Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η απόδραση
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η απόδραση

  • A-
  • A+

Χιλιάδες εκθέματα του Μουσείου του Τείχους του Βερολίνου στην Friedrichstrasse, στο Βερολίνο, τιμούν την ιστορία της κάποτε διχοτομημένης πόλης, των αυστηρά ελεγχόμενων συνόρων μεταξύ Ανατολής και Δύσης και εκείνων που αναζητούσαν τον δρόμο τους προς την ελευθερία ενάντια σε κάθε λογική.

Στον επάνω όροφο, κοντά στο παράθυρο που «βλέπει» στο Checkpoint Charlie, υπάρχει το μικρότερο αυτοκίνητο απόδρασης που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ: ένα BMW Isetta.

Ο Klaus-Günter Jacobi είναι ο άνθρωπος που ξεναγεί τακτικά τους επισκέπτες στα εκθέματα του μουσείου. Ομως πολύ λίγοι γνωρίζουν ότι ο Jacobi, εκτός του ότι ξέρει τα πάντα για πολλές απόπειρες διαφυγής, ήταν και ο εμπνευστής της ιδέας της απόδρασης μέσω του μικρού αυτοκινήτου, στο οποίο κάποιος μπορούσε να κρυφτεί και να περάσει τα σύνορα χωρίς να γίνει αντιληπτός.

Με αυτό τον τρόπο ο καλύτερος φίλος του κατάφερε να διαφύγει από το Ανατολικό στο Δυτικό Βερολίνο. 30 χρόνια μετά την πτώση του τείχους, η BMW αφηγείται την ιστορία του Jacobi, του φίλου του, Manfred Koster, και του λιλιπούτειου αυτοκινήτου, που έγινε το μέσον απόδρασης 9 ανθρώπων από την πάλαι ποτέ Λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας.

Στην αληθινή αυτή ιστορία βασίστηκε η πλοκή της μικρού μήκους ταινίας «The Small Escape» (https://www.youtube.com/watch?v=bkho0RB0zz0)

Η οικογένεια του Jacobi είχε ήδη εγκαταλείψει την ανατολική πλευρά της πόλης το 1958, τρία χρόνια πριν από την ανέγερση του Τείχους του Βερολίνου. Οταν ο καλός φίλος του, Manfred, ζήτησε τη βοήθειά του για να αποδράσει από τη Λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας, επινόησε ένα τολμηρό σχέδιο. Το προσωπικό του BMW Isetta θα γινόταν το αυτοκίνητο διαφυγής.

Το αυτοκινητάκι με μήκος 2,30 μ. και πλάτος 1,40 μ. δεν θα κινούσε τις υποψίες στους στρατιώτες των συνόρων ή τουλάχιστον αυτό ήλπιζε. Ακόμα και σήμερα φαίνεται κυριολεκτικά αδύνατο να κρύψεις κάποιον στο εσωτερικό ενός BMW Isetta.

Το «αυτοκίνητο φυσαλίδα» είναι ήδη πολύ στενό για δύο άτομα στριμωγμένα στα εμπρός καθίσματα. Η κρυψώνα για τον φίλο του δημιουργήθηκε πίσω από τον πάγκο των καθισμάτων, ακριβώς δίπλα στον κινητήρα.

Δημιούργησε ένα άνοιγμα στην επένδυση πίσω από τον πάγκο των καθισμάτων, μετακίνησε το ράφι προς τα πάνω και έβγαλε τη ρεζέρβα, τη θέρμανση και το φίλτρο αέρα. Επίσης, αντικατέστησε το ρεζερβουάρ καυσίμου 13 λίτρων με ένα δοχείο 2 λίτρων για να δημιουργήσει χώρο για τον κρυμμένο επιβάτη.

Στο «The Small Escape» παρακολουθούμε πώς το BMW Isetta μετατράπηκε σε αυτοκίνητο διαφυγής αλλά και την εξέλιξη του επικίνδυνου εγχειρήματος διέλευσης των συνόρων.

Στις 23 Μαΐου του 1964, λίγο πριν κλείσουν τα σύνορα τα μεσάνυχτα, το τροποποιημένο BMW Isetta, πέρασε το συνοριακό φράχτη. Αμέσως μετά, ο τολμηρός άνδρας απελευθέρωσε τον Manfred από την κρυψώνα του πίσω από τον πάγκο των καθισμάτων και τον αγκάλιασε σε ένα ντελίριο χαράς.

Δεν ήταν η μοναδική φορά που το BMW Isetta του Jacobi χρησιμοποιήθηκε ως όχημα διαφυγής, αφού η επιτυχία του εγχειρήματος ενέπνευσε και άλλους που θέλησαν να τον μιμηθούν.

Οκτώ ακόμα πολίτες της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Γερμανίας κατάφεραν να διαφύγουν στη Δύση τα επόμενα χρόνια με παρόμοια τροποποιημένα BMW Isetta. Σήμερα, αυτό το αυτοκίνητο εκτίθεται στο Μουσείου του Τείχους του Βερολίνου.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πάει στη γιορτή
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το νέο, έκτης πλέον γενιάς Corsa θα πλαισιωθεί από ένα σπάνιο Corsa GT του 1987 σε κίτρινο χρώμα, ζωντανή απόδειξη 32 χρόνων επιτυχημένης πορείας του μοντέλου.
Πάει στη γιορτή
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επέτειος Porsche 914
Πενήντα χρόνια συμπληρώνει τούτες τις μέρες εκείνο το όμορφο αυτοκίνητο που ακροβατούσε ανάμεσα σε δύο μάρκες, η διθέσια σπορ Porsche 914, γνωστή επίσης και ως Volkswagen-Porsche 914.
Επέτειος Porsche 914
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μαχητής στη ζωή και στις πίστες
Λένε ότι έφυγε ο τελευταίος των μεγάλων της εποχής του. Ισως να έχουν δίκιο. Κριτήριο δεν είναι σίγουρα τα πρωταθλήματα που κατέκτησε καθώς υπάρχουν και άλλοι πολύ καλοί. Ο Λάουντα ωστόσο ξεχωρίζει…
Μαχητής στη ζωή και στις πίστες
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Στο Εσεν
Τούτες τις μέρες, στο Eσεν της Γερμανίας, πραγματοποιείται η 31η Techno Classica, η δημοφιλέστερη έκθεση κλασικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, που την περασμένη χρονιά συγκέντρωσε περισσότερους από 188.000...
Στο Εσεν
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Eπετειακή έκδοση
Στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 70ά γενέθλια της Abarth παρουσιάστηκε η νέα ειδική έκδοση Abarth 695 70° Anniversario. Αποτελεί ένα φόρο τιμής στη μνήμη του ιδρυτή της μάρκας, Carlo Abarth (1908 – 1979).
Eπετειακή έκδοση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Tiguan επταθέσιο
Το Tiguan είναι ένα από τα παγκόσμια best-sellers και εντάσσεται στο Top-10 των δημοφιλέστερων μοντέλων στην Ευρώπη. Πλέον άρχισε να διατίθεται και το Tiguan Allspace, μια έκδοση με μεγαλύτερες διαστάσεις.
Tiguan επταθέσιο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας