Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ήρθε το Skoda CITIGOe iV
SKODA

Ήρθε το Skoda CITIGOe iV

  • A-
  • A+
Το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα παραγωγής της SKODA στην 125χρονη ιστορία της Αυτονομία 260 χλμ. με φόρτιση της μπαταρίας στο 80% της χωρητικότητάς της, με ταχυφορτιστή, σε μόλις μία ώρα Ο ηλεκτροκινητήρας 61 kW (83 PS) χαρίζει αξιόλογες επιδόσεις με εξαιρετικό οικολογικό αποτύπωμα Άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία, με πλούσιο εξοπλισμό και τιμή 19.800 ευρώ

Το CITIGOe iV είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα παραγωγής στην 125χρονη ιστορία της Skoda. Σηματοδοτεί την είσοδο της μάρκας στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, προσφέροντας οδηγική απόλαυση με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η χωρητικότητας 36,8 kWh μπαταρία ιόντων λιθίου, επιτρέπει πραγματική αυτονομία μέχρι 260 χλμ. – αρκετή για να ικανοποιήσει τις καθημερινές ανάγκες κίνησης όχι μόνο εντός αστικού περιβάλλοντος αλλά και έξω από αυτό.

Ο ηλεκτροκινητήρας του  CITIGOe iV είναι ένας σύγχρονος (synchronous) κινητήρας που λειτουργεί έως και τις 11.000 στροφές/λεπτό. Αποδίδει ισχύ 61 kW (83 PS) και έχει μέγιστη ροπή 212 Nm, η οποία είναι διαθέσιμη αμέσως – όπως συμβαίνει με τους ηλεκτρικούς κινητήρες. To κιβώτιο ταχυτήτων είναι ενσωματωμένο στον κινητήρα και μεταφέρει ενέργεια στους εμπρός τροχούς. Αυτό μειώνει τις μηχανικές απώλειες και προσφέρει υψηλότερο επίπεδο απόδοσης από ένα συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ένας ηλεκτρομηχανικός ενισχυτής φρένων, ο οποίος επιτρέπει τη ρύθμιση της δύναμης πέδησης πιο γρήγορα και με ακρίβεια, βοηθά στην εξασφάλιση εξαιρετικών τιμών πέδησης.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου του CITIGOe iV έχει χωρητικότητα 36,8 kWh, εκ των οποίων ωφέλιμα είναι 32,3 kWh. Αποτελείται από 168 κυψέλες και έχει διαστάσεις 1,1×1,7 μ. Με ύψος μόλις 30 εκ., είναι ενσωματωμένη στο πάτωμα του πλαισίου κάτω από τα καθίσματα και τη σήραγγα μετάδοσης. Ως αποτέλεσμα, το CITIGOe iV έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους από το συμβατικό CITIGO, κάτι που έχει θετικό αντίκτυπο στα χαρακτηριστικά οδήγησης του αυτοκινήτου. Τα ηλεκτρονικά ελέγχου χειρίζονται τη σύνδεση μεταξύ της μπαταρίας υψηλής τάσης και του ηλεκτροκινητήρα. Μετατρέπουν την έξοδο DC της μπαταρίας στο εναλλασσόμενο ρεύμα που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του κινητήρα και επίσης ρυθμίζουν τη μεταφορά ροπής σε σχέση με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, τη θερμοκρασία και το συνολικό φορτίο.

Το CITIGOe iV προσφέρει στον οδηγό του την επιλογή τριών διαφορετικών τρόπων οδήγησης. Στην κανονική λειτουργία, ο οδηγός έχει πρόσβαση στη μέγιστη ισχύ εξόδου των 61 kW (83 PS) και 212 Nm ροπής. Αυτό σημαίνει ότι η επιτάχυνση από 60 έως 100 χλμ./ώρα διαρκεί 7,3 δευτερόλεπτα, ενώ το αυτοκίνητο μπορεί να πετύχει 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 12,3 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 130 χλμ./ώρα. Στη λειτουργία Eco, τα ηλεκτρονικά περιορίζουν την ισχύ στα 50 kW (68 PS) και τη ροπή στα 167 Nm. Στη λειτουργία αυτή το αυτοκίνητο μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 14,3 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα είναι 120 χλμ./ώρα. Η απόδοση του κλιματισμού είναι επίσης ελαφρώς ρυθμισμένη σε λειτουργία Eco. Το CITIGOe iV είναι πιο αποδοτικό όταν οδηγείται σε λειτουργία Eco+, η οποία περιορίζει την απόδοση του κινητήρα στα 40 kW (55 PS) και ροπή 133 Nm, παρέχοντας μέγιστη ταχύτητα 95 χλμ./ώρα. Η μέγιστη αυτονομία επιτυγχάνεται με τη μονάδα κλιματισμού απενεργοποιημένη και οδήγηση στη λειτουργία Eco+.

Το CITIGOe iV διαθέτει προηγμένη τεχνολογία η οποία υποστηρίζει κάθε τύπο φόρτισης: σε δημόσιο ταχυφορτιστή 40 kW δεν χρειάζεται περισσότερο από μία ώρα για να φορτιστεί η μπαταρία από άδεια στο 80%. Με χρήση wallbox AC των 7,2 kWh, μια μπαταρία μπορεί να φορτιστεί στο 80% σε 4 ώρες και 15 λεπτά ενώ είναι δυνατή η φόρτιση του αυτοκινήτου συνδέοντάς το σε μια συμβατική πρίζα, στο σπίτι ή το γραφείο, με έξοδο εναλλασσόμενου ρεύματος 2,3 kW, με φόρτιση στο 80% σε περίπου 12 ώρες. Φυσικά, το CITIGOe iV επαναφορτίζει τη μπαταρία του και κατά τη διάρκεια της οδήγησης, με ανάκτηση της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά την πέδηση και την αποθήκευσή της απευθείας στη μπαταρία του. Το ποσό της ανάκτησης μπορεί να οριστεί σε πέντε επίπεδα.

Στην χώρα μας, το CITIGOe iV διατίθεται αποκλειστικά ως πεντάθυρο σε μία πλούσια έκδοση εξοπλισμού. Προκειμένου να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα CITIGO με κινητήρα εσωτερικής καύσης από την εμπρός μάσκα βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ και ο προφυλακτήρας έχει επανασχεδιαστεί. Στην πίσω πόρτα υπάρχει πλέον ολογράφως η επωνυμία της μάρκας καθώς και το λογότυπο CITIGOe.

Ενδεικτικά ο εξοπλισμός του νέου Skoda CITIGOe iV περιλαμβάνει:

  • Ζάντες αλουμινίου “Scorpius” 6J x 16″ με μαύρη βαφή
  • Φώτα ημέρας τεχνολογίας LED εμπρός
  • Τριάκτινο δερμάτινο πολύλειτουργικό τιμόνι
  • Σύστημα διατήρησης λωρίδας “LANE ASSIST”
  • Προβολείς ομίχλης
  • Ηλεκτρικά παράθυρα & κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό
  • Ηλεκτρονικό κλιματισμό CLIMATRONIC
  • Σκούρα πίσω τζάμια (SUNSET)
  • Βάση σύνδεσης κινητού με εφαρμογές
  • Ηχοσύστημα πολυμέσων “SWING” με 2 ηχεία
  • Καλώδιο φόρτισης αυτοκινήτου

Το νέο SKODA CITIGOe iV είναι άμεσο διαθέσιμο για παραγγελία με τιμή 22.300 €, ενώ ειδικά για την περίοδο του λανσαρίσματος το μοντέλο προφέρεται στα 19.800 ευρώ, καθιστώντας το ίσως την πλέον ελκυστική και ολοκληρωμένη πρόταση της αγοράς.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Κίνηση μπροστά
Είναι όμορφη, ελκυστική, φρέσκια, εντυπωσιακή και ήρθε στην Ελλάδα. Η τρίτη γενιά του μοντέλου αποκαλύπτει τη νέα αρχιτεκτονική της BMW με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς.
Κίνηση μπροστά
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Αύξηση πωλήσεων για το Groupe Renault
Το 2019 ήταν μια ακόμα χρονιά επιτυχιών και ανόδου για το Groupe Renault σε Ελλάδα και Ευρώπη. Στην Ελλάδα, η Renault και η Dacia, με συνολικές...
Αύξηση πωλήσεων για το Groupe Renault
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Νέα γκάμα Fiat Tipo
Η καλή εμπορική πορεία του μοντέλου στηρίζεται στην παράδοση της μάρκας να προσφέρει οικογενειακά αυτοκίνητα με πλούσιο εξοπλισμό και έξυπνο...
Νέα γκάμα Fiat Tipo
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πεντάστερο το νέο Ford Puma
Αναλυτικότερα, ο ανεξάρτητος οργανισμός αξιολόγησης Euro NCAP απένειμε στο νέο Ford Puma υψηλή βαθμολογία για την προστασία ενηλίκων επιβατών και...
Πεντάστερο το νέο Ford Puma
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μέρα και νύχτα
Tο 24 Ωρες Ελλάδα έχει καθιερωθεί εδώ και 22 χρόνια ως το δυσκολότερο ράλι ιστορικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Το ηλιόλουστο πρωινό του Σαββάτου παρατάχθηκαν στον πεζόδρομο της παραλίας Χαλκίδας 72 ετοιμοπόλεμα...
Μέρα και νύχτα
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Στιλ και δύναμη
Το επιτυχημένο b-SUV αναβαθμίζεται σε κάθε επίπεδο, με νέα εμφάνιση και νέες τεχνολογίες, για να καλύψει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς αγοραστές της δημοφιλούς κατηγορίας.
Στιλ και δύναμη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας