Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ενας άλλος Σκαραβαίος
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ενας άλλος Σκαραβαίος

  • A-
  • A+

Η έκθεση «Concept-car. Pure beauty», που πραγματοποιείται στο Musée National de la Voiture στο Compiègne της Γαλλίας, φιλοξενεί την Alfa Romeo Scarabeo, ένα από τα πιο ιδιαίτερα πρωτότυπα του οποίου οι λιτές και αρμονικές γραμμές εξακολουθούν να αποτελούν πηγή έμπνευσης μέχρι και σήμερα. Το Musée National de la Voiture ιδρύθηκε το 1927 και αποτελεί το αρχαιότερο μουσείο που είναι αφιερωμένο στην αυτοκίνηση. Η έκθεση εστιάζει στα πρωτότυπα μοντέλα, τα οποία από την πρώτη εμφάνιση τους -στα τέλη της δεκαετίας του 1930- αποτελούν μέσο για τους σχεδιαστές και τις εταιρείες για να δοκιμάσουν μηχανολογικές και στιλιστικές λύσεις, αλλά και να εκτιμήσουν την αποδοχή που αυτές θα έχουν από το κοινό.

Η Alfa Romeo Scarabeo δημιουργήθηκε το 1966 και παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι την ίδια χρονιά. Οι ρίζες του πρωτοτύπου βρίσκονται σε ακόμα μια θρυλική δημιουργία τής Alfa Romeo, την Type 33. Ο επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της Alfa Romeo, Giuseppe Busso, «πατέρας» εκτός των άλλων και του θρυλικού κινητήρα της εταιρείας Busso V6, πρότεινε την κατασκευή ακόμα ενός πρωτοτύπου με τον κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος. Αυτό ήταν η Scarabeo, που εκτός από την εξωτερική εμφάνιση ξεχώριζε και λόγω της τοποθέτησης των δύο ρεζερβουάρ καυσίμου στα πλαϊνά μέρη του αμαξώματος.

Το Scarabeo γεννήθηκε ως ιδέα λίγο καιρό μετά την παρουσίαση της Tipo 33 για λογαριασμό της Autodelta, όταν ο Giuseppe Busso πρότεινε στον Orazio Satta Puliga (δημιουργό της πρώτης Giulietta) να εξελίξει ένα sport coupe με τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω. Το αυτοκίνητο χρησιμοποίησε ως βάση του μια πιο ελαφριά εκδοχή του σωληνωτού σασί της Tipo 33. Στη συνέχεια ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 1.570 κ.εκ. της GTA τοποθετήθηκε εγκάρσια στο πίσω μέρος μαζί με τον συμπλέκτη και το κιβώτιο ταχυτήτων. Στο πλαίσιο της εξοικονόμησης κόστους οι αναρτήσεις προέρχονταν από το Renault R8 (!), που τότε ήταν ένα από τα πιο εμπορικά μικρά οικογενειακά μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά (συνδεόταν άλλωστε και με την Alfa Romeo, αφού όπως είναι γνωστό εξελίχτηκε από κοινού με την Giulia, πριν η κοινοπραξία αυτή χωρίσει τους δρόμους της).

Οι λιτές γραμμές του αμαξώματος σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν στην OSI (Officine Stampaggi Industriali) στο Τορίνο, μια εταιρεία της οποίας το σχεδιαστικό τμήμα είχε διάρκεια ζωής μόλις 7 ετών (1960-1967), αφού στη συνέχεια το ταλαντούχο προσωπικό της απορροφήθηκε από το Centro Style Fiat το οποίο διοικούσε ο ιδιοφυής Dante Giacosa, «πατέρας» εκτός των άλλων και του θρυλικού Fiat 500. Μετά την ολοκλήρωση της Scarabeo ξεκίνησε και η κατασκευή μιας ανοιχτής έκδοσης, η οποία όμως δεν ολοκληρώθηκε ποτέ...


 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πενηντάρισε!
Η ομορφιά μιας Alfa Romeo είναι διαχρονική και η Montreal, φέτος στα 50 της, επιβεβαιώνει με τον πλέον εμφατικό τρόπο αυτόν τον κανόνα, συμβάλλοντας με τον δικό της τρόπο στον μύθο της ιταλικής μάρκας.
Πενηντάρισε!
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το «ληξιαρχείο»
Tο Alfa Romeo Documentation Centre, ο οργανισμός που σκοπό έχει την καταγραφή και διατήρηση των ιστορικών αρχείων της μάρκας, κλείνει φέτος 60 χρόνια ζωής.
Το «ληξιαρχείο»
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Aφησε εποχή
Συμπληρώνονται φέτος 50 χρόνια από την παρουσίαση του ιστορικού μοντέλου SM που άφησε εποχή. Πολύ μπροστά τεχνολογικά, έδειξε τον δρόμο στους λοιπούς κατασκευαστές.
Aφησε εποχή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Opel Manta
Το όνομά του προέρχεται από ψάρι! Ανήκει στο γένος Mobula (σαλάχια, διαβολόψαρα), το Opel Manta, ο πιο «θαλασσινός» εκπρόσωπος στην γκάμα των κλασικών μοντέλων Opel. Φέτος, το coupé με το λογότυπο του σαλαχιού...
Opel Manta
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ford Taunus
Η ονομασία προέρχεται από τη γερμανική οροσειρά Taunus, στην περιοχή της Φρανκφούρτης. Το έμαθαν καλά και το αγάπησαν οι Ελληνες στα 60s και 70s.
Ford Taunus
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
O πρώτος τίτλος
Η Peugeot με την κατάκτηση του φετινού Car of the Year εισάγεται στις top3 μάρκες με τους περισσότερους τίτλους στην ιστορία του θεσμού, 6 στο σύνολο.
O πρώτος τίτλος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας