Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο «μικρός» λέων βρυχάται
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο «μικρός» λέων βρυχάται

  • A-
  • A+

To νέο Peugeot 2008 άφησε πολύ πίσω το παρελθόν και έρχεται με δυνατούς βρυχηθμούς, όμορφο σχεδιασμό, δυνατό εσωτερικό, ποιότητα, χώρους και αναβαθμισμένη τεχνολογία. Ετσι, μπαίνει δυναμικά στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, την οποία αγαπά όσο δεν φαντάζεστε η αγορά.

Το «2008» δανείζεται πολλά από το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα, μα και για την Ευρώπη (ανακοινώθηκε τη Δευτέρα 2/3), ωστόσο, τα προσαρμόζει απόλυτα στην κατηγορία του. Οπως το i-Cockpit 3D τελευταίας γενιάς, καθώς και ο εξοπλισμός που έχει σχεδιαστεί με ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η μάρκα από πλευράς τεχνογνωσίας.

Το νέο μοντέλο προσφέρει την επιλογή μέσα από 3 τύπους κινητήρων, ηλεκτρικό, βενζίνης και diesel, με όλους να εξασφαλίζουν καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση. Δεν είναι φτηνό, αλλά εδώ ισχύει απόλυτα το ό,τι πληρώνεις παίρνεις…

Οι απόλυτα ισορροπημένες γραμμές και οι ιδανικές αναλογίες συνθέτουν την εικόνα ενός SUV με έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ που κάνει το καπό να μοιάζει πιο οριζόντιο και συντελεί στη δημιουργία μιας εικόνας έντονου δυναμισμού.

Το αυτοκίνητο ξεχωρίζει ακόμα από τους μεγάλους τροχούς και τα τονισμένα προστατευτικά «φρύδια» των φτερών. Το εμπρός μέρος ξεχωρίζει χάρη στη μεγάλη μάσκα, το σμιλεμένο καπό και τα LED φώτα ημέρας που παραπέμπουν σε δόντια λιονταριού.

Εξίσου εντυπωσιακές είναι οι γραμμές του προφίλ, που τραβούν αμέσως τα βλέμματα χάρη στην τριγωνική διαμόρφωση των επιφανειών του.

Το αποτέλεσμα είναι ένα ζωντανό και δυναμικό στιλ, που αντιπροσωπεύει ένα πραγματικό τεχνολογικό επίτευγμα σε ό,τι αφορά τη συνοχή των επιμέρους τμημάτων. Αυτές οι γραμμές καταλήγουν στην πίσω πόρτα, αναδεικνύοντας μια αδιαμφισβήτητη συνοχή και συνολική ομοιογένεια.

Η φωτιστική ταυτότητα του πίσω μέρους με τις 3 LED «νυχιές» αρέσει - ένα χαρακτηριστικό στοιχείο που διακρίνεται μέρα και νύχτα και απαντάται στο πίσω μέρος όλων των εκδόσεων και στα φωτιστικά σώματα των high-end εκδόσεων της μάρκας. Τα πίσω φωτιστικά σώματα χρησιμοποιούν τεχνολογία LED σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού.

Εσωτερικά, ξεχωρίζουν τα χρώματα και τα ποιοτικά υλικά που συνδυάζονται με τον καλύτερο τρόπο, επιτυγχάνοντας την τέλεια συναρμογή.

Η ευρυχωρία στα πίσω καθίσματα χαρίζει στο νέο «2008» τον χαρακτηρισμό του εξαιρετικά ευέλικτου SUV. Το συνολικό μήκος των 4,30 μ. και το μεταξόνιο των 2,60 μ. εξασφαλίζουν επίσης έναν άνετο χώρο αποσκευών με συνολική χωρητικότητα που φτάνει τα 434 λίτρα.

Εχοντας αναλάβει τον ρόλο του συνοδηγού της καθημερινότητάς μας, τα smartphones βρίσκουν τη θέση τους και στο νέο «2008». Ολες οι πληροφορίες μεταφέρονται από το smartphone στην κεντρική οθόνη χάρη στη λειτουργία Mirror Screen που περιλαμβάνει και τα πρωτόκολλα σύνδεσης Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink.

Εκτός από τη θέση επαγωγικής φόρτισης του κινητού, στο μοντέλο περιλαμβάνονται και 4 θύρες USB ανάλογα με την έκδοση: μία Type A Data και μία Type C Charging εμπρός + 2 θύρες Type A Charging πίσω.

Η ισχυρότερη έκδοση diesel, που αποτελεί και το πεδίο της δοκιμής μας, συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8. Το κιβώτιο χρησιμοποιεί την άφθονη διαθέσιμη ροπή για να κινήσει με άνεση το «2008» (αλλάζει γρήγορα σχέσεις), αλλά και για κατανάλωση και θόρυβο που τελικά δεν φτάνει στο εσωτερικό.

Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την εξαιρετικά προσεγμένη ηχομόνωση, έχει αποτέλεσμα ο κινητήρας να μην κάνει αισθητή την παρουσία του.

Η πραγματική κατανάλωση είναι στα 7 λίτρα/100 χλμ., όχι άσχημα για ένα αυτοκίνητο 1.310 κιλών που βασικά κινήθηκε με τρεις επιβάτες στον αστικό ιστό. Ολα αυτά, με το μοτέρ να έχει δύναμη από τις χαμηλές στροφές.

Στον δρόμο ξεχωρίζει για την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την μεγάλη άνεση που παρέχει στους επιβάτες. Ειδικότερα, στην καθημερινή οδήγηση φροντίζει ώστε να περνάει από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με έναν ντελικάτο, «αέρινο» τρόπο.

Στο πεδίο της οδικής συμπεριφοράς, η ανάρτηση, χωρίς να είναι μαλακή, εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του ελαφριού και συνάμα άκαμπτου πλαισίου για να κρατήσει σε πολύ λογικά επίπεδα τις κλίσεις από το αμάξωμα και παράλληλα να διατηρήσει εντός της διαδρομής το αυτοκίνητο παρέχοντας υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης.

Βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν είναι η θέση οδήγησης, παρότι και πάλι το τιμόνι βρίσκεται χαμηλότερα τοποθετημένο και η οπτική επαφή με τον πίνακα οργάνων θέλει πολυρυθμιζόμενη προσαρμογή…

Τι θα έλεγα συνολικά; Ενα άπαιχτο εσωτερικό, πρακτικότητα οικογενειακού χαρακτήρα, αμάξωμα με όμορφη σχεδίαση και άνεση, ποιότητα κύλισης premium αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας. Ο ισχυρότερος diesel των 130 ίππων συνδυάζει πετυχημένα την καλή απόδοση με τη λογική κατανάλωση.

PEUGEOT 2008 1.5 BlueHDi 130

Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. diesel

Ισχύς: 130 ίπποι/6.000 σ.α.λ.

Ροπή: 300 Nm/1.750 σ.α.λ.

0-100: 9,3”

Τελική: 195 χλμ./ώρα

Κατανάλωση: 3,8 λ./100 χλμ.

CO2: 100 γραμμάρια

Τέλη: 90€

Τιμή: Από 21.400€

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ανοιχτό SUV
Το νέο T-Roc Cabriolet υπόσχεται ανοιχτούς ουρανούς, για πρώτη φορά στην compact SUV κατηγορία. Το μοντέλο θα κυκλοφορήσει σύντομα στην αγορά της Γερμανίας και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Ανοιχτό SUV
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Εξαντλητική δοκιμή
To Motociclismo, το έγκυρο ιταλικό περιοδικό για τους Δυο Τροχούς, υπέβαλε μια Ducati Multistrada σε εξαντλητική δοκιμή αντοχής και αξιοπιστίας. Μια ολοκαίνουργια, κατακόκκινη Multistrada έφτασε στα γραφεία...
Εξαντλητική δοκιμή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μικρό και ηλεκτρικό
Η Citroën αποκαλύπτει το διθέσιο ami, ένα 100% ηλεκτρικό όχημα που θα κάνει τις αστικές μετακινήσεις μια τελείως νέα εμπειρία. Είναι μια χειροπιαστή απόδειξη της διάθεσης για προσφορά λύσεων για τις αστικές...
Μικρό και ηλεκτρικό
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ιδανικός συνδυασμός
Το πρώτο σε πωλήσεις crossover στην Ευρώπη είναι διαθέσιμο με σημαντικές βελτιώσεις που ολοκληρώνουν τον premium χαρακτήρα του. Συνδυάζεται με τον εξαιρετικό κινητήρα diesel 1.7 λίτρων.
Ιδανικός συνδυασμός
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Τα έχει 300
Με πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει τις 500.000 στην Ευρώπη και τις 25.000 στην ελληνική αγορά, η σειρά Agility της Kymco είναι μία από τις πιο επιτυχημένες εμπορικά.
Τα έχει 300
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Dacia στην πρίζα
Η Dacia είναι έτοιμη να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της με το λανσάρισμα του ηλεκτρικού Spring Electric, ενός concept-car που αποτελεί τον προπομπό του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της.
Dacia στην πρίζα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας