Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
O πρώτος τίτλος
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

O πρώτος τίτλος

  • A-
  • A+

Η Peugeot με την κατάκτηση του φετινού Car of the Year εισάγεται στις top3 μάρκες με τους περισσότερους τίτλους στην ιστορία του θεσμού, 6 στο σύνολο. Το νέο 208 ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020» ακολουθεί το 3008 (2017), το 308 (2014), το 307 (2002), το 405 (1988) και το 504 (Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1969). Για να θυμηθούμε το αυτοκίνητο που χάρισε τον πρώτο τίτλο: το Peugeot 504 συνιστά ακόμα ένα δείγμα της σχεδιαστικής ιδιοφυΐας του οίκου Pininfarina. Οι coupe και cabrio εκδόσεις της γαλλικής πρότασης ξεχώρισαν από την πρώτη στιγμή με το… εξωτικό παρουσιαστικό τους, η μπερλίνα όμως ήταν εκείνη που χάρισε στη γαλλική φίρμα μια άνευ προηγουμένου εμπορική επιτυχία παραμένοντας στη γραμμή παραγωγής από το 1968 έως και το 1983.Ο σχεδιασμός, που έπαιζε ανάμεσα στο κλασικό και το μοντέρνο, και η στιβαρότητα ήταν αυτά που το έκαναν να σπάσει όλα τα ρεκόρ παραγωγής της Peugeot ξεπερνώντας τα 3,6 εκατ. αυτοκίνητα.

Η δημιουργία του αυτοκινήτου, το οποίο θα αντικαθιστούσε το επιτυχημένο μα και συντηρητικό 404, ανατέθηκε στον Pininfarina και στο γραφείο σχεδιασμού της Peugeot. Ετοίμασαν τελικά ένα μοντέλο με ρευστή σιλουέτα και απαλές γραμμές, που τελείωνε με ένα τολμηρό «κόψιμο» πίσω, στο καπό του πορτμπαγκάζ.

Ως προς τον κινητήρα οι Γάλλοι αρκέστηκαν σε μια εξέλιξη. Ο αναβαθμισμένος 1.800άρης του 404, με 76 ίππους, έδινε αξιοπρεπείς επιδόσεις για την εποχή, που βελτιώθηκαν το 1972 με τον 2.0 Ti και τους 106 ίππους. Το 504 άρεσε τόσο, σε σημείο που η καθυστέρηση στις παραδόσεις έφτασε τους έξι μήνες κατά το λανσάρισμά του. Αποδοχή και επιτυχία που του έδωσαν τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 1969.

Η διάκριση αυτή έδωσε ώθηση στην επίσπευση του σχεδιασμού και τελικά της παραγωγής και άλλων εκδοχών του 504. Τα πολυτελή Peugeot 504 Coupe (στη φωτογραφία) και Cabriolet παρουσιάστηκαν μόλις έναν χρόνο αργότερα από το σεντάν, το 1969, και το 7θέσιο Familiale και το 504 με καρότσα το 1970.

Ξεχώρισε η Coupe έκδοση που εντυπωσιάζει ακόμη και σήμερα και γοήτευσε ακόμα και τον Ferrari. Οι ψαγμένοι και φίλοι του κλασικού αυτοκινήτου ίσως και να γνωρίζουν πως ο Enzo Ferrari είχε μεγάλη αδυναμία στην Peugeot και διατηρούσε στενή φιλία με τον Pininfarina.

Για αρκετά χρόνια τη δεκαετία του 1960 ο Enzo Ferrari χρησιμοποιούσε για τις καθημερινές μετακινήσεις του ένα Peugeot 404 με δερμάτινο σαλόνι. Το 1969 ένα πρόβλημα με το γόνατο τον ώθησε να αντικαταστήσει το 404 με το νεότερο 504, αρχικά το τετράθυρο, μέχρι το 1973 που προτίμησε την πιο γοητευτική Coupe έκδοση.

Τυπικά ο κύκλος του Peugeot 504 έκλεισε το 1983. Συνέχισε να παράγεται για πολλά χρόνια ακόμα (μέχρι το 1999) σε 7 χώρες εκτός Ευρώπης, από την Αργεντινή μέχρι την Κίνα.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ford Taunus
Η ονομασία προέρχεται από τη γερμανική οροσειρά Taunus, στην περιοχή της Φρανκφούρτης. Το έμαθαν καλά και το αγάπησαν οι Ελληνες στα 60s και 70s.
Ford Taunus
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ο «μικρός» λέων βρυχάται
To νέο Peugeot 2008 άφησε πολύ πίσω το παρελθόν και έρχεται με δυνατούς βρυχηθμούς, όμορφο σχεδιασμό, δυνατό εσωτερικό, ποιότητα, χώρους και αναβαθμισμένη τεχνολογία.
Ο «μικρός» λέων βρυχάται
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Κλασικός γύρος
Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Σπορ Αυτοκινήτων διοργάνωσε με επιτυχία για 27ο συνεχόμενο έτος τον Γύρο Αττικής, το ράλι που παραδοσιακά ανοίγει την αγωνιστική χρονιά.
Κλασικός γύρος
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επέτειος Ascona
Το 1970, η παραδοσιακά συντηρητική Opel έφερε την επανάσταση στη μεσαία κατηγορία. Το Opel Ascona ήταν το πρωτότυπο μιας σπορ λιμουζίνας με κοντούς προβόλους και εξαιρετική οδική συμπεριφορά
Επέτειος Ascona
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Εκθεση και επέτειος
Στην 38η διεθνή έκθεση κλασικών αυτοκινήτων Automotoretrò το τμήμα της FCA που είναι αφιερωμένο στην ιστορία και στα κλασικά οχήματα του ομίλου, έχει εντυπωσιακή παρουσία με μοναδικά μοντέλα.
Εκθεση και επέτειος
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το «ληξιαρχείο»
Tο Alfa Romeo Documentation Centre, ο οργανισμός που σκοπό έχει την καταγραφή και διατήρηση των ιστορικών αρχείων της μάρκας, κλείνει φέτος 60 χρόνια ζωής.
Το «ληξιαρχείο»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας