Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το «ληξιαρχείο»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το «ληξιαρχείο»

  • A-
  • A+

Tο Alfa Romeo Documentation Centre, ο οργανισμός που σκοπό έχει την καταγραφή και διατήρηση των ιστορικών αρχείων της μάρκας, κλείνει φέτος 60 χρόνια ζωής.

Το 1960, έχοντας ήδη δημιουργήσει ένα θρύλο γύρω από το όνομα της, η Alfa Romeo δημιούργησε το Alfa Romeo Documentation Centre με σκοπό την καταγραφή και διατήρηση όλων των ιστορικών αρχείων της μάρκας που περιλαμβάνει καλλιτεχνικά και μηχανολογικά σχέδια, φωτογραφικό και video υλικό, καθώς και υλικό marketing από τα μοντέλα παραγωγής ή τους αγώνες που συμμετείχε η μάρκα. Λένε ότι μια βεβαίωση από εκεί κοστίζει από 40 μέχρι 70 ευρώ, αλλά έτσι είναι οι «μεγάλες κυρίες», απαιτητικές…

Η πρώτη καταγραφή του Alfa Romeo Documentation Centre είναι το έγγραφο σύστασης της A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), το οποίο έχει ηλικία σχεδόν 120 χρόνων (24 Ιουνίου 1910). Η έδρα του Documentation Centre βρίσκεται πλέον στο Arese, στον ίδιο χώρο που στεγάζεται και το μουσείο της μάρκας, το LA MACCHINA DEL TEMPO – MUSEO STORICO ALFA ROMEO.

Οι εγκαταστάσεις του μουσείου και του Documentation Centre έχουν αντίστοιχα ιδιαίτερη ιστορία. Το φουτουριστικό κτίριο άνοιξε τις πόρτες του για το κοινό στις 18 Δεκεμβρίου του 1976 στο Arese, μια περιοχή στα περίχωρα του Μιλάνο όπου ήταν τα κεντρικά γραφεία και παράλληλα μία από τις μονάδες παραγωγής της μάρκας. Η ιδέα για τη δημιουργία ενός μουσείου ήταν αρκετά παλαιότερη, αφού ο επικεφαλής σχεδιασμού της μάρκας αμέσως μετά τον 2ο Π.Π., Orazio Satta Puliga (στη φωτογραφία), πρότεινε τη δημιουργία ενός χώρου που θα μπορούσε να φιλοξενήσει την ιστορία και τη φιλοσοφία της Alfa Romeo. Ο Orazio Satta Puliga (1910-1974) ήταν υπεύθυνος για τον σχεδιασμό αρκετών μοντέλων της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας όπως οι 158, 159 και 1900, ενώ το 1951 ήταν γενικός διευθυντής και από το 1969 έως και το 1973 εκτελούσε χρέη αντιπροέδρου της φίρμας. Εχει καθοριστική συμμετοχή και στα αγωνιστικά της μάρκας. Το 1952 μετά την αποχώρηση της από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, o (και) επικεφαλής ανάπτυξης της Alfa Romeo Orazio και οι τεχνικοί σκέφτηκαν να χρησιμοποιήσουν την 1900 ως βάση ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου για την κατηγορία Sport.

Μετά από σειρά αναβολών και ενώ το προσωπικό της μάρκας εργαζόταν διασώζοντας και αναπαλαιώνοντας για περισσότερα από 20 χρόνια αυτοκίνητα και ιστορικά αντικείμενα, τη δεκαετία του '70 αποφασίστηκε η δημιουργία του μουσείου στο Arese. Σήμερα το MUSEO STORICO ALFA ROMEO καλύπτει επιφάνεια 4.800 τ.μ. και φιλοξενεί σε μόνιμη βάση περισσότερα από 250 αυτοκίνητα από τη μακρά ιστορία της μάρκας.


 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πενηντάρισε!
Η ομορφιά μιας Alfa Romeo είναι διαχρονική και η Montreal, φέτος στα 50 της, επιβεβαιώνει με τον πλέον εμφατικό τρόπο αυτόν τον κανόνα, συμβάλλοντας με τον δικό της τρόπο στον μύθο της ιταλικής μάρκας.
Πενηντάρισε!
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Opel Manta
Το όνομά του προέρχεται από ψάρι! Ανήκει στο γένος Mobula (σαλάχια, διαβολόψαρα), το Opel Manta, ο πιο «θαλασσινός» εκπρόσωπος στην γκάμα των κλασικών μοντέλων Opel. Φέτος, το coupé με το λογότυπο του σαλαχιού...
Opel Manta
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ford Taunus
Η ονομασία προέρχεται από τη γερμανική οροσειρά Taunus, στην περιοχή της Φρανκφούρτης. Το έμαθαν καλά και το αγάπησαν οι Ελληνες στα 60s και 70s.
Ford Taunus
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Κλασικός γύρος
Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Σπορ Αυτοκινήτων διοργάνωσε με επιτυχία για 27ο συνεχόμενο έτος τον Γύρο Αττικής, το ράλι που παραδοσιακά ανοίγει την αγωνιστική χρονιά.
Κλασικός γύρος
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Δώρα από Vespa
Τώρα η Vespa χαρίζει και αξεσουάρ, για να είναι ο αναβάτης απόλυτα εξοπλισμένος από την πρώτη βόλτα με τα γνήσια αξεσουάρ Vespa συμπληρώνουν ιδανικά τις γραμμές του οχήματος.
Δώρα από Vespa
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Εκθεση και επέτειος
Στην 38η διεθνή έκθεση κλασικών αυτοκινήτων Automotoretrò το τμήμα της FCA που είναι αφιερωμένο στην ιστορία και στα κλασικά οχήματα του ομίλου, έχει εντυπωσιακή παρουσία με μοναδικά μοντέλα.
Εκθεση και επέτειος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας