Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ιδανικός πρωταγωνιστής
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ιδανικός πρωταγωνιστής

  • A-
  • A+

Το πρώτο compact SUV στην γκάμα της Skoda διακρίνεται από εκφραστικό design, μαζεμένες διαστάσεις, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ενώ προσφέρει σε προσιτή τιμή πλούσιο εξοπλισμό, χαμηλό κόστος χρήσης και μεγάλους χώρους.

Με το Kamiq η μάρκα εισέρχεται για πρώτη φορά στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των compact SUV. Παράλληλα προσθέτει ένα τρίτο μοντέλο στην πολύ επιτυχημένη ευρωπαϊκή γκάμα των SUV της.

Συνδυάζει τα κλασικά πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης κατηγορίας, όπως την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τις υπερυψωμένες θέσεις με την ευελιξία ενός μικρού σε διαστάσεις μοντέλου. Με τα συστήματα υποβοήθησης και infotainment, τους άνετους χώρους και τα πολλά στοιχεία Simply Clever σίγουρα θα ενθουσιάσει.

Τα δύο προηγούμενα μοντέλα είχαν Κ και Q ως πρώτο και τελευταίο γράμμα. Η παράδοση συνεχίζεται! Μετά τα Kodiaq και Karoq ιδού και το Kamiq. Το όνομα προέρχεται από τη γλώσσα των Inuit, ανθρώπων που ζουν στον βόρειο Καναδά και τη Γριλανδία, και σημαίνει κάτι που ταιριάζει τέλεια σε κάθε κατάσταση –σαν ένα δεύτερο δέρμα.

Οι διαχωρισμένοι προβολείς, με τα φώτα ημέρας πάνω από το κύριο σώμα των προβολέων, δημιουργούν νέα, ιδιαίτερα οπτικά χαρακτηριστικά. Με μήκος 4.241 χιλιοστών είναι πολύ πιο compact από τα δύο μεγαλύτερα SUV της μάρκας.

Με τις υπερυψωμένες θέσεις των καθισμάτων είναι ιδανικό για άνετη οδήγηση στον αστικό ιστό, ενώ νιώθει το ίδιο άνετα και σε ταξίδια.

Διαθέτει επίσης μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, άνετους χώρους παρά τις compact διαστάσεις του, υψηλό επίπεδο λειτουργικότητας και εξαιρετικές δυνατότητες διασύνδεσης. Είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο.

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι στιβαρές λεπτομέρειες και οι μεγάλοι τροχοί των 16 έως 18 ιντσών προσδίδουν μια επιβλητική εμφάνιση. Χάρη στις compact διαστάσεις του έχει έντονο χαρακτήρα και δυναμισμό. Είναι το πρώτο Skoda με διαχωρισμένους προβολείς LED με φώτα ημέρας τοποθετημένα ψηλά και στην έκδοση full LED με δυναμικά φλας μπροστά και πίσω.

Στο εσωτερικό διαθέτει την καινούργια φιλοσοφία σχεδίασης του εσωτερικού, με επικεφαλής σχεδιασμού και σε αυτό το μοντέλο τον «δικό μας» Δημήτρη Δαρκούδη!

Η ψηλότερα τοποθετημένη θέση των καθισμάτων και οι άνετοι χώροι τού compact SUV κάνουν πιο εύκολη την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο και παρέχουν μια συνολικά πολύ καλή ορατότητα καθώς και ακόμα καλύτερη εργονομία.

Πίσω το εσωτερικό ύψος είναι 1.003 χιλιοστά, το εσωτερικό πλάτος 1.425 χιλιοστά και ο χώρος για τα γόνατα 73 χιλιοστά -τιμές που κάθε μία τους αποτελεί ρεκόρ για την κατηγορία. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 400 λίτρων, η οποία μπορεί να αυξηθεί στα 1.395 λίτρα με την αναδίπλωση της ασύμμετρης (σε αναλογία 60:40) πλάτης του πίσω καθίσματος.

Τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον, κάτι που ισχύει και για τις καινούργιες επενδύσεις με τα νέα σχέδια των καθισμάτων.

Διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης TSI 1,0 ή 1,5 λίτρων, ο πρώτος απόδοσης 95 ή 116 PS, με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 και 6 σχέσεων αντίστοιχα, ο δεύτερος 150 PS.

Ο πετρελαιοκινητήρας είναι ο γνωστός TDI 1,6 λίτρων, 116 PS. Τόσο ο πιο ισχυρός βενζινοκινητήρας όσο και ο πετρελαιοκινητήρας διατίθενται στην Ελλάδα αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Επιλογή μου, ο χιλιάρης κινητήρας με τα 116 άλογα και το χειροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο που καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες του μικρομεσαίου οικογενειάρχη.

Ενα «πακέτο» που έχει αποδείξει σε πολλές περιπτώσεις την επάρκειά του στο να κινήσει με δυναμικό τέμπο κάθε τύπο αμαξώματος που έχει κληθεί να «υπηρετήσει», κάτι που συμβαίνει και με το Kamiq.

Με λίγα περισσότερα χρήματα από τη βασική έκδοση, με σαφώς πιο πλούσιο εξοπλισμό, με χαμηλότερο όμως κόστος χρήσης και με την απαιτούμενη και αναγκαία ισχύ είναι μια εξαιρετική πρόταση.

Το μοτέρ, με κύριο χαρακτηριστικό τις «γεμάτες» μεσαίες στροφές, το δυνατό τράβηγμα έως ψηλά, και τον πολιτισμένο χαρακτήρα για τα δεδομένα των τριών κυλίνδρων, καταφέρνει να κινεί σβέλτα και με άνεση το Kamiq σε κάθε είδους οδική συνθήκη. Και με πραγματική μέση κατανάλωση στα 7 λ./100 χλμ.

Το Kamiq διαθέτει μια νέα ανάρτηση που εξασφαλίζει 39 χιλιοστά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το συγγενικό Scala καθώς και γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 18,7 και 28,4 μοιρών αντίστοιχα.

Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης εξασφαλίζουν εξαιρετικό επίπεδο άνεσης. Συνδυάζει την ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Ταξιδεύει με σιγουριά στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων μεταφέροντας ξεκούραστα τους επιβάτες του, ενώ προσφέρει μια σχετικά σφιχτή αίσθηση, χωρίς όμως να λειτουργεί εις βάρος της άνεσης.

Προσθέστε τη σωστή αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και τις αρκετές πληροφορίες που φτάνουν στα χέρια του οδηγού από το τιμόνι αλλά και τα αποτελεσματικά φρένα και έχετε ό,τι επιθυμεί ο υποψήφιος αγοραστής. Με απλά λόγια το Kamiq είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που δύσκολα μπορείς να βρεις κάποιο ψεγάδι.

SKODA KAMIQ 1.0 TSI 116 PS

Κινητήρας: 999 κ.εκ., βενζίνη

Ισχύς: 116 ίπποι/ 5.000 σ.α.λ.

Ροπή: 200 Nm/ 2.000 σ.α.λ.

0-100: 9.9”

Τελική: 194 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση: 5,1 λ./ 100 χλμ.

CO2: 116 γραμμάρια

Τέλη: 113,68 ευρώ

Τιμή: 18.600 ευρώ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
H Sport έκδοση
Η οικογένεια του Fiat 500Χ, ολοκληρώνεται με το νέο 500Χ Sport, το οποίο προσφέρει μια νέα εναλλακτική πρόταση. Τα στοιχεία και η ρύθμιση της ανάρτησης αναθεωρήθηκαν για μiα πιο ακριβή και σπορ αίσθηση.
H Sport έκδοση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Με τρεις τροχούς
Είναι η αιχμή του δόρατος για τη μάρκα και το μοναδικό 100% γαλλικής κατασκευής τρίτροχο σκούτερ. Η Peugeot Motocycles αποκαλύπτει ένα πρωτότυπο μοντέλο με τρεις τροχούς και εξαιρετικά χαρακτηριστικά.
Με τρεις τροχούς
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Aφησε εποχή
Συμπληρώνονται φέτος 50 χρόνια από την παρουσίαση του ιστορικού μοντέλου SM που άφησε εποχή. Πολύ μπροστά τεχνολογικά, έδειξε τον δρόμο στους λοιπούς κατασκευαστές.
Aφησε εποχή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Αγιος Βασίλης στην πρίζα
Μια φορά κι έναν καιρό, ο Αγιος Βασίλης με τα ξωτικά του απέσυραν το έλκηθρο με τους ταράνδους και προτίμησαν το νέο Opel Corsa-e.
Αγιος Βασίλης στην πρίζα
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Η Ninja του 2020
Οι εκπομπές καθαρότερων ρύπων, το πιο σπορ και δυναμικό νέο στιλ, το μονό πλευρικό τελικό της εξάτμισης και ο πλήρης φωτισμός LED περιλαμβάνονται στη νέα λίστα της Ninja 1000SX του 2020.
Η Ninja του 2020
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ο Ελληνας πίσω από το Puma
O διευθυντής σχεδίασης του αμαξώματος και του εσωτερικού όλων των νέων μοντέλων στη Ford Ευρώπης, Γιώργος Σαριδάκης, είναι υπεύθυνος για την αισθητική ταυτότητα της μάρκας.
Ο Ελληνας πίσω από το Puma

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας