππους.

Μέσα στους επόμενους μήνες θα έρθει και ο τρικύλινδρος του 1.0 λίτρου TSI με 110 ίππους και φυσικά με πιο προσιτή τιμή, 20.500 ευρώ.

VOLKSWAGEN GOLF 1.5 TSI 130PS

Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. diesel

Ισχύς: 130 ίπποι/ 5.000 σ.α.λ.

Ροπή: 200 Nm/ 1.400 σ.α.λ.

0-100: 9,2”

Τελική: 214 χλμ./ώρα

Κατανάλωση: 5,4 λ./100 χλμ.

CO2: 122 γραμμάρια

Τέλη: 146 ευρώ

Τιμή: 21.800 ευρώ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ανοιχτό SUV
Το νέο T-Roc Cabriolet υπόσχεται ανοιχτούς ουρανούς, για πρώτη φορά στην compact SUV κατηγορία. Το μοντέλο θα κυκλοφορήσει σύντομα στην αγορά της Γερμανίας και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Ανοιχτό SUV
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επέτειος Ascona
Το 1970, η παραδοσιακά συντηρητική Opel έφερε την επανάσταση στη μεσαία κατηγορία. Το Opel Ascona ήταν το πρωτότυπο μιας σπορ λιμουζίνας με κοντούς προβόλους και εξαιρετική οδική συμπεριφορά
Επέτειος Ascona
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Εξαντλητική δοκιμή
To Motociclismo, το έγκυρο ιταλικό περιοδικό για τους Δυο Τροχούς, υπέβαλε μια Ducati Multistrada σε εξαντλητική δοκιμή αντοχής και αξιοπιστίας. Μια ολοκαίνουργια, κατακόκκινη Multistrada έφτασε στα γραφεία...
Εξαντλητική δοκιμή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μικρό και ηλεκτρικό
Η Citroën αποκαλύπτει το διθέσιο ami, ένα 100% ηλεκτρικό όχημα που θα κάνει τις αστικές μετακινήσεις μια τελείως νέα εμπειρία. Είναι μια χειροπιαστή απόδειξη της διάθεσης για προσφορά λύσεων για τις αστικές...
Μικρό και ηλεκτρικό
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ιδανικός συνδυασμός
Το πρώτο σε πωλήσεις crossover στην Ευρώπη είναι διαθέσιμο με σημαντικές βελτιώσεις που ολοκληρώνουν τον premium χαρακτήρα του. Συνδυάζεται με τον εξαιρετικό κινητήρα diesel 1.7 λίτρων.
Ιδανικός συνδυασμός
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ford Taunus
Η ονομασία προέρχεται από τη γερμανική οροσειρά Taunus, στην περιοχή της Φρανκφούρτης. Το έμαθαν καλά και το αγάπησαν οι Ελληνες στα 60s και 70s.
Ford Taunus

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας