Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εκθεση και επέτειος
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εκθεση και επέτειος

  • A-
  • A+

Στην 38η διεθνή έκθεση κλασικών αυτοκινήτων Automotoretrò που γίνεται τούτες τις ημέρες, στον χώρο του πρώην εργοστασίου της Fiat στο Lingotto (Τορίνο), η FCA Heritage, το τμήμα της FCA που είναι αφιερωμένο στην ιστορία και στα κλασικά οχήματα του ομίλου, έχει εντυπωσιακή παρουσία με σειρά μοναδικών μοντέλων των Alfa Romeo, Fiat, Lancia και Abarth. Στον χώρο της FCA Heritage το κοινό μπορεί να απολαύσει την ALFA 24HP του 1910. Το συγκεκριμένο μοντέλο σηματοδοτεί τη γέννηση της μάρκας ALFA (Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), που πραγματοποιήθηκε πριν από 110 χρόνια στις 24 Ιουνίου του 1910. Το 24HP μαζί με το 12HP είναι τα πρώτα δείγματα της συνεργασίας του Ugo Stella (πρώτου διευθύνοντος συμβούλου της μάρκας) και του σχεδιαστή Giuseppe Merosi. Στο πλευρό της 24HP είναι και η πανέμορφη 6C 1500 SS, η οποία κέρδισε το Mille Miglia του 2019.

Το 2020 σηματοδοτεί επίσης τα 40ά γενέθλια του Fiat Panda. Ενός πραγματικού συμβόλου για τη μάρκα, αλλά και γενικότερα την αυτοκίνηση. Ο έξυπνος σχεδιασμός με τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και την κορυφαία εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου συνοδεύτηκε από σειρά μηχανολογικών καινοτομιών, όπως είναι η τοποθέτηση συστήματος τετρακίνησης για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο πόλης. Το αυτοκίνητο στην έκθεση είναι ένα από τα πρώτα Panda 30 (1980) που κατασκευάστηκαν. Το Panda 30 μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της Fiat. Η ιστορία του είναι μεγάλη και παράλληλα μαγευτική.

Ολα ξεκίνησαν στα μέσα της δεκαετίας του '70, όταν έγινε έντονη η ανάγκη του σχεδιασμού ενός οχήματος με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, το οποίο θα συνόδευε τα Fiat 126 και 127. Η πρώτη παρουσίαση του μοντέλου έγινε τον Μάρτιο του 1980 στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Με τη λειτουργικότητα σε υπέρτατο βαθμό, με μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους σε σχέση με τις εξωτερικές διαστάσεις του, οι οποίες ήταν μόνο 3,38 μέτρα, πρόσφερε ικανοποιητική άνεση στους πέντε επιβάτες κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Χάρη στις διαστάσεις και τις σχεδιαστικές λύσεις που πρότεινε ο designer Giorgetto Giugiaro, το νέο Fiat αποδείχτηκε εξαιρετικά πρακτικό, ευέλικτο και πολυχρηστικό. Διέθετε μπροστινό κινητήρα και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, ενώ ο αγοραστής μπορούσε να επιλέξει ανάμεσα σε έναν δικύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα 650 κ.εκ. με 30 ίππους και σε έναν τετρακύλινδρο υδρόψυκτο κινητήρα 903 κ.εκ. που απέδιδε με 45 ίππους.

Σ' αυτές τις δύο διαφορετικές εκδοχές οφείλονται και οι δύο διαφορετικές ονομασίες του: Panda 30 και Panda 45. Να σημειώσουμε εδώ ότι το Panda ήταν και το πρώτο αυτοκίνητο πόλης που έφερε σύστημα τετρακίνησης (το 1984), αλλά και το πρώτο με κινητήρα diesel (1986).

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πενηντάρισε!
Η ομορφιά μιας Alfa Romeo είναι διαχρονική και η Montreal, φέτος στα 50 της, επιβεβαιώνει με τον πλέον εμφατικό τρόπο αυτόν τον κανόνα, συμβάλλοντας με τον δικό της τρόπο στον μύθο της ιταλικής μάρκας.
Πενηντάρισε!
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Κλασικός γύρος
Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Σπορ Αυτοκινήτων διοργάνωσε με επιτυχία για 27ο συνεχόμενο έτος τον Γύρο Αττικής, το ράλι που παραδοσιακά ανοίγει την αγωνιστική χρονιά.
Κλασικός γύρος
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το «ληξιαρχείο»
Tο Alfa Romeo Documentation Centre, ο οργανισμός που σκοπό έχει την καταγραφή και διατήρηση των ιστορικών αρχείων της μάρκας, κλείνει φέτος 60 χρόνια ζωής.
Το «ληξιαρχείο»
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μόνο 500
Με την αποκάλυψη των νέων Giulia GTA & GTAm, η Alfa Romeo επανέφερε στο προσκήνιο ένα θρυλικό όνομα για τον χώρο του αυτοκινήτου. Η Alfa Romeo αποκαλύπτει τα στοιχεία που συνθέτουν αυτές τις εκδόσεις.
Μόνο 500
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Υψηλών επιδόσεων
Η Nissan κυκλοφόρησε το πρώτο «GT-R» το 1969 ως ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων και γνώρισε τέτοια επιτυχία σε σημείο που όλοι έλεγαν «ο μοναδικός αντίπαλος του Skyline είναι το Skyline».
Υψηλών επιδόσεων
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Για τα 100 χρόνια
Φέτος η Mazda συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής. Ιδρύθηκε το 1920 και οδηγήθηκε από την τόλμη, την αμφισβήτηση της κοινής πρακτικής και την αναζήτηση νέων δρόμων στους τομείς της μηχανολογίας.
Για τα 100 χρόνια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας